😎 LifeStyle

All the things you need to know about Doha Metro Travel Cards

كل الأشياء التي تحتاج لمعرفتها حول بطاقات مترو الدوحة للسفر

Doha Metro Red Line South will start its initial operation for the public from tomorrow. This Line extends from Al Qassar to Al Wakra. Out of the 18 Red Line stations, the initial operation will include 13 stations.

As you are getting ready to experience the new mode of travelling in Qatar, here are all the things you need to know about tickets and the cost.

To travel on the metro, you will need to buy a travel card. Three different types of travel cards are available for Doha Metro – Limited Use Travel Cards, Standard Travel Card and Gold Travel Cards.

In standard class one journey costs QR 2 and a Day Pass costs QR 6, a Day Pass allows unlimited journeys for one day. When using travel credit, you will pay no more than QR6 a day no matter how many journeys you make. Adult and child fares are the same. Travelling in goldclub is more expensive. A single journey in Goldclub is QR 6 and day pass will cost QR 30.

Limited Use Travel Card – A non-reusable, paper travel card that contains either a single journey or day pass. The cost of this travel card depends on the type of product you are purchasing (a single journey or a day pass) and the class of travel you want to travel in (standard class (including family) or goldclub). Limited Use Travel Cards can be purchased from self-service Travel Card Vending Machines (TVMs) at all Doha Metro stations.

Standard Travel Card – A reusable plastic travel card that costs QR 10. This card must have Travel Credit added to it before you can use it to travel. Add Travel Credit by “Topping Up” at a TVM (Travel Card Vending Machine) at all Doha Metro stations, which can be done at the same time as purchasing the card. This Travel Card does not permit travel in the Gold section of the Doha Metro trains. This card is currently available at licensed retailers like Al Meera and Carrefour.

Gold Travel Card – A reusable plastic card that costs QR 100 and is only available from Gold club offices at all Doha Metro stations. This Travel Card permits travel in the goldclub sections of the Doha Metro trains. This card must have Travel Credit added to it before you can use it to travel. Add Travel Credit by “Topping Up” at a TVM (Travel Card Vending Machine) at all Doha Metro and Lusail Tram stations, which can be done at the same time as purchasing the card.

If you are using standard and goldclub cards there is a daily cap on the amount charged if you travel multiple times during a day. Once you have made 3 journeys in a day you’ll pay no more for the rest of the journeys you make – your fare is “capped” at the equivalent day pass fare, QR 6 for standard and QR 30 for goldclub.

Anyone aged 5 and above needs a Travel Card to travel on Doha Metro. Children aged 4 and below do not need a Travel Card and must be accompanied by a fare paying adult. A child must be 9 years old or above to travel alone on the network. Younger kids should be accompanied by someone at least 16 years of age.

A travel card can be used again and again, it is valid for five years, so do not throw it away. Top up the card with travel credit at self-service machines at all Doha Metro stations. Licensed retailers are not able to Top Up travel cards. A standard and gold club travel card can hold a maximum amount of travel credit.

source: thepeninsulaqatar.com

Read also: Free bus ride and special taxi deal for Doha Metro passengers

Read also: Doha Metro to revolutionise travel experience from today

سيبدأ الخط الأحمر لمترو الدوحة تشغيله الأولي للجمهور من اليوم. يمتد هذا الخط من القصر إلى الوكرة. من بين 18 محطة للخط الأحمر ، ستشمل العملية الأولية 13 محطة.

نظرًا لأنك تستعد لتجربة الوضع الجديد للسفر في قطر ، إليك كل الأشياء التي تحتاج إلى معرفتها عن التذاكر والتكلفة. للسفر في المترو ، ستحتاج إلى شراء بطاقة سفر.

تتوفر ثلاثة أنواع مختلفة من بطاقات السفر لمترو الدوحة – بطاقات السفر ذات الاستخدام المحدود ، وبطاقات السفر القياسية ، وبطاقات السفر الذهبية.

في رحلة الفئة القياسية ، تبلغ تكلفة الرحلة اليومية 2 ريال قطري ، بينما تتكلف بطاقة اليوم الواحد 6 ريال قطري ، تسمح الرحلة اليومية برحلات غير محدودة ليوم واحد. عند استخدام رصيد السفر ، لن تدفع أكثر من 6 ريال قطري في اليوم بغض النظر عن عدد الرحلات التي تقوم بها. التعرفة هي نفسها للكبار والاطفال.

