💰 Business

QNB platinum sponsor of seventh Al Fikra competition

«QNB» راعٍ بلاتيني للنسخة 7 من «الفكرة 2019»

QNB, the largest financial institution in the Middle East and Africa, was the platinum sponsor of the seventh edition of the Al Fikra competition, which was held for four months, from February to June 2019.

Organised by the Qatar Development Bank, the Qatar National Business Competition (Al Fikra) is an educational and coaching programme designed for Qatari led start-ups and entrepreneurs, enabling them to develop business ideas that can be turned into successful private value-adding businesses.

The applicants’ plans are presented in a series of workshops provided that would help them “bring their ideas to light in a more tactical and professional way.”

The competition is considered one of the most important platforms for achieving a diversified economy to support the Qatar National Vision 2030.

This year, Al Fikra was divided into three categories: the ‘Emerging Ideas’ or Al Fikra Startup, a competition for general business ideas; Al Fikra Mashroie for university students; and Al Fikra Challenges, allowing entrepreneurs to find solutions for some of the challenges that can be turned into business ideas and projects that can serve Qatar.

“QNB is always ready to offer its full support for national competitions and initiatives that foster startups and SMEs in Qatar and across its network, in order to nurture the growth and development of this important sector that yields great benefits to economies in Qatar and internationally,” its spokesman said.

أعلن QNB، أكبر مؤسسة مالية في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا، عن رعايته البلاتينية للنسخة السابعة من المسابقة الوطنية للمشاريع الريادية «الفكرة 2019» التي نظمها بنك قطر للتنمية، على مدى 4 أشهر من فبراير إلى يونيو 2019. وتعتبر المسابقة الوطنية للمشاريع الريادية «الفكرة» التي ينظمها بنك قطر للتنمية سنوياً برنامجاً مميزاً لتعليم وإرشاد المشاريع الناشئة ورواد الأعمال القطريين، عن طريق سلسلة من ورش العمل التي تساعدهم على إبراز أفكارهم بأسلوب دقيق ومهارة تمكنهم من إعداد خطط عمل يمكن تحويلها إلى أفكار تجارية ناجحة. وتعتبر المسابقة من أهم البرامج التدريبية والإرشادية التي تساهم في تنويع الاقتصاد القطري، بناءً على رؤية قطر الوطنية 2030.

وتم تنظيم مسابقة الفكرة لهذا العام على ثلاث فئات مختلفة، وهي: المشاريع الناشئة «الفكرة ستارتاب»، وهي مسابقة أفكار الأعمال التجارية العامة، «الفكرة مشروعي»، التي تستهدف طلاب الجامعات، و»الفكرة للتحديات»، وهي الفئة الخاصة برواد الأعمال التي تهدف إلى إيجاد الحلول لبعض التحديات التي من الممكن تحويلها إلى أفكار ومشاريع تجاريه تخدم دولة قطر.

وتحرص مجموعة QNB دوماً على تقديم رعايتها السنوية للمبادرات والمسابقات التي تدعم الشركات الناشئة والشركات الصغيرة والمتوسطة في قطر ودولياً عبر شبكتها العالمية لتدعم نشأة وتطور هذا القطاع المهم الذي يعود بالفائدة الكبيرة على الاقتصاد في دولة قطر وعالمياً.

وتسعى مجموعة QNB دائماً للمبادرة والمشاركة مع بنك قطر للتنمية وجميع شركائه في قطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة، بالإضافة إلى تبادل الأفكار والخبرات اللازمة التي تحرص مجموعة QNB على تطويرها بشكل دائم لتواكب متطلبات السوق القطري والاقتصاد المحلي.

ولا يقتصر دعم QNB لقطاع الشركات الصغيرة والمتوسطة على رعاية الأحداث والفعاليات وحسب، بل تمتد رعاية ودعم مجموعة QNB للعاملين في هذا القطاع المهم، لتخصيص فرع للشركات في أبراج الشموخ، لتلبية احتياجاتهم كافة، بالإضافة إلى فروع خاصة بالشركات في كل من عين خالد، والوكرة، والخور، والمنطقة الصناعية، ومدينة مسيعيد الصناعية، والفرع الرئيسي للبنك.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X