💰 Business

Ooredoo partners with EnrichAI to launch new IoT solutions

«ooredoo» تطوّر حلولاً جديدة لإنترنت الأشياء بالشراكة مع «EnrichAI»

Doha: Ooredoo, the region’s leading enabler of digital business innovation, announced yesterday a partnership with EnrichAI to enable the development of diverse Internet of Things (IoT) solutions to drive the digital transformation of Qatar’s organisations.

Across Qatar, every industry vertical is seeing strong IoT demand – in which connecting objects, devices, and people on one platform can deliver real-time insights.

The partnership builds on Ooredoo’s existing capabilities in the IoT arena to develop solutions and industry-wide products. Ooredoo expects to work on a range of solutions as varied as Smart Cities, Smart Utilities Meters, and Smart Fleet Management.

Yousuf Abdulla Al Kubaisi, Chief Operating Officer, Ooredoo Qatar, said: “Our partnership with EnrichAI is an important milestone for Ooredoo to become the IoT reference provider in Qatar. The ability to develop innovative IoT solutions across sectors will play a major role in diversifying and growing Qatar’s economy, and enhance Qatar’s role as a global IoT leader.”

Ooredoo gains critical IoT capabilities with a team of developers and architects working closely with Ooredoo’s technical and commercial teams, as well as a strong team for service delivery and assurance, which plays a key role in the whole process.

These teams will design IoT solutions, from architecture to devices, and code on Ooredoo’s IoT Builder and IoT Connect platforms. Ooredoo’s teams also handle integration, as well as class A service delivery and solutions assurance.

Arijit Biswas, Chief Executive Officer, EnrichAI, said: “Ooredoo is now Qatar’s go-to service provider for IoT solutions. While Qatar’s CEOs understand the power of IoT, they often need assistance in implementing IoT solutions. Our partnership with Ooredoo sees our business customers able to gain bespoke IoT solutions that can accelerate digital transformation and free up IT staff.”

Business customers can leverage the Ooredoo Advantage, making Ooredoo “Best for Business”, thanks to its breadth and depth of talent, best fixed and mobile networks, broadest portfolio of ICT services and solutions, and trusted partner for 60 years.

أعلنت «ooredoo» -الشركة الرائدة في ابتكارات الأعمال الرقمية بالمنطقة- عن إبرام شراكة جديدة مع «EnrichAI» لتمكين تطوير حلول إنترنت الأشياء المتنوعة، بهدف تعزيز التحول الرقمي لدى المؤسسات في قطر.

وتشهد جميع قطاعات الأعمال الرئيسية في قطر طلباً كبيراً على استخدام الحلول المعتمدة على تقنية إنترنت الأشياء، التي يتم من خلالها توصيل الأشياء والأجهزة والأشخاص من خلال منصة واحدة، وتوفير بيانات فورية ومباشرة.

إنجاز

وتعتمد الشراكة الجديدة على قدرات «ooredoo» الحالية في مجال إنترنت الأشياء، لتطوير الحلول والمنتجات على مستوى قطاعات الأعمال، كما أن «ooredoo» تعكف على إطلاق مجموعة متنوعة وجديدة من حلول المدن الذكية، والعدادات الذكية، وإدارة الأساطيل الذكية.

وحول هذه الشراكة، قال يوسف عبدالله الكبيسي، رئيس العمليات في «ooredoo قطر»: «تعد شراكتنا مع EnrichAI إنجازاً مهماً بالنسبة لـ ooredoo، لتصبح المزود المرجعي لحلول إنترنت الأشياء في قطر. فالقدرة على تطوير حلول مبتكرة لإنترنت الأشياء في القطاعات المختلفة تساهم بدور رئيسي في تنويع وتنمية الاقتصاد القطري، وتعزيز دور قطر كدولة رائدة عالمياً في مجال إنترنت الأشياء».

فريق المطورين

وتكتسب «ooredoo» قدراتها المهمة في مجال إنترنت الأشياء من خلال فريق من المطورين والمهندسين المعماريين الذين يعملون عن قرب مع فرق «ooredoo» الفنية والتجارية، بالإضافة إلى توافر فريق قوي لتقديم الخدمات وضمانها، وهو ما يلعب دوراً رئيسياً في العملية بأكملها.

وستعمل هذه الفرق على تصميم حلول إنترنت الأشياء الجديدة، من التخطيط المعماري وصولاً إلى الأجهزة، وستتم البرمجة على أنظمة ooredoo IoT Builder، وIoT Connect. وتحرص فرق «ooredoo» على تصميم حلول شاملة، فضلاً عن تقديم أفضل جودة في الخدمات وضمان الحلول.

حلول متطوّرة

من جهته، قال أريجت بيسواس، الرئيس التنفيذي لـ «EnrichAI»: «باتت ooredoo الآن الوجهة الرئيسية والأولى لحلول إنترنت الأشياء في قطر. وفي الوقت الذي يدرك فيه كبار المسؤولين التنفيذيين في قطر أهمية إنترنت الأشياء في إحداث تحولات مهمة لأعمال مؤسساتهم، فإنهم غالباً ما يحتاجون إلى المساعدة في تنفيذ واعتماد حلول إنترنت الأشياء. ومن خلال شراكتنا مع ooredoo، سيصبح بإمكان عملائنا من الشركات الاعتماد على حلول متطورة لإنترنت الأشياء، والتي ستسهم حتماً في تسريع التحول الرقمي».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X