👮‍♂️ Government

Customs thwart smuggling large amount of chewing tobacco and cigarettes

«الجمارك» تضبط كمية كبيرة من «التمباك» بميناء حمد

QNA
Doha: The maritime customs department of General Authority of Customs has thwarted smuggling of a large amount of 564 kg of chewing tobacco as well as 3240 boxes of tobacco (cigarettes).

Customs officers in Hamad Port customs seized a container coming from an Asian country. The customs officers placed the container on the x-ray machine to be checked accurately and they found a hidden chewing tobacco and cigarette boxes inside an onions shipment in a secret way in order to avoid customs duties.

Assistant director of maritime customs department Ahmed Yousef Al Sahel thanked the Customs inspectors at Hamad Port for their efforts and field experience that contributed to detecting the seizure, adding that their competence and dedication to work and the high knowledge of smuggling methods used by smugglers along with the use of the latest inspection equipment helped in detecting these large amounts.

Upon detecting the seizure, the legal procedures were immediately taken and a record was prepared, he said.

تمكنت إدارة الجمارك البحرية بالهيئة العامة للجمارك من إحباط تهريب كمية كبيرة من مادة التمباك تزن بـ 564 كيلو جراماً، وكمية من التبغ (السجائر) يبلغ عددها 3240 صندوقاً.

وجاءت الضبطية التي تم إحباطها من قبل مفتشي جمرك ميناء حمد، من خلال الاشتباه في حاوية قادمة من إحدى الدول الآسيوية، وفحصها من خلال أجهزة الفحص بالأشعة، ليتبين وجود كمية من مادة التمباك مخبأة داخل شحنة من البصل، كذلك تم إخفاء عدد من صناديق السجائر بطريقة سرية في الحاوية، وذلك بقصد التهرب من الرسوم الجمركية.

خبرات

وتوجه السيد أحمد يوسف السهل -مساعد مدير إدارة الجمارك البحرية- بالشكر إلى مفتشي الجمارك في ميناء حمد على جهودهم وخبرتهم الميدانية التي كانت سبباً في تسهيل مهمة الضبط، مؤكداً أنه لولا كفاءتهم وتفانيهم في العمل والمعرفة العالية لأساليب التهريب التي يلجأ إليها المهربون، واستخدام أحدث الأجهزة في التفتيش لما تم اكتشاف هذه المواد وبهذه الكميات الكبيرة، موضحاً أنه بمجرد إتمام عملية الضبط تم على الفور اتخاذ الإجراءات القانونية وكتابة محضر ضبط للشحنة.

هذا وقد شهدت الهيئة -مؤخراً- عدداً من الضبطيات للمواد المخدرة والممنوعة، مما يؤكد يقظة رجال الجمارك في منع دخول المواد المخدرة إلى البلاد، وتأتي هذه الضبطيات المتتالية مؤكدة للخطوات الواثقة للهيئة نحو تطوير الأداء في العمل، وتنفيذ دورها في الحفاظ على أمن البلاد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X