💰 Business

QIIB begins Ramadan special finance offers

عروض مميزة لـ «الدولي الإسلامي» بمناسبة رمضان

QIIB has launched two special finance offers to coincide with the holy month of Ramadan.

These are a comprehensive finance offer, which includes personal finance and vehicle finance, and a credit card offer.

“These offers”, QIIB said, “have been designed to meet customers’ expectations, requirements and needs in terms of flexible finance options.”

Under the finance offer, existing and new customers who wish to acquire personal finance or vehicle finance can benefit from a competitive profit rate (fixed profit rate starting at 2.69% – 5% reducing rate) with a grace period of up to 12 months for Qataris and three months for residents.

With regard to QIIB credit card offer during the holy month of Ramadan, customers who opt for monthly repayment (5%) can double the points earned on each purchase using their credit cards throughout Ramadan and during Eid al-Fitr.

The offer covers all QIIB cards such as ‘Wajaha’, ‘Diyafa’ and ‘Platinum’.

Jamal al-Jamal, deputy chief executive officer, QIIB, said, “We take this opportunity to extend our warmest greetings to all our customers and all Qataris and residents. Every year, we welcome the holy month of Ramadan by providing our customers excellent offers that meet their expectation, be it in terms of special finance offers, competitive profit rates or flexible repayment methods along with many other benefits”.

He said, “We are delighted to share with our customers the bounties of this holy Month. We have focused on reaching out to the widest segment of customers. Comprehensive finance gives them the opportunity to finance their various needs with the best profit rates in the local market.

“We also provided our customers with the opportunity to double the points they acquire during the Holy Month, which reflects our keenness to meet their requirements and expectations in terms of high-quality banking services”.

Furthermore, he pointed out that QIIB continues to focus on customer care while responding to competition, by creating the best products and providing best services and offers that are well appreciated by our customers. Consequently, we are witnessing a steady increase in our customer base.

Regarding the finance procedures adopted in light of the new offers, the Deputy CEO said, “All QIIB employees enjoy a level of professionalism. They ensure that our customers receive the required banking services in line with the best banking standards in terms of finance disbursement or flexibility in terms of meeting the various requirements of the entire customer

segment.”

Customers can benefit from the new offers by visiting any QIIB branch across Qatar or by contacting its call centre (on 44840000) to inquire about its offers or comprehensive services provided by the bank.

أعلن «الدولي الإسلامي» عن إطلاق عرضين متميزين بمناسبة شهر رمضان المبارك؛ الأول للتمويل الشامل الذي يتضمن التمويل الشخصي وتمويل السيارات، والثاني للبطاقات الائتمانية، وذلك بما يلبّي تطلعات العملاء للحصول على تمويلات مرنة وتراعي متطلباتهم واحتياجاتهم. وبموجب عرض التمويل، بإمكان العملاء الحاليين أو الجدد الراغبين في الحصول على تمويل شخصي أو تمويل سيارات الاستفادة من نسبة ربح تنافسية (نسبة الربح الثابت تبدأ من 2,69% (معدل ربح تناقصي 5%) مع فترة سماح تصل إلى 12 شهراً للقطريين و3 أشهر للمقيمين. أما بالنسبة لعرض البطاقات الائتمانية من «الدولي الإسلامي» خلال شهر رمضان المبارك، فإنه يتيح للعملاء المشتركين بنظام الدفعات الشهرية (5%) مضاعفة النقاط المكتسبة على كل عملية شراء بواسطة بطاقاتهم الائتمانية طوال شهر رمضان وعيد الفطر المبارك، ويشمل العرض جميع بطاقات «الدولي الإسلامي» (وجاهة، وضيافة، والبطاقات البلاتينية).

وبمناسبة الإعلان عن إطلاق العروض الجديدة، قال السيد جمال عبدالله الجمال، نائب الرئيس التنفيذي

لـ «الدولي الإسلامي»: «ننتهز الفرصة لنتقدم بأحر التهاني إلى جميع عملائنا وإلى جميع القطريين والمقيمين، بمناسبة حلول شهر رمضان المبارك الذي نحرص على استقباله كل عام مع عملائنا بعروض متميزة تلاقي تطلعاتهم للحصول على تمويلات متميزة، وبنسب أرباح منافسة وطريقة سداد مرنة مع المزايا العديدة الأخرى التي نوفرها».

شراكة

وأضاف: «لأنه يسعدنا أن نتشارك مع عملائنا خيرات الشهر الفضيل، فقد ركزنا في عروضنا لهذا العام على أن تشمل الشريحة الأوسع من عملائنا؛ حيث إن التمويل الشامل يتيح الفرصة أمامهم للحصول على تمويل لمختلف احتياجاتهم بنسبة ربح تعتبر الأفضل في السوق المصرفية، كما أتحنا أمام العملاء فرصة مضاعفة النقاط التي يكتسبونها خلال الشهر الفضيل؛ الأمر الذي يعكس حرصنا من خلال عروضنا على تلبية متطلبات العملاء وملاقاة تطلعاتهم للحصول على خدمات مصرفية ذات مستوى عالٍ».

وأشار إلى أن «الدولي الإسلامي» يواصل سياسته التي تركز على العناية بالعملاء مع الاستجابة لعوامل المنافسة عبر ابتكار أفضل المنتجات وتقديم أفضل الخدمات والعروض، الأمر الذي يلاقي استحساناً وقبولاً لدى العملاء. وبناء عليه نشهد زيادة مضطردة في قاعدة عملائنا بشكل متواصل».

وحول إجراءات منح التمويل وفق العروض الجديدة، أوضح نائب الرئيس التنفيذي أن جميع موظفي «الدولي الإسلامي» يتمتعون بمستوى من الاحتراف، ويحرصون على أن ينال العملاء الخدمات المصرفية وفق أفضل المعايير المعتمدة في القطاع المصرفي، سواء من حيث سرعة منح التمويل أو المرونة، أم من حيث العمل على تلبية الاشتراطات المختلفة لجميع شرائح العملاء».

وأعرب الجمال أخيراً عن أمله في «أن تكون عروض الدولي الإسلامي لهذا العام إسهاماً جديداً من البنك وقيمة مضافة لجميع عملائه تساعدهم على تلبية متطلباتهم المصرفية وفق أفضل ما يتوقعونه».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X