additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

Qatar Airways and HIA top in global ranking

الخطوط الجوية القطرية ومطار حمد الدولي يتصدران الترتيب العالمي

Hamad International Airport has been ranked at number one in the world in AirHelp Score 2019, Global Airport Ranking. In Global Airline Ranking by AirHelp Score 2019, Qatar Airways has been declared as the best global airline for passenger experience.

Among the best global airports, Tokyo International Airport (Japan) and Athens International Airport (Greece) are at number 2 and 3 respectively.

Among the best global airlines, Qatar Airways is followed by American Airlines at number 2 and Aeromexico at number 3.

The AirHelp Score on airlines shows one which airlines offer the best service, fly on time, and treat passengers fairly if problems occur. AirHelp Score is calculated on multiple factors including on-time performance, service quality, claim processing.

For on-time performance, AirHelp gathers arrival and departure statistics for every plane and calculate how many of an airline’s flights are on schedule. For service quality, AirHelp surveyed thousands of air passengers around the world and asked them to rate the food, comfort and crew of their most used airlines while claim processing relates to how efficiently airlines handle compensation claims, including how long it takes them to pay out.

For airport ranking too, score was calculated on multiple factors. For on-time performance, AirHelp used the on-time performance statistics for every airport to calculate how likely it is that your flight will be on time. For service quality, AirHelp asked thousands of people from around the world to tell it about customer service, queues and cleanliness at their local airports.

For ranking of airports, another criterion was food and shops. Via extensive surveys, AirHelp asked thousands of people to rate airports’ eating and shopping options. Looking at 133 airports all over the world, AirHelp used a combination of flight data and customer input, ranking each airport based on timeliness (60%), quality of service (20%) and availability of food and shops (20%) for travelers, Forbes reported. Hamad International Airport was named best airport in the world for its on-time record and plethora of shops for travellers.

The 10 Best Airports of 2019: Hamad International Airport, Qatar; Tokyo International Airport, Japan; Athens International Airport, Greece; Afonso Pena International Airport, Brazil; Gdansk Lech Wałęsa Airport, Poland; Sheremetyevo International Airport, Russia; Changi Airport Singapore, Singapore; Rajiv Gandhi International Airport, India; Tenerife North Airport, Spain and Viracopos/Campinas International Airport, Brazil. For the second year in a row, Qatar Airways ranked as the top airline, followed by American Airlines, Aeromexico, SAS Scandinavian Airlines, and Qantas in the top five, Bloomberg reported.

احتلت الخطوط الجوية القطرية ومطار حمد الدولي مكان الصدارة عالميا خلال العام 2019 وفقا لقائمة موقع.. AirHelp المختص بتصنيف شركات الطيران العالمية، والذي يمنح هذه المراتب المتقدمة في صناعة السفر وفق استطلاع ينظمه بشكل سنوي.

وقد نالت الخطوط الجوية القطرية المرتبة الاولى مقارنة بنظيراتها من شركات على الصعيد العالمي للسنة الثانية واستند التقييم إلى الأداء في الوقت المحدد وجودة الخدمة بالإضافة إلى خيارات الطعام والشراب ومدى سهولة المطالبة باسترداد الأموال ودقة المواعيد وخدمة الزبائن والفاعلية في التعامل مع شكاوى العملاء وجودة الخدمة على متن الطائرة ومعالجة المطالبات الخاصة بالرحلات الجوية الملغاة أو المتأخرة.

وقد احتل مطار حمد الدولي المرتبة الأولى للعام الثاني وفقا لتصنيف موقع AirHelp ايضا. ويذكر ان حازت الخطوط الجوية القطرية جائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم ضمن جوائز سكاي تراكس العالمية 2018.

كما حصدت الناقلة جائزة أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال في العالم، وجائزة أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط، وجائزة أفضل صالة انتظار لمسافري الدرجة الأولى في العالم. وتشغّل الخطوط الجوية القطرية أسطول طائرات حديثا يضم أكثر من 250 طائرة تتجه إلى أكثر من 160 وجهة عالمية عبر مقر عملياتها في مطار حمد الدولي. وأعلنت الخطوط الجوية القطرية مؤخراً عن تدشين رحلاتها إلى العديد من الوجهات الجديدة، بما في ذلك غوتنبرغ في السويد، ومومباسا في كينيا، ودا نانغ في فيتنام.

كما ستضيف الناقلة الوطنية لدولة قطر عدداً من الوجهات الجديدة إلى شبكتها المتنامية في عام 2019، بما في ذلك لشبونة في البرتغال، ومالطا، والرباط في المغرب، ولنكاوي في ماليزيا، ودافاو في الفلبين، وإزمير في تركيا، ومقديشو في الصومال.

وكان مطار حمد الدولي قد حظي مؤخراً بتقدير كبير خلال حفل توزيع جوائز سكاي تراكس العالمية للمطارات 2019 حيث حقق لقب «أفضل مطار في الشرق الأوسط» للعام الخامس على التوالي، كما ارتقى للمرتبة الرابعة ضمن قائمة أفضل المطارات في العالم. ويقع مطار حمد الدولي على الخليج العربي، وتضفي الخلفية المائية بعداً جمالياً رائعاً على تصميم المطار المعماري الأنيق، المدعوم بأنظمة تشغيل متطورة تنسجم مع رؤية “المطار الذكي”.

ويضم المطار الذي يعمل على مدار الساعة، مدرجين وبرجاً مزوداً بأحدث المعدات لمراقبة الحركة الجوية، ويتسع حالياً لاستقبال 30 مليون مسافر و360.000 طائرة سنوياً. ويشمل المطار مساحة تزيد على 40 الف متر مربع تضم في جنباتها المتاجر ومرافق الطعام والشراب، ومنتجعاً صحياً فريداً من نوعه، كما تنتشر في أرجائه مجموعة من القطع الفنية النادرة لفنانين عالميين.

إن مطار حمد الدولي هو بحد ذاته وجهة للزيارة، وقد صمم لتلبية احتياجات المسافرين العصريين. وقد صنفت شركة سكاي تراكس مطار حمد الدولي مطاراً من فئة خمس نجوم. كما حاز المطار جائزة رابع أفضل مطار من قبل جوائز سكاي تراكس العالمية للعام 2019.

وتعد إيرهلب أكبر منظمة عالمية متخصصة في مجال حقوق المسافرين وهي تقدم الدعم في مجال الحصول على تعويضات عن التأجيل والإلغاء الذي يطرأ على رحلات الطيران على مستوى العالم. وكذلك على منع بعض الركاب في حالات محددة من الصعود لرحلات جوية، وتسعى إيرهلب من خلال دراستها تلك إلى تقديم معلومات للمسافرين جوا تستند إلى خبرة ومعرفة بصناعة الطيران بما يمكنهم من توقع ما سيواجهونه في العديد من المطارات حول العالم وكيف سيتم التعامل معهم من قبل شركات الطيران العالمية المختلفة، ويستند التقييم في هذه الدراسة فيما يتعلق بالمطارات إلى أداء المطارات وهو المسؤول عن نسبة 60% من الدرجات التي يحصل عليها المطار تليها جوانب مثل جودة الخدمة وهي مسؤولة عن نسبة 20% ثم الخيارات المتوافرة في المطار من حيث الطعام والتسوق وهي مسؤولة أيضا عن نسبة 20% من درجات التقييم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button