🥅LEAGUES

Messi Phones Neymar To Urge Him To Join Barcelona

ميسي يتصل بنيمار لحثه على الانضمام إلى برشلونة

The Barcelona captain has called Neymar to urge him to reject Real Madrid. He’s also attempted to convince him to return to Catalunya per Marca.

Messi doesn’t want his good friend lining up opposite to him and phoned the PSG wantaway forward to dissuade him against striking a deal with Real Madrid.

The Spanish outlet also claim the relationship between Messi and Neymar is “excellent” and the 32-year-old “feels a special affinity with his former teammate”.

Despite not playing in PSG’s opening league game of the season, the Brazilian was subject of horrific abuse.

PSG Ultras unfurled banners and chanted derogatory chants about the Brazilian international.

“Neymar f*** off,” one banner read while supporters were chanting “son of a b***h” amid intense speculation regarding his future.

Thomas Tuchel left Neymar out of his squad and following his side’s victory, he said he can understand the anger directed at him.

“It’s tricky. I don’t know what to say. I saw it on my colleagues’ smartphones because I did not hear them (the chants) during the match,” the German said after PSG’s 3-0 victory over Nimes.

“Can I understand it? Yes and no. He’s still our player, my player, and I protect all my players. He’s in my dressing room. I can understand that not everyone has liked what he has said and done.”

Barcelona and Real Madrid have courted Neymar all summer with the player desperate for a move away from Paris.

source: sportbible.com

مدريد- أ ف ب

لا حديث يعلو في عالم كرة القدم حاليا سوى عن الرحيل المحتمل للنجم البرازيلي نيمار عن باريس سان جرمان، خاصة في ظل الصراع المشتعل بين العملاقين ريال مدريد وبرشلونة.

تطورات القضية التي اشعلت الميركاتو الصيفي متلاحقة، فتارة تتحدث تقارير عن اقترابه من الريال، واخرى تؤكد انه على اعتاب برشلونة.

وفي احدث فصول صفقة الموسم كشفت تقارير أمس عن سفر مسؤولي برشلونة الى العاصمة الفرنسية باريس من أجل التفاوض بشأن عودة نيمار الى النادي الكتالوني الذي تركه في صيف 2017 للالتحاق بباريس سان جرمان.

وأفاد راديو “راك 1” والتلفزيون الكتالوني “تي في 3” أن مدير الكرة في برشلونة، المدافع الدولي الفرنسي السابق إيريك أبيدال، ومسؤولين آخرين سافروا الى العاصمة الفرنسية من أجل لقاء نظرائهم في سان جرمان للتفاوض حول إمكانية الاتفاق بشأن نيمار الذي كلف بطل فرنسا 222 مليون يورو لضمه في صيف 2017.

وتتحدث التقارير عن أن صفقة استعادة نيمار من سان جرمان قد تتضمن حصول الأخير على لاعبين من برشلونة مثل البرازيلي فيليبي كوتينيو أو الكرواتي إيفان راكيتيتش.

وكشف سان جرمان السبت، على لسان مديره الرياضي البرازيلي ليوناردو، عن وجود مفاوضات “متقدمة أكثر من ذي قبل” بشأن رحيل أغلى لاعب في العالم. لكن ليوناردو أكد أن النادي ليس مستعدا حتى الآن لإعطاء موافقته على رحيل نيمار.

وكشفت تقارير إخبارية أخرى أن الصراع المشتعل بين الريال وبرشلونة للحصول على خدمات نيمار دخل منحنى جديدًا بعد اتصال أجراه، ليونيل ميسي قائد البارسا، بصديقه البرازيلي لإقناعه بعدم الانتقال لصفوف “الملكي” والعودة إلى الفريق الكتالوني.

ويرتبط ميسي بعلاقة صداقة قوية مع نيمار، وذكرت صحيفة “ماركا” الرياضية الثلاثاء أن البرغوث لا يرغب في انتقال صديقه لصفوف الغريم الأزلي، ولهذا قام بالاتصال بنجم هجوم باريس سان جرمان خلال الساعات الأخيرة للضغط عليه من أجل العودة إلى برشلونة ورفض العرض السخي الذي قدمه للريال للحصول على خدماته.

ويحظى ميسي، قائد برشلونة، بعلاقة قوية مع نيمار، الذي شكل معه ثلاثي الرعب إلى جانب الأوروجواياني لويس سواريز، ليتوجوا مع برشلونة بالثلاثية التاريخية الثانية له في عام 2015.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X