💰 Business

GWC posts QR59.5m net profit in Q1

٥٩٫٥ مليون ريال أرباح «GWC» ربع السنوية

DOHA: GWC, Qatar’s leading logistics provider, has reported a net profit of QR59.5m for the first quarter of this year ended March 31, 2019 (Q1 2019). The Company’s revenues for the period reached QR303.7m. Earnings per share also increased to QR1.02 by the end of Q1 2019.

“GWC, in seeking to provide for the business sector’s needs, has helped in developing Qatar’s capabilities, both in terms of infrastructure and human capital,” said GWC Chairman, Sheikh Abdulla bin Fahad bin Jassem bin Jabor Al Thani. “We will continue to support the nation’s goals, lay foundations, and developing strategies in line with the Qatar National Vision 2030, realising our purpose to remain the provider of choice for logistics services in Qatar, and thereby ensuring our shareholders the best possible returns.”

It is this expertise in managing and developing warehousing infrastructure that GWC now offers through its new consulting branch. GWC Consulting works to minimize logistics costs, increase visibility and offer better inventory control while maximizing the productivity and efficiency of warehouse operations. The solution was developed through the experience gained by the company in offering consultations for clients in a variety of industries including oil and gas, aviation, retail, health care, and museums amongst others.

The standard the company has set extends far beyond its business operations, and into safeguarding the local community and environment to the best of its abilities. In addition to maintaining a level of excellence in its quality, health, safety, security, and environment policies and practices, the company has participated in a number of green initiatives intended to spread awareness and offer an immediate impact on its environmental footprint. Most recently, GWC was recognized for its participation in the Qatar Green Building Council’s “No Paper Day” initiative, encouraging massive recycling efforts from within the organization.

GWC continues to lead the nation through its various world-class solutions offered at the best international standards. It’s ability to consistently provide quality in service has made it a thought leader in the industry, which was confirmed when it’s subsidiary LEDD Technologies was invited to offer a series of speeches at the Ministry of Transport and Communications initiative “Go Digital”. The subsidiary offers the benefit of the expertise developed through fifteen years of developing technology solutions for the mother company, GWC.

“Constantly in step with Qatar throughout our 15-year history, GWC has become a true partner to the business community, the benchmark, and the investment our shareholders most trust,” said the GWC Chairman.

حققت «GWC»، المزود الرائد للخدمات اللوجستية في دولة قطر أرباحاً صافيةً بقيمة 59,5 مليون ريال خلال الربع الأول من العام 2019، كما بلغ إجمالي إيرادات الشركة 303,7 مليون في الفترة ذاتها. كما ارتفع العائد على السهم ليصل إلى 1,02 ريال في نهاية الربع الأول للعام 2019. وصرح الشيخ عبدالله بن فهد بن جاسم بن جبر آل ثاني رئيس مجلس إدارة GWC قائلاً: «إن الشركة، في سعيها لتلبية متطلبات القطاعات التجارية، ساهمت بتطوير البنى التحتية والموارد البشرية القطرية، وسوف تستمر بدعم أهداف الدولة وبوضع الأسس والاستراتيجيات بالتناغم مع رؤية قطر الوطنية 2030، وبالتالي تحقيق غاية الشركة، والمحافظة على مكانتنا كالمزود المفضل للخدمات اللوجستية في دولة قطر، وضمان أفضل العوائد للمساهمين».

وأضاف سعادته إن هذه الخبرة في إدارة وتطوير البنى التحتية التخزينية التي تقدمها الشركة من خلال خدماتها الاستشارية، تعمل على تقليل التكاليف اللوجستية ومراقبة المخزون وتعزيز التحكم بسلسلة الإمداد عند زيادة فاعلية عمليات المخزن. وقد تم تطوير هذه الخدمات من خلال الخبرة التي اكتسبتها الشركة عبر توفير الاستشارات للعملاء في العديد من القطاعات من بينها النفط والغاز والطيران والبيع بالتجزئة والرعاية الصحية والمتاحف وغيرها».

معايير

وتتجاوز المعايير التي حددتها الشركة عملياتها التجارية وتساهم في وقاية المجتمع المحلي والبيئة بأفضل السبل المتاحة لها، لذلك فإنها -بالإضافة إلى المحافظة على درجة من الامتياز في سياسات وممارسات الجودة والصحة والسلامة والأمن والبيئة- تقوم أيضاً بالمساهمة في عدد من المبادرات البيئية التي تهدف إلى نشر التوعية وإحداث أثر فوري في بصمتها البيئية، وحديثاً قامت الشركة بالمساهمة في فعالية مجلس قطر للمباني الخضراء المسمى «يوم بلا ورق» التي قامت بتشجيع عمليات هائلة لإعادة التدوير ضمن الشركة.

كما تحافظ GWC على مكانتها الريادية في الدولة من خلال تقديمها حلول عالمية المستوى وفقاً لأفضل المعايير الدولية، وقدرة الشركة على تقديم الخدمات بأفضل مستويات الجودة على استمرار جعلها رائداً فكرياً في القطاع، الأمر الذي أدى إلى دعوة شركتها الفرعية شركة ليد للتكنولوجيا للمساهمة في مبادرة تشجيع الرقمنة الخاصة بوزارة المواصلات والاتصالات من خلال تقديم عدد من المحاضرات في هذا المجال، وتقوم شركة ليد بتقديم الخبرات التي نتجت عن خمسة عشر عاماً من تطوير حلول التكنولوجيا للشركة الأم GWC.

وصرح الشيخ عبدالله قائلاً: «استمرت الشركة بالتناغم مع احتياجات الدولة خلال السنوات الخمسة عشرة الماضية، لتصبح شريكاً حقيقياً للمجتمع التجاري، ولتكرس معياراً يقتدى به في القطاع، ولتعزز ثقة المساهمين في استثمارهم معنا».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format