🏎️ Automotive

Alfardan Sports Motors introduces the most powerful V8 Ferrari “The all new F8 Tributo” at a special VIP private viewing event

شركة ’الفردان للسيارات الرياضية‘ تكشف عن أقوى سيّارات فيراري من فئة محرك V8’ فيراري إف 8 تريبوتو’ في قطر

Doha – Qatar, 30 May 2019 – Following its recent global launch at Geneva Motor Show, the all new Ferrari F8 Tributo was unveiled by Alfardan Sports Motors, the official Ferrari importer in Qatar. The exclusive private viewing event held at the Ferrari Showroom for four days to take place every night at the same location.

The F8 Tributo is the new mid-rear-engined sports car that represents the highest expression of the Prancing Horse’s classic two-seater berlinetta. It is a car with unique characteristics and, as its name implies, is an homage to the most powerful V8 in Ferrari history.

The F8 Tributo sets the market benchmark for performance, driving pleasure and ease of handling. It makes the exhilarating performance of the best 8-cylinder in the world accessible to all drivers, with unprecedented handling and superior ride comfort.

The F8 Tributo replaces the 488 GTB and, in the range, is the model with the highest performance matched by the greatest driver involvement. There are significant improvements across the board aimed at providing even better control on the limit along with greater on-board comfort.

In the automotive world, Ferrari’s V8 engine is seen as the very epitome of sportiness and driving pleasure. This is particularly the case when it is mid-rear-mounted in a two-seater. Ferrari has been honing the scope of abilities of this architecture, which creates an optimal weight balance, and thus delivers unparalleled thrillingly sporty driving, to perfection for over four decades.

Designed by the Ferrari Styling Centre, the F8 Tributo is essentially a bridge to a new design language that will continue to emphasise Ferrari’s key characteristics of high performance and extreme aerodynamic efficiency. In fact, the F8 Tributo is the most aerodynamically efficient series-production mid-rear-engined berlinetta ever designed.

The F8 Tributo features state-of-the-art aerodynamics, integrating innovations and expertise developed thanks to the company’s involvement in the GT and Challenge championships. The solutions have been honed to create a series-production mid-rear-engined berlinetta with the highest level of performance available.

It was only through close synergy with the Ferrari Styling Centre that the strict aerodynamic constraints could be so flawlessly interpreted and integrated into the car’s design. A good example is the S-Duct at the front and the redesigned blown spoiler system at the rear which are underscored by the car’s clean yet decisive lines.

The cockpit retains the classic, driver-oriented look typical of Ferrari’s mid-rear-engined berlinettas. Every element of the dash, door panels and tunnel has been completely redesigned specifically for the car. The F8 Tributo also boasts a new generation steering wheel and steering wheel-mounted controls as well as new styling on the standard seats.

Overall performance levels are significantly higher than those of the 488 GTB, thanks to the increase in power, weight reduction and improved aerodynamic coefficient. That performance is also now accessible to a larger number of drivers thanks to vehicle dynamics systems that make driving on the limit an easier and more confidence-inspiring experience.

The Ferrari F8 Tributo is expected to be on the roads later this year and is available only through Alfardan Sports Motors, the official Ferrari importer in Qatar.

الدوحة، قطر؛ 30 مايو 2019 – بعد إزاحة الستار عنها للمرّة الأولى على مستوى العالم خلال فعاليات معرض جنيف الدولي للسيارات، كشفت شركة ’الفردان للسيارات الرياضية‘، الوكيل الحصري لسيارات فيراري في قطر، عن سيّارة ’فيراري إف 8 تريبوتو‘ الجديدة كلياً فى حدث حصري شهد حضور نخبة من كبار الشخصيات، و السادة الإعلاميين والذى أقيم في صالة عرض فيراري في الدوحة.

وتعد ’إف 8 تريبوتو‘ السيارة الرياضية الجديدة بمحرك وسطيّ خلفي، وهي التعبير الأرقى عن سيّارة بيرلينيتا الكلاسيكية المزوّدة بمقعدين من فيراري. وتتمتع هذه السيارة بمواصفات استثنائية، كما يمثل اسمها تحية خاصة لتاريخ فيراري العريق من السيارات الرياضية بمحركات V8 الجبارة.

وترسي سيارة ’إف 8 تريبوتو‘ معياراً جديداً في السوق على صعيد الأداء ومتعة القيادة والتجاوب وسهولة التحكم. حيث ستضمن لجميع السائقين اختبار الأداء الرائع لأفضل محرك ثماني الأسطوانات (V8) في العالم، إلى جانب الاستمتاع بمستوياتٍ غير مسبوقة من التجاوب وتجربة القيادة المريحة والمتميّزة.

