😎 LifeStyle

April Festival kicks off at Waqif & Al Wakrah souqs

انطلاقة رائعة لمهرجان أبريل بسوقي «واقف» و«الوكرة»

Doha: Simultaneous April Festival opening salvos delighted hundreds of visitors at Souq Waqif and Souq Al Wakrah yesterday as diverse entertainment offerings including parades, stage performances and games kicked off in festive atmosphere.

Dubbed ‘The greatest show from Africa,’ the performance onstage at Souq Waqif enthralled the audience with a medley of songs played live and acrobatic acts by artistes from Ghana, Ethiopia, Tanzania and Ivory Coast. They captivated the audience with breathtaking balancing performances using ladder and unicycle, among others. A group of Russian acrobats also entertained the crowd with their strength, balance and flexibility on beam and metal wheel.

Adding colour and carnival mood to the festival were parades of troupes of artistes wearing vibrant and eye-catching costumes to the delight of crowds along the alleyways who took their time taking photos with and videos of them.

Visitors enjoyed playing 15 skill games such as Archery, Balloon Pop, Air Gun, Mini Golf, Bowling, Mini Golf, Hit the Basket and Basketball as well as a Virtual Reality game, spread around the venue. A number of small children were seen enjoying themselves riding ponies at the festival.

For lovers of paintball, there was a special area for gamers to engage in the exciting competitive sport which has already gained popularity in Qatar.

Falcons and miniature dhows on display provided traditional feel to the festival, in addition to the traditional board game of Damah in a majlis setting where a number of locals were seen playing.

A tent where a Laser Show was being presented, as well as a stage for Snow White and Jungle Book shows were among the other unique attractions at Souq Waqif’s April Festival.

At Souq Al Wakrah, a large number of visitors mostly families were seen lining up for the festival’s main attraction – Circus Primavera. Flawless aerial stunts executed by a young girl performer took the breath away of many in the audience in a brilliant act combining extraordinary agility and skill in a well-woven tale involving characters donning beautiful costumes. Animal show and acrobatic acts are among the other items that entertained the audience at the exciting circus show being presented for the first time at the festival.

Souq Al Wakrah’s April Festival also features a fountain show and over a dozen skill games, among others.

While entry to the festivals’ venues is free to the public as well as the African acrobatic show in Souq Waqif, games and shows are priced between QR10 to QR30.

Presented by the Organizing Committee at the Private Engineering Office, the eight-day festival aims at bringing joy to citizens and residents alike as well as stimulating tourism in two of the main touristic spots in the country.

By Raynald C Rivera | The Peninsula

مساء أمس، فعاليات مهرجان أبريل في كل من سوق واقف وسوق الوكرة، ويستمر حتى 12 من الشهر الحالي.

وعرف المهرجان في أول أيامه، في كلا السوقين، إقبالاً كبيراً من المواطنين والمقيمين وسط أجواء جميلة، خصوصاً مع تهاطل زخات المطر التي أضفت روقناً رائعاً على هذين السوقين الأثريين.

وتتضمن فعاليات المهرجان في سوق واقف عدداً من الفعاليات، منها عروض السيرك الإفريقي، بالإضافة إلى عروض باهرة للمشاة. كما أن ساحة الحمام تحولت إلى عبارة عن مدينة للألعاب بتقديمها ألواناً متعددة من ألعاب المهارة والذكاء موجّهة لجميع الأعمار، فضلاً عن فعالية المسرح، حيث يستمتع الأطفال بمسرحيتين هما «سنو وايت» و»جنغل بوك».

من جهتهم، جهز فنانو مركز سوق واقف للفنون لوحاتهم وكل المتعلقات، من أجل البدء في رسم أجمل الأعمال، من خلال الأقسام المختلفة لمركز سوق واقف للفنون.

وتنطلق فعاليات مهرجان أبريل بسوق واقف من الساعة الرابعة عصراً، وتتواصل حتى العاشرة مساء، على مدار أيام المهرجان، حيث تُقدّم أكثر من عرض للفعاليات المتنوعة خلال هذه الفترة.

وأشاد السيد محمد السالم، مدير سوق واقف في تصريح صحافي، بمدى الإقبال الكبير على فعاليات المهرجان المتنوعة من قبل الجمهور، خصوصاً مع تزامنها مع إجازة طلبة المدارس، واستقطابها الجماهير بكل فئاتهم من مواطنين ومقيمين وسياح أجانب.

ويستقطب المهرجان مختلف الشرائح العمرية من خلال تنوّع فعالياته التي تُقدّم للكبار والصغار، وتجذب مختلف الجنسيات من الجاليات العربية والأجنبية والسياح والمواطنين والمقيمين. كما أن المهرجان يهدف إلى تنشيط السياحة بالبلد وترشيدها.

من جهة أخرى، عرف سوق الوكرة، منذ الساعات الأولى إقبالاً جماهيرياً وظهر ذلك جلياً في مواقف السيارات التي امتلأت عن آخرها، بالإضافة إلى المناطق المحاذية للسوق. كما أن أول عروض السيرك الروسي نفذت تذاكره بسرعة قياسية.

وتجاوب الأطفال والكبار مع عروض السيرك الذي قدم مجموعة مبهجة من الألعاب التي شاركت فيها حيوانات أليفة، وأخرى تم تدريبها باحترافية عالية.

وبعد صلاة المغرب مباشرة، امتلأت الواجهة البحرية لسوق الوكرة بالزوار الذين تابعوا عروضاً باهرة للنوافير العملاقة في الواجهة البحرية للسوق، وهي تتراقص على إيقاعات الأغنية الشهيرة «شومي له»، بالإضافة إلى عروض الليزر التي زادها جمالاً الغيوم الملبدة التي تزينت بها السماء.

ولم يُكتفَ ببرمجة عروض النافورة على عرض واحد، بل كانت تتجدد على رأس كل ساعة.

وقال السيد خالد سيف السويدي لـ «العرب»، إن الإقبال منذ اليوم الأول كان كبيراً كما أن كل مقاعد عروض السيرك الروسي امتلأت عن آخرها، بما يبين جاذبية السوق للعائلات من مواطنين ومقيمين وسياح.

من جهة أخرى، جابت شخصيات مشهورة في عالم الأطفال سوق الوكرة على الواجهة البحرية، وهي تنثر الفرح والسرور في قلوب الصغار، بالإضافة إلى الإقبال على ألعاب الذكاء للصغار والكبار، وركوب «البوني»، واستعراض الخيول العربية الأصيلة.

وتبدأ فعاليات مهرجان أبريل بسوق الوكرة يومياً من الساعة الرابعة عصراً وتتواصل حتى العاشرة مساء.

يُشار إلى أن مهرجان أبريل بسوق واقف وسوق الوكرة تسهر عليه لجنة تنظيم الاحتفالات بالمكتب الهندسي الخاص.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X