👮‍♂️ Government

Arab League meets to discuss Palestinian issue

قطر تشارك في الاجتماع الطارئ لوزراء الخارجية العرب حول تطورات القضية الفلسطينية

QNA/Cairo

The Arab League held an emergency meeting at the level of foreign ministers to discuss the latest developments of the Palestinian issue. Palestinian President Mahmoud Abbas attended the meeting.

Qatar’s delegation was chaired by HE the Minister of State for Foreign Affairs Sultan bin Saad al-Muraikhi.

The meeting, which came following a request by Palestine, aims to formulate a joint Arab position on what is known in the media as the Deal of the Century. The Palestinian president will lay out his administration’s position from the deal, and the steps that could be taken to face any attempt to undermine the Palestinian cause.

انطلقت اليوم، بمقر الأمانة العامة لجامعة الدول العربية أعمال الاجتماع الطارئ لوزراء الخارجية العرب لبحث آخر تطورات القضية الفلسطينية بحضور الرئيس الفلسطيني محمود عباس.

وترأس وفد دولة قطر، في أعمال الاجتماع، سعادة السيد سلطان بن سعد المريخي وزير الدولة للشؤون الخارجية.

ويبحث الاجتماع، الذي يأتي بناء على طلب من دولة فلسطين، بلورة موقف عربي موحد إزاء القضية الفلسطينية في ضوء ما بات يعرف بـ “صفقة القرن” التي يتم الترويج لها إعلاميا حتى الآن.

كما سيضع الرئيس الفلسطيني، من خلال كلمة له أمام الاجتماع، وزراء الخارجية العرب في صورة الموقف الفلسطيني الرسمي مما يعرف بـ “صفقة القرن”، والخطوات والإجراءات التي يمكن اتخاذها لمواجهة أي التفاف على ثوابت القضية الفلسطينية ومرجعياتها، والتنسيق بشأن مواجهة أي مبادرات أو أفكار تتناقض مع هذه الثوابت والمرجعيات.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X