👮‍♂️ Government

CRA discusses ways to develop Qatar’s contribution to ITU

«الدولي للاتصالات» يطّلع على إنجازات القطاع في قطر

Doha: Mohammed Ali Al Mannai, President of the Communications Regulatory Authority (CRA), met with Malcolm Johnson, the Deputy Secretary-General of the International Telecommunication Union (ITU).

The visit is in line with CRA’s aim to communicate and cooperate with related Arab and International organisations and to present the latest developments in the sector. In addition to discuss ways of developing Qatar’s contribution to the ITU. “CRA welcomes ITU’s visit. We ensure that Qatar leads in the ICT field at regional level; to this CRA maintain regular communications with the ITU, to discuss bilateral cooperation and to stay up to date with the latest developments in the ICT sector. This in turn help us to develop the sector taking into consideration international best practices and standards, and to ensure the provision of smart, innovative, and high-quality services to the consumers in Qatar,” said Al Mannai.

As part of the visit, Johnson met with the telecommunications service providers to have a look at the latest technologies, developments and achievements in the ICT sector. He also met with some academic entities and discussed the importance and role of education in the development of the ICT sector.

“We had a fruitful discussion on a range of issues during my visit, including opportunities for sponsorship and donation for the new ITU headquarters” said Johnson. “I look forward to continued collaboration as Qatar seeks to boost its digital economy through the development of its information and communication technology sector in line with international standards. We are confident that working with ITU and its increasingly diverse range of members will benefit Qataris across the country in the years to come.”

ITU is the UN specialised agency for information and communication technologies – ICTs. ITU allocates global radio spectrum and satellite orbits, develop the technical standards that ensure networks and technologies seamlessly interconnect, and strive to improve access to ICTs to underserved communities worldwide. ITU membership includes 193 Member States in addition to ICT regulators, many leading academic institutions and some 700 tech companies.

استقبل سعادة السيد محمد علي المناعي رئيس هيئة تنظيم الاتصالات، صباح يوم أمس في مقر الهيئة، سعادة السيد مالكوم جونسون، نائب الأمين العام للاتحاد الدولي للاتصالات.

جاءت هذه الزيارة انطلاقاً من سعي الهيئة إلى التواصل والتعاون مع المنظمات العربية والدولية ذات الصلة، وبهدف اطلاع الاتحاد على آخر التطورات في قطاع الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات في دولة قطر، بالإضافة إلى مناقشة سبل تطوير مساهمة دولة قطر في الاتحاد الدولي للاتصالات.

وبهذه المناسبة، قال سعادة السيد المناعي: «لقد سعدنا بزيارة الاتحاد الدولي للاتصالات، فالهيئة تحرص على أن تكون دولة قطر رائدة في مجال الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات على مستوى المنطقة، ولهذا تعمل الهيئة على التواصل بشكل دائم مع الاتحاد، لمناقشة سبل التعاون المشترك، والاطلاع على آخر المستجدات في القطاع، الأمر الذي يساهم بدوره في تطوير القطاع بما يتوافق مع أفضل الممارسات والمعايير العالمية، ويعمل على ضمان توفر خدمات ذكية ومبتكرة وعالية الجودة للمستهلكين في دولة قطر».

تطورات

وكجانب من زيارة الاتحاد الدولي للاتصالات، اجتمع سعادة السيد مالكوم جونسون مع مقدمي خدمات الاتصالات، للاطلاع على أحدث التكنولوجيات وآخر التطورات والإنجازات في القطاع، كما التقى ببعض المؤسسات التعليمية في الدولة، وتم التباحث حول أهمية ودور التعليم في تطوير الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات.

من جانبه، قال سعادة السيد جونسون: «لقد أجرينا أثناء زيارتي مناقشة مثمرة حول مجموعة من القضايا، بما في ذلك مناقشة فرص الرعاية والتبرع للمبنى الجديد لمقر الاتحاد، كما أتطلع إلى استمرار التعاون بيننا، حيث إن دولة قطر تسعى إلى تعزيز اقتصادها الرقمي من خلال تطوير قطاع الاتصالات وتكنولوجيا المعلومات، بما يتوافق مع المعايير العالمية. لدينا الثقة بأن العمل مع الاتحاد الدولي للاتصالات ومع المجموعة المتنوعة والمتزايدة من الدول الأعضاء سوف يعود بالفائدة في السنوات المقبلة على القطريين في جميع أنحاء البلاد».

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X