😎 LifeStyle

Eid Al Fitr festival at Souq Waqif, Wakrah Souq ends with huge turnout

الإقبال على مهرجان العيد فاق التوقعات في سوقي واقف والوكرة

Eid Al Fitr festival held at Souq Waqif and Wakrah Souq for five days has concluded after attracting thousands of citizens, residents and tourists.

A large number of families attended the festival as well as young people and adults; where they met with various games and recreational activities in air-conditioned tents.

Mohammed Salem, Director of Souq Waqif Management , said the large air-conditioned tent, that was installed at Al Ahmed Square, encouraged thousands to spend fun times inside. The turnout was big and it encourages to offer more events and festivals on such occasions.

The tent in Souq Waqif included, electromechanical games, and other intelligence for all age groups, as well as recreational activities, fun games, entertainment and theatre work for young people, QNA has reported.

The Souq Waqif Arts Center attracted a large number of visitors who closely followed the artistes who performed there. Young people enjoyed painting on faces, while other artists painted on bags and cups.
The Eid Al Fitr Festival in Souq Al Wakra attracted thousands of visitors from Al Wakrah and other cities in the country.

Khalid Saif Al Suwaidi, Director of Wakrah Souq, said that the opening of Doha Metro contributed significantly to the smooth flow of traffic and the influx of large numbers of visitors to Al Wakra. He noted that Wakrah Souq attracts large number of visitors due to its location at the beach. The tent included over 40 different games, in addition to entertainment activities and games of lightness, as well as water-games.

اختتم مساء أمس، مهرجان عيد الفطر الذي نظمته لجنة الاحتفالات بالمكتب الهندسي الخاص في كل من سوق واقف وسوق الوكرة على مدى خمسة أيام. واجتذبت الفعاليات في كلا السوقين آلاف الجماهير من المواطنين والمقيمين والسياح، إذ توافدت العائلات منذ أول أيام العيد، حيث وجد الصغار والكبار بغيتهم في الخيام المكيفة، وما ضمته من ألعاب متعددة، وفعاليات ترفيهية.

وأبرز السيد محمد السالم، مدير إدارة سوق واقف، في تصريح لوكالة الأنباء القطرية (قنا)، أن الخيمة الكبيرة المكيفة التي تم نصبها في «ساحة الأحمد» شجعت الآلاف لقضاء أوقات ممتعة داخلها، منوها بأن الإقبال الجماهيري فاق التوقعات، وهو ما يشجع على المضي قدماً في تقديم المزيد من الفعاليات والمهرجانات في مثل هذه المناسبات.

وضمت الخيمة بسوق واقف ألعاباً كهروميكانيكية، وأخرى للذكاء لكل الفئات العمرية، فضلاً عن فعاليات ترفيهية، وألعاب الخفة والتسلية، وأعمال مسرحية للصغار. بدوره، استقطب مركز سوق واقف للفنون أعداداً غفيرة من الزوار الذين تابعوا عن كثب الفنانين وهم يداعبون الريشة والألوان، بينما استمتع الصغار بفعالية الرسم على الوجوه، في حين انهمك فنانون آخرون بالرسم على الحقائب والأكواب.

بدوره، نجح مهرجان عيد الفطر في سوق الوكرة في استقطاب الآلاف من الزوار من مدينة الوكرة ومن مختلف المدن الأخرى في الدولة.

وقال السيد خالد سيف السويدي، مدير سوق الوكرة في هذا الصدد لـ»قنا»، إن افتتاح شركة سكك الحديد القطرية (الريل) التشغيل التجريبي للقسم الأول من «الخط الأحمر» التابع لمترو الدوحة، ساهم بشكل كبير في انسيابية الحركة، وتوافد أعداد كبيرة على الوكرة، لافتاً إلى أن الإقبال الجماهيري فاق التوقعات.

وأشار السويدي إلى أن وجود سوق الوكرة على الواجهة البحرية يعتبر عامل جذب كبيراً، حيث الأجواء تكون لطيفة في الفترة المسائية، بالإضافة إلى الخيمة المكيفة الكبيرة التي ضمت بين جنباتها أزيد من 40 لعبة مختلفة، بالإضافة إلى الفعاليات الترفيهية وألعاب الخفة، فضلاً عن الألعاب على الواجهة البحرية.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X