وتحلّ هذه السيارة مكان طراز ’488 جي تي بي‘ (488 GTB)، وهي تتمتع بأعلى مستويات الأداء الذي يقدم للسائق تجربة قيادة تفاعلية غير مسبوقة. وشهدت هذه السيارة تحسينات في مختلف جوانبها، حيث باتت تحقق أداءً أفضل من حيث التحكم بالسيارة عند قيادتها بأقصى قدراتها مع تعزيز مستويات الراحة في المقصورة.

يُعتبر محرك فيراري ثماني الأسطوانات (V8) المحرك المثالي لمنح السائق تجربة قيادة ممتعة وأداءً رياضياً هو الأعلى على مستوى قطاع السيارات الرياضية الخارقة. ويمكن الاستمتاع بهذا الأداء الاستثنائي الخارق بشكلٍ خاص في طرازات فيراري المزوّدة بمقعدين بمحرّك خلفي مثبت في القسم الأوسط. ولطالما عملت فيراري على تطوير وتعزيز قدرات هذه المنظومة، والتي تحقق توازناً مثالياً من حيث الوزن، حيث نجحت على مدى أكثر من أربعة عقود في توفير تجارب قيادة رياضية متكاملة ومنقطعة النظير.

تجسّد سيارة ’فيراري إف 8 تريبوتو‘ الرياضيّة (F8 Tributo)، التي صممها ’مركز فيراري للتصميم‘، توجهاً جديداً في التصميم يعكس في جوهره التفرّد والمزايا الأساسيّة التي لطالما تميّزت بها جميع سيّارات فيراري، وخصوصاً على صعيد الأداء الاستثنائي والانسيابيّة والكفاءة الديناميكيّة الهوائيّة. وتُعتبر ’فيراري إف 8 تريبوتو‘ السيارة الأقوى من حيث التصميم الديناميكي الهوائي في فئة السيارات الرياضية المزوّدة بمقعدين، والمستوحاة من تصميم سيّارة ’بيرلينيتا‘ ذات المقعدين بمحرك مثبت في القسم الأوسط والخلفي من هيكل السيارة.

وتم تزويد ’إف 8 تريبوتو‘ بمجموعة من الحلول الدينامية الهوائية المتطورة، وتجمع هذه الحلول الفريدة بين الابتكارات الجديدة والخبرة المتعمقة التي راكمتها الشركة عبر تاريخها الطويل من المشاركة في بطولات ’جي تي‘ و’تشالنج‘. وقد تم تطوير هذه الحلول بهدف صنع سيارة ’بيرلينيتا‘ مخصصة للسير على الطرقات مع محرك مثبت في القسم الأوسط والخلفي من السيارة ليقدم أعلى مستويات الأداء الممكنة.

ولم تكن مسألة الامتثال لقيود الديناميكية الهوائية الصارمة بهذه الصورة الدقيقة ودمجها بكل سلاسة في تصميم السيارة المذهل أمراً ممكناً دون التعاون الوثيق مع ’مركز فيراري للتصميم‘. ومن بين أفضل الأمثلة على فوائد هذا التعاون المثمر، تبرز القناة الهوائية الانسيابيّة في مقدمة السيارة، إلى جانب نظام الجناح الخلفي المعاد تصميمه بالكامل والذي يؤكد الخطوط التصميمة البسيطة والجريئة في آن معاً.

تحافظ سيارة ’إف 8 تريبوتو‘ على التصميم الكلاسيكي لمقصورة القيادة التقليدية التي تركز على السائق في سيارات فيراري ذات المقعدين بمحرك مثبت في القسم الأوسط والخلفي. وخضعت جميع العناصر التصميمية الأساسية، وخاصة لوحة العدادات والجيوب الداخلية للأبواب وممرات التهوية لعملية إعادة تصميم مخصصة تنسجم مع هوية السيارة. كما تتألق ’إف 8 تريبوتو‘ بجيل جديد من عجلات القيادة التي تم تزويدها بعناصر تحكمٍ شاملة، كما أنها تتميز بالتصميم الجديد للمقاعد القياسية.

تتميز سيارة ’إف 8 تريبوتو‘ بمستويات أداء كلي أعلى بكثير مقارنة مع طراز ’488 جي تي بي‘، وذلك بفضل زيادة الطاقة وتخفيض الوزن وتحسين كفاءة العناصر والخواص الديناميكية والهوائية. ويمكن للسائقين اليوم الحصول على هذا الأداء الاستثنائي بفضل تزويد السيارة بأنظمة ديناميكية متطورة تجعل من قيادتها في السرعات العالية تجربة موثوقة وأسهل وأكثر ملائمة.

ومن المتوقع أن تدور عجلات ’فيراري إف 8 تريبوتو‘ على الطرقات القطرية في وقت لاحق من هذا العام، وستكون متاحة فقط من خلال شركة ’الفردان للسيارات الرياضية‘، الوكيل الحصري لعلامة فيراري في قطر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X