🛡Team Qatar

Asian champions Qatar to play Brazil in international friendly

«الأدعم» يواجه منتخب «السامبا» 5 يونيو في استاد الماراكانا

DOHA: Asian champions Qatar will play global heavyweights Brazil in an international friendly at the prestigious Maracana Stadium on June 5, Qatar Football Association (QFA) said yesterday.

The match will allow Qatar match practice ahead of this year’s Copa America in which Qatar is one of the participating teams.

QFA President Sheikh Hamad bin Khalifa bin Ahmed Al Thani yesterday travelled to Rio de Janeiro to congratulate the newly elected Brazil Football Association (CBF) President Rogerio Caboclo at the CBF Headquarters in Rio de Janeiro.

The QFA President handed over a Qatari football jersey and a memento to his counterpart during the meeting.

The FIFA President, Gianni Infantino, also joined the occasion as the date for the friendly encounter between the global and Asian giants was confirmed.

The friendly match will take place, at the Maracana stadium in Rio de Janeiro, which can accommodate nearly 80,000 thousand spectators.

The same venue will also host the final of the Copa America.

The match is an ideal opportunity for Al Annabi to get match practice before it commences its participation in the Copa America, which will be hosted by Brazil from June 14 to July 7, 2019.

Qatar will play against Argentina, Colombia and Paraguay in one of the two groups of 2019 Copa America.

Copa America is the oldest international continental football competition.

The competition determines the continental champion of South America. Since the 1990s, teams from North America and Asia have also been invited to participate.

اختتم سعادة الشيخ حمد بن خليفة بن أحمد آل ثاني -رئيس الاتحاد القطري لكرة القدم- زيارته إلى مدينة ريو دي جانيرو البرازيلية، التي شهد خلالها تنصيب الرئيس الجديد للاتحاد البرازيلي روجير كوبلكو رئيس الاتحاد البرازيلي الجديد، وذلك بحضور أليخاندرو رئيس اتحاد «الكونمبول»، وجياني إنفانتينو رئيس «الفيفا» الذي حصل على تأييد صريح من أعضاء اتحاد «الكونمبول» لاستمراره رئيساً لـ «الفيفا» للحقبة المقبلة ابتداءً من كونجرس الفيفا بباريس في شهر يونيو المقبل.

زادت رحلة سعادة الشيخ حمد بن خليفة بن أحمد آل ثاني -رئيس اتحاد الكرة- إلى البرازيل أهمية مع توقيع الاتحادين القطري والبرازيلي على عقد لعب مباراة ودية في استاد الماراكانا البرازيلي الشهير، لتقام خلال يوم 5 شهر يونيو المقبل استعداداً لمشاركة المنتخب القطري الأول في بطولة كوبا أميركا، التي تُعتبر الأكثر قوة بعد بطولة كأس الأمم الأوروبية.

وقد أعرب الطرفان عن سعادتهما للتوصل إلى هذا الاتفاق، لما تربط الكرتين القطرية والبرازيلية من علاقات تعود إلى عقود سابقة، وقد ترجمها المدرب البرازيلي الشهير كارلوس ألبرتو بقوله: «كنت أتمنى أن أدرب في قطر، لكن سيطرة إيفرستو الذي أسماه ملك التدريب في عالم القدم القطرية حال دون ذلك، في هذا إشارة واضحة إلى الإنجازات الكثيرة التي تحققت مع إيفرستو، أبرزها -بلا شكّ- الحصول على وصافة بطولة كأس العالم تحت 20 سنة عام 1981.

هذا، وقد عقد رئيس الاتحاد القطري العديد من الاجتماعات مع مختلف الأطراف، جميعها أشادت بإيجابية مشاركة المنتخب القطري بطل كأس آسيا في بطولة كوبا أميركا المقبلة، بل أكثر من ذلك يتم حالياً البحث بجدية بتوجيه الدعوة إلى الأدعم للمشاركة في النسخة ما بعد القادمة المقررة إقامتها في الأرجنتين وكولوموبيا عام 2020.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X