السفر في جولد كلوب أغلى. تبلغ تكلفة الرحلة الفردية في جولد كلوب 6 ريال قطري ، وستكلف بطاقة المرور اليومية 30 ريالاً قطريًا.

بطاقة سفر الاستخدام المحدود – بطاقة سفر ورقية غير قابلة لإعادة الاستخدام تحتوي إما على رحلة فردية أو تذكرة نهارية. تعتمد تكلفة بطاقة السفر هذه على نوع المنتج الذي تشتريه (رحلة واحدة أو تمريرة يومية) ودرجة السفر التي تريد السفر فيها (فئة قياسية (بما في ذلك العائلة) أو جولد كلوب). يمكن شراء بطاقات السفر ذات الاستخدام المحدود من آلات بيع بطاقات السفر ذات الخدمة الذاتية (TVMs) في جميع محطات مترو الدوحة.

بطاقة السفر القياسية – بطاقة سفر بلاستيكية قابلة لإعادة الاستخدام والتي تبلغ تكلفتها 10 ريال قطري. يجب أن تحتوي هذه البطاقة على رصيد سفر مضاف إليها قبل أن تتمكن من استخدامها للسفر.

أضف رصيد السفر عن طريق “Topping Up” في TVM (آلة بيع بطاقات السفر) في جميع محطات مترو الدوحة ، والتي يمكن القيام بها في نفس الوقت عند شراء البطاقة. لا تسمح بطاقة السفر هذه بالسفر إلى القسم الذهبي من قطارات مترو الدوحة.

تتوفر هذه البطاقة حاليًا لدى تجار التجزئة المرخصين مثل الميرة و كارفور.

بطاقة السفر الذهبية – بطاقة بلاستيكية قابلة لإعادة الاستخدام تكلف 100 ريال قطري ولا تتوفر إلا من مكاتب النادي الذهبي في جميع محطات مترو الدوحة. تسمح بطاقة السفر هذه بالسفر في أقسام نوادي الذهب في قطارات مترو الدوحة. يجب أن تُضاف إليها هذه البطاقة رصيد السفر قبل أن تتمكن من استخدامها للسفر. أضف رصيد السفر عن طريق “Topping Up” في TVM (آلة بيع بطاقات السفر) في جميع محطات مترو الدوحة ولوسيل للترام ، والتي يمكن القيام بها في نفس الوقت الذي تقوم فيه بشراء البطاقة.

إذا كنت تستخدم بطاقات عادية وذهبية فهناك حد يومي للمبلغ الذي يتم تحصيله إذا كنت تسافر عدة مرات خلال اليوم ، وبمجرد قيامك بثلاث رحلات في اليوم ، لن تدفع أكثر لبقية الرحلات التي تقوم بها – “أجرة السفر الخاصة بك” متوجبة في اليوم المعادل الأجرة ، 6 ريال قطري للمعيار ، و 30 ريال قطري للنادي الذهبي ، يحتاج أي شخص يبلغ من العمر 5 سنوات فأكثر إلى بطاقة سفر للسفر في مترو الدوحة ، والأطفال الذين تتراوح أعمارهم بين 4 سنوات أو أقل لا يحتاجون إلى بطاقة سفر ويجب أن يكونوا بصحبة شخص بالغ يدفع الأجرة.

يجب أن يكون عمرك 9 سنوات أو أكثر للسفر بمفرده على الشبكة ، ويجب أن يكون الأطفال الأصغر سناً برفقة شخص لا يقل عمره عن 16 عامًا ، ويمكن استخدام بطاقة السفر مرارًا وتكرارًا ، فهي صالحة لمدة خمس سنوات ، لذلك لا ترميها قم بتعبئة البطاقة مع ائتمان السفر في أجهزة الخدمة الذاتية في جميع محطات مترو الدوحة. تجار التجزئة المرخصون غير قادرين على بطاقات سفر Top Up. يمكن أن تحمل بطاقة السفر العادية والذهبية للنادي مبلغًا أقصى من رصيد السفر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
7
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X