👮‍♂️ Government

Sudan Ambassador to Qatar on vacation; denies report of recall: MoFA Spokesperson

المتحدث الرسمي باسم وزارة الخارجية: السفير السوداني غادر الدوحة في إجازة قصيرة

Reports of Sudanese Ambassador to Qatar being summoned to Khartoum are not true said the Spokesperson of the Ministry of Foreign Affairs Lulwah Al-Khater.

In a post on her official Twitter account, the spokesperson wrote that in Arabic that the ministry has not received any official note regarding this, except for the ambassador’s note about being on a short leave.

Her tweet that roughly translates to: “The Sudanese ambassador to the State of Qatar is currently in Khartoum. We do not know the source of this news. We have not received an official memorandum. The Ambassador of the Republic of Sudan had sent a memorandum to the Qatari Foreign Ministry, as usual, short leave has been scheduled for return.”

نفت وزارة الخارجية، أمس السبت، صحة تقارير صحافية تتحدث عن استدعاء السودان سفيره في الدوحة فتح الرحمن علي محمد.

وذكرت السيدة لولوة الخاطر المتحدث الرسمي باسم وزارة الخارجية، في تغريدة على «تويتر»، أن الخبر الذي يُتداول حالياً عارٍ من الصحة. موضحة أن السفير غادر الدوحة في إجازة قصيرة.

وقالت: «لا نعرف مصدر الخبر، ولم تردنا مذكرة رسمية بهذا الخصوص، بل إن سفير جمهورية السودان كان قد أرسل مذكرة إلى وزارة الخارجية القطرية -كما جرت العادة- بأنه سيكون في إجازة قصيرة، وقد حدد موعد عودته».

وتداولت وسائل إعلام وناشطون، أنباء عن استدعاء السودان سفيره لدى قطر، بطلب من المجلس العسكري الانتقالي الذي يحكم البلاد منذ الإطاحة بالرئيس عمر البشير.

وسبق هذه الأخبار، إعلان شبكة «الجزيرة» القطرية أن المجلس العسكري أصدر قراراً يقضي بغلق مكتب القناة في الخرطوم.

وذكرت القناة عبر «تويتر»، أن «السلطات السودانية قررت سحب تراخيص العمل لمراسلي وموظفي القناة اعتباراً من اليوم (الجمعة)».

استنكرت كل من منظمة الأمم المتحدة، ولجنة حماية الصحافيين، ومنظمة «هيومن رايتس ووتش»، خطوة «المجلس»، واعتبرت أنها تهدّد حرية الرأي في السودان

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X