👮‍♂️ Government

Strong winds, scattered rain forecast until weekend

رياح قوية وأمطار متفرقة حتى نهاية الأسبوع

Doha

Thundery rain is expected in the country along with sudden strong winds and low visibility, the Qatar Met department has said.

The weather office has also issued a marine warning for thundershowers, windy conditions and high seas on Wednesday.

The department had earlier said unsettled weather conditions were likely to affect the country until the weekend due to the extension of a low-pressure system over the region. The period will see scattered rain, which may become thundery at times, and strong winds.

Rain and scattered thundershowers were reported from a number of places on Tuesday, particularly the southern parts of the country.

Wednesday’s detailed forecast says the wind speed may go up to 35 knots in some inshore areas during thundery rain and 30 knots offshore, with the sea level rising to 9ft.

Cloudy conditions are likely in both inshore and offshore areas, and there is a chance of scattered rain that may turn thundery at times. Visibility, meanwhile, may drop to 2km or less in some inshore areas during thundershowers.

The minimum temperature is expected to be 22C in Abu Samra on Wednesday, followed by 23C in Dukhan, Al Khor and Ruwais, and 24C in Doha, Wakrah and Mesaieed. The maximum, on the other hand, will range from 28C in Ruwais to 32C in Abu Samra, with Doha expected to see a high of 29C.

Tuesday, the minimum temperature was 18C in Ghuwairiyah, 19C in Al Khor, Dukhan and Shehaimiya, and 23C in Doha, Wakrah and Abu Hamour. The maximum was 37C in Jumayliyah, 36C in Sheehaniya and other places, and 33C in Doha.

حذرت إدارة الأرصاد الجوية من أمطار رعدية متوقعة على الساحل، ومن أمطار رعدية متوقعة تصاحبها رياح قوية وأمواج عالية في عرض البحر.. وتوقعت أن يكون الطقس حتى الساعة السادسة من مساء اليوم، غائما جزئيا إلى غائم مع فرصة لأمطار متفرقة قد تكون رعدية أحيانا على الساحل.. وفي البحر يكون الطقس غائما مع فرصة لأمطار متفرقة قد تكون رعدية أحيانا.

وتكون الرياح على الساحل جنوبية غربية إلى شمالية غربية بسرعة تتراوح بين 5 و 15 عقدة، مع هبات تصل إلى 22 عقدة على بعض المناطق أحيانا، ثم تتحول لشمالية شرقية إلى شمالية غربية.. وفي البحر تكون الرياح متغيرة الاتجاه أغلبها شمالية غربية إلى شمالية شرقية بسرعة تتراوح بين 8 و 18 عقدة، مع هبات تصل إلى 30 عقدة مع الأمطار الرعدية.

ويتراوح مدى الرؤية الأفقية بين 4 و 8 كيلومترات.

ويتراوح ارتفاع الموج على الساحل بين قدم واحدة و 3 أقدام ويرتفع إلى 5 أقدام مع الأمطار الرعدية.. وبين 3 و 5 أقدام، ويرتفع إلى 9 أقدام مع الأمطار الرعدية في البحر.

أقصى درجة حرارة متوقعة في الدوحة 31 درجة مئوية.

وتكون مواعيد المد والجزر كالتالي:

الدوحة: أعلى مد في السادسة و 29 دقيقة صباحا.. وأدنى جزر في الثانية و 22 دقيقة ظهرا.

الوكرة : أعلى مد في السابعة و 35 دقيقة صباحا.. وأدنى جزر في الثانية و 24 دقيقة ظهرا.

مسيعيد : أعلى مد في السابعة و 43 دقيقة صباحا.. وأدنى جزر في الثانية و 27 دقيقة ظهرا.

الخور: أعلى مد في السادسة و 54 دقيقة صباحا.. وأدنى جزر في الثانية والنصف ظهرا.

الرويس: أعلى مد في الثامنة وخمس دقائق صباحا.. وأدنى جزر في الثانية والربع ظهرا.

دخان: أعلى مد في الواحدة و 39 دقيقة ظهرا.. وأدنى جزر في السابعة و 32 دقيقة صباحا.

تغرب الشمس بحول الله تعالى، في الساعة الخامسة و 54 دقيقة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X