additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Major fruits supplier caught selling Egyptian oranges as Turkish
الاقتصاد والتجارة تخالف شركة كبرى لتلاعبها في بلد المنشأ

Major fruits supplier caught selling Egyptian oranges as Turkish

الاقتصاد والتجارة تخالف شركة كبرى لتلاعبها في بلد المنشأ

Doha: A leading fruits and vegetables supplier was caught selling Egyptian oranges as Turkish produce.

The Ministry of Economy and Commerce have registered a violation against the supplier on Saturday.

The ministry noted in a statement today that they found out that Egyptian oranges were first exported to Turkey and there it was repackaged to look like it is from Turkey. This was then exported to Qatar as Turkish oranges.

The statement said that this action is in clear violation of consumer protection laws, which obliges the supplier to clearly state the origin of the product among other information such as its nutritional values.

The violation was found during one of the inspection campaigns that are part of the ministry’s effort in ensuring suppliers are committed to their responsibilities according to the consumer protection law. These efforts aim to regulate prices as well as any violations of consumer rights.

قامت وزارة الاقتصاد والتجاراة بحملة تفتيشية مفاجئة على محلات الخضار والفاكهة بالسوق المركزي بمنطقة أبوهامور، وذلك لمراقبة مدى تقيد المزودين (محال بيع الخضار والفاكهة) بالتزاماتهم المنصوص عليها بالقانون رقم (8) لسنة 2008 بشأن حماية المستهلك.

وتأتي هذه الحملات التفتيشية في إطار حرص الوزارة على مراقبة الأسواق والأنشطة التجارية بالدولة بهدف ضبط الأسعار والكشف عن التجاوزات حفاظا على حماية حقوق المستهلك.

وأسفرت الحملة التفتيشية عن ضبط وتحريرمخالفة لإحدى الشركات الكبرى المتخصصة في استيراد الخضراوات والفواكه، لقيامها ببيع البرتقال المصري على أنه تركي ، حيث تبين أنه يتم تصدير البرتقال المصري إلى تركيا ، ومن ثم يتم إعادة تعبئته وتصديرة مرة أخرى للدوحة على أنه تركي ، مما يعد مخالفة صريحة لأحكام المادة (7) من القانون رقم (8) لسنة 2008 بشأن حماية المستهلك ، والتي تنص على : “يلتزم المزود لدى عرض أي سلعة للتداول أن يبين على غلافها أو عبوتها، وبشكل واضح، نوع السلعة وطبيعتها ومكوناتها وكافة البيانات المتعلقة بها ، وذلك على النحو الذي تحدده اللائحة التنفيذية لهذا القانون . وإذا كان استعمال السلعة ينطوي على خطورة وجب التنبيه إلى ذلك بشكل ظاهر. ويحظر على المزود وصف السلعة أو الإعلان عنها أو عرضها بأسلوب يحتوي على بيانات كاذبة أو خادعة” .

علما بأن مخالفة القانون رقم (8) لسنة 2008 بشأن حماية المستهلك تتراوح عقوباته ما بين الإغلاق الإداري والغرامات المالية التي تتراوح ما بين ستة آلاف ريال وتصل إلى مليون ريال.

هذا وتؤكد وزارة الاقتصاد والتجارة بأنها ستواجه بحزم كل من يتهاون في القيام بالتزاماته المنصوص عليها في قانون حماية المستهلك رقم (8) لسنة 2008 ولائحته التنفيذية، وستعمل على تكثيف حملاتها التفتيشية لضبط مثل هذه الممارسات، وستحيل كل من يخالف القوانين والقرارات الوزارية إلى الجهات المختصة لاتخاذ الإجراءات المناسبة ضده وذلك حماية لحقوق المستهلكين.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button