📚Education

Qatar Technical High School pupils visit QNB

«QNB» يستقبل طلاب مدرسة قطر التقنية الثانوية للبنين

QNB Group organised a tour around its IT Division for Qatari students from Qatar Technical High School.

The students were briefed on the functions of the division and had the opportunity to engage with IT staff to further their knowledge of the department and its scope of work.

QNB conducted sessions and organised a tour for the students to take a closer look at the data centre, servers and computer network. The group encourages school initiatives to understand QNB and its contribution to Qatar, and support young students in pursuing careers that will serve their country.

QNB said it is keen to “provide scholarships and employment opportunities” in line with Qatar National Vision 2030 and to contribute to the educational sector and play an active role in the society.

QNB Group, which is the largest financial institution in the Middle East and Africa, has presence through its subsidiaries and associate companies extends in some 31 countries across three continents providing a comprehensive range of advanced products and services.

نظمت مجموعة QNB -أكبر مؤسسة مالية في منطقة الشرق الأوسط وإفريقيا- زيارة للطلاب القطريين من مدرسة قطر التقنية الثانوية للبنين، من أجل الاطلاع على طبيعة ومهام إدارة تكنولوجيا المعلومات في البنك. وخلال الزيارة، تعرف الطلاب على مختلف وظائف إدارة تكنولوجيا المعلومات ونطاق عملها، وكانت لهم فرصة للتواصل مع موظفي تكنولوجيا المعلومات، والاستفسار عن عدد من الجوانب التقنية. كما نظم البنك عدداً من الجلسات وجولة للطلاب في مركز البيانات ومزود الخدمات وشبكة الكمبيوتر.

وتأتي هذه الزيارة في إطار التزام المجموعة بدعم المبادرات المدرسية الهادفة للتعريف بها، إلى جانب تشجيع الطلاب القطريين على الاطلاع عن كثب على الجوانب العملية للقطاع المصرفي في الدولة؛ بما يساعدهم على تحديد مسارهم المهني في المستقبل.

كما تعكس أيضاً حرص «QNB» على توفير المنح الدراسية وفرص العمل للشباب القطري، بما يتماشى مع رؤية قطر الوطنية 2030، والمساهمة في دعم القطاع التعليمي في المجتمع.

وتوجد مجموعة QNB من خلال فروعها وشركاتها التابعة والزميلة في أكثر من 31 بلداً وثلاث قارات حول العالم، حيث تقدم أحدث الخدمات المصرفية لعملائها عبر 1100 فرع ومكتب تمثيلي، و4400 جهاز صراف آلي، ويعمل لديها ما يزيد عن 29000 موظف.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X