🐎Various

QIC Group sponsors Katara International Beach Volleyball Championship 2019

«قطر للتأمين» الراعي الذهبي لبطولة كتارا للكرة الطائرة الشاطئية

As a progressive leader in Corporate Social Responsibility (CSR) and socially responsible business practices, Qatar Insurance Group, the flagship insurer is sponsoring the Katara International Beach Volleyball Championship 2019 as the gold sponsor of the event.

The event which started yesterday at the Amphitheater at Katara will witness participation of 50 teams from 29 countries.

Qatar Insurance Group’s role as a sponsor highlights the company’s unilateral focus on being a responsible corporate citizen and demonstrates its full support to all sports activities and initiatives for the nation.

Commenting on the Group’s strategic partnership, Salem Al Mannai (pictured), Deputy Group President & CEO of QIC Group, remarked, “We are delighted to partner with Katara to support this prestigious sporting event.

Katara has always been ahead of the curve in hosting various sporting and cultural events in Qatar and through this partnership, QIC Group has once again demonstrated its continued commitment to local sporting events and raising Qatar’s global profile in support of the Qatar National Vision 2030.”

Qatar Insurance Company (QIC) is a publicly listed composite insurer with a consistent performance history of over 55 years and a global underwriting footprint. Founded in 1964, QIC was the first domestic insurance company in the State of Qatar.

أعلنت مجموعة قطر للتأمين عن رعايتها لبطولة كتارا العالمية لكرة الطائرة الشاطئية 2019، على أن تكون الراعي الذهبي. وتتجلى أهمية هذه البطولة في كونها إحدى جولات الاتحاد الدولي للكرة الطائرة للموسم الحالي.

وتقام البطولة في الفترة من 12-16 مارس، ويشارك فيها 50 فريقاً من 29 دولة، وتأتي مشاركة قطر للتأمين امتداداً لسياسة الشركة التي تركز على أهمية ترسيخ مكانتنها على خارطة المسؤولية الاجتماعية للشركات، حيث تقدم مجموعة قطر للتأمين دعمها الكامل لكل الأنشطة والمبادرات الرياضية.

شراكة

والجدير بالذكر أن «كتارا» تعد شريكاً أساسياً لإنجاح بطولات كرة الطائرة، وذلك من خلال نجاحها في السنوات السابقة، إذ لطالما كانت «كتارا» في الصدارة دائماً في استضافة العديد من الفعاليات الرياضية والثقافية في قطر.

وفي هذا الإطار، أعرب السيد سالم خلف المناعي -نائب رئيس المجموعة والرئيس التنفيذي لمجموعة قطر للتأمين- عن سعادته بحرص الشركة على تقديم الدعم والرعاية لبطولة كتارا لكرة الطائرة الشاطئية 2019، ونتمنى التوفيق لجميع المشاركين، كما أن شركة قطر للتأمين تهتم كثيراً بتبني مثل هذه المبادرات الرياضية التي تعكس قيمها ورؤيتها المنبثقة من أهدافها وخططها الاستراتيجية، باعتبار هذه المساهمة تدخل ضمن مسؤوليتها في كل المجالات الرياضية في دولة قطر.

وأضاف المناعي: «إن المساهمة والمشاركة في رعاية هذه البطولة التي تقوم بها المؤسسة العامة للحي الثقافي (كتارا)، يأتي استكمالاً لجهودنا المستمرة للمساهمة في دعم الفعاليات الرياضية، التي تساهم إسهاماً كبيراً في تحقيق رؤية قطر الوطنية 2030»، وتحقيق المزيد من التقدم والارتقاء في المجال الرياضي وكل المجالات المختلفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X