💰 Business

Qatar Airways announces $1bn order for 18 Gulfstream aircraft

القطرية: مليار دولار قيمة شراء 18 طائرة من جلفستريم

DOHA: Qatar Airways announced a significant order for 18 Gulfstream aircraft during a ceremony at the White House on 9 July 2019 that was witnessed by Amir H H Sheikh Tamim Bin Hamad Al-Thani and US President Donald Trump.

The order worth over $1 billion is for 14 Gulfstream G650ER and four Gulfstream G500 and will add to Qatar Executive’s growing fleet that currently includes six G650ER and four G500 aircraft.

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker said: “Qatar Airways is very pleased to confirm this landmark deal with Gulfstream. Our corporate jet division, Qatar Executive, goes from strength to strength and this commitment to new orders will allow us to offer our bespoke luxury service to even more passengers.”

Qatar Executive has been a Gulfstream customer since October 2014, when the charter service was announced as the international launch customer for the all-new G500 as part of a large fleet agreement that included the G650ER. Since that time, Qatar Executive has progressively increased their Gulfstream orders. This latest one, for a mixed fleet of large-cabin aircraft valued at over $1 billion, further builds on the airline’s efforts to expand the Gulfstream cabin experience around the world.

To date, Gulfstream has delivered six G650ER and four G500 aircraft to Qatar Executive, including the first two international deliveries of the G500 in December 2018.

As the world’s largest owner-operator of the G650ER, Qatar Executive offers passengers a luxurious fitted bed for those wishing to sleep comfortably whilst travelling on board the aircraft, with Bluetooth headphones and a private monitor, in addition to a cabin divider that can be closed offering passengers ultimate privacy.

Qatar Executive currently operates a fleet of 18 state-of-the-art private jets, including six Gulfstream G650ERs, four Gulfstream G500s, three Bombardier Challenger 605s, four Global 5000s and one Global XRS.

تقدمت الخطوط الجوية القطرية بطلب لشراء 18 طائرة جديدة من جلفستريم، وذلك خلال مراسم خاصة أقيمت في البيت الأبيض في 9 يوليو 2019 بحضور حضرة صاحب السمو الشيخ تميم بن حمد آل ثاني أمير البلاد المفدى والرئيس الأمريكي دونالد ترامب.

وتبلغ قيمة طلب الشراء مليار دولار أمريكي لـ14 طائرة جلفستريم G650ER وأربع طائرات جلفستريم G500، حيث ستنضم هذه الطائرات الجديدة إلى أسطول القطرية لطائرات رجال الأعمال الذي يضم حالياً ست طائرات G650ER وأربع طائرات G500.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “يسرّ الخطوط الجوية القطرية الإعلان عن إبرام هذه الاتفاقية البارزة التي ستساهم في تعزيز نمو القطرية لطائرات رجال الأعمال، قسم الطائرات الخاصة في المجموعة، وفي إتاحة الفرصة أمامنا للمسير نحو تحقيق المزيد من النجاحات. وسوف تمكننا الطائرات الجديدة من تقديم خدماتنا الراقية إلى المزيد من المسافرين عالمياً”.

وبدأت الشراكة بين القطرية لطائرات رجال الأعمال وجلفستريم في شهر أكتوبر لعام 2014، عندما تم الإعلان عن القطرية لطائرات رجال الأعمال عن أنها ستصبح المشغل العالمي الأول لطائرات G500 الجديدة، وذلك ضمن اتفاقية اشتملت أيضاً على شراء طائرات G650ER. ومنذ ذلك الوقت، زادت القطرية لطائرات رجال الأعمال من طلبات الشراء لطائرات من جلفستريم. ويأتي طلب الشراء الجديد الذي يبلغ قيمته أكثر من مليار دولار أمريكي ضمن جهود الشركة لتمكين المزيد من المسافرين عالمياً من تجربة طائرات جلفستريم الراقية.

وقامت جلفستريم بتسليم ست طائرات G650ER وأربع طائرات G500 إلى القطرية لطائرات رجال الأعمال، بما في ذلك تسليم أول طائرتين في العالم من طراز G500 في شهر ديسمبر 2018.

وتعد القطرية لطائرات رجال الأعمال المشغل العالمي الأكبر لطراز G650ER، حيث تقدم هذه الطائرة أعلى مستوى من الراحة والرفاهية للمسافرين على متنها مع أسرّة مريحة وسماعات بلوتوث وشاشات شخصية وفواصل بين المقاعد لتمكن المسافرين من الاستمتاع بالرفاهية والخصوصية في آن واحد.

وتشغل القطرية لطائرات رجال الأعمال حاليا 18 طائرة رجال أعمال راقية، بما في ذلك 6 طائرات جلفستريم G650ER، إلى جانب 4 من طراز جلفستريم G500، و3 طائرات بومباردييه تشالنجر 605، و5 طائرات جلوبال 5000 وطائرة واحدة من طراز جلوبال XRS. وسوف تستلم الشركة طائرات جديدة من طراز G500 وG650ER.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X