👮‍♂️ Government

Temporary Closure of 1 lane of Al Gharrafa Bridge for 3 Weeks

إغلاق جزئي لمسار واحد على جسر الغرافة لمدة ثلاثة أسابيع

Public Works Authority ‘Ashghal’ announces temporary closure of one lane north bound Al Shamal Road at Al Gharrafa Bridge (known as Immigration Bridge). The closures aims to carry out emergency repairs on the bridge and it is implemented in coordination with the General Directorate of Traffic.

During the closure, the number of lanes on Al Gharrafa Bridge will be reduced from three to two lanes for those heading from Doha to the North using 22 February Street.

Ashghal advises all road users to use the alternative routes to avoid congestion that might be witnesses at Al Gharrafa Interchange, as shown in the attached map.

Ashghal requests all road users to abide by the speed limit, and follow the road signs to ensure their safety.

تعلن هيئة الأشغال العامة “أشغال” عن إغلاق جزئي لمسار واحد على جسر الغرافة والمعروف بجسر الجوازات للقادمين من الدوحة باتجاه الشمال لمدة ثلاثة أسابيع، وذلك لغرض إتمام بعض أعمال الصيانة اللازمة للجسر. يتم تنفيذ هذا الإغلاق المؤقت بالتنسيق مع الإدارة العامة للمرور.

خلال فترة الإغلاق، ستقل عدد المسارات فوق الجسر إلى مسارين بدلاً من ثلاثة مسارات للقادمين من الدوحة عن طريق شارع 22 فبراير باتجاه الشمال.

تود الهيئة التنويه بأنه يمكن لمرتادي الطريق اتباع التحويلات المرورية والطرق البديلة لتجنب الازدحام المروري الذي قد يشهده تقاطع الغرافة، كما هو موضح في الخريطة المرفقة.

تهيب الهيئة بجميع مستخدمي الطريق القادمين من الدوحة في اتجاه الشمال ضرورة الالتزام بحدود السرعة المسموحة واتباع اللوحات الإرشادية حفاظاً على سلامتهم.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X