💉 Health

Sidra Medicine to host Qatar’s First Engineered Immune Cells in Cancer Immunotherapy Workshop

سدرة للطب تستضيف أول ورشة عمل في قطر حول الخلايا المناعية المهندسة ودورها في العلاج المناعي للسرطان

Qatar Foundation institution aims to make engineered immune cell therapy accessible for all cancer patients in Qatar

Doha, Qatar, 4 February 2019: Sidra Medicine will host Qatar’s first “Engineered Immune Cells in Cancer Immunotherapy” (EICCI) workshop from 15 to 16 February 2019.

The workshop theme From Discovery to Off-the-shelf development is aimed at bringing the rapidly evolving field of immune cell-based cancer therapies to the forefront in Qatar and making them accessible to pediatric and adult cancer patients in the country.

Dr. Cristina Maccalli, Staff Scientist at Sidra Medicine and EICCI workshop’s Chair said: “We are looking forward to welcoming some of the leading experts in this field to Qatar and to Sidra Medicine. It is the right platform for us to share case studies, best practice methodologies and knowledge that will ultimately benefit collaboration and patient care in the field of cell-based cancer immunotherapy.”

EICCI will bring together local and worldwide experts in immunology, oncology, hematology, gene and cell therapy while unveiling breakthrough clinical successes and technologies to help implement the efficacy and manufacturing of cell therapies.

“As an academic medical center, Sidra Medicine, is prioritizing several research programs that will help us embark on the path to personalized and precision medicine. We are currently developing immune cell-based cancer therapies for our pediatric cancer patients as a matter of research priority, whereby we would look to reprogram a patient’s immune cells to fight the cancer cells in their body.  We are also hopeful it will also contribute to achieve the unmet need of providing innovative and highly efficacious treatments to patients affected with advanced neoplastic diseases in Qatar and in the MENA region,” Dr. Maccalli continued.

The EICCI workshop is a collaboration between Sidra Medicine and the National Center for Cancer Care and Research – Hamad Medical Corporation and the Qatar Cancer Society. This event has been awarded a sponsorship under the Conference Workshop Sponsorship Program -15th Cycle by the Qatar National Research Fund.

Engineered Immune Cells in Cancer Immunotherapy: from Discovery to Off-the-Shelf Development” will be held for two days from 15 to 16 February 2019 at the Auditorium in Sidra Medicine. To register and for details please visit www.sidra.org/EICCI.

Sidra Medicine is also hosting a pre-workshop on Friday, 15 February 2019 which is an Accredited Group Learning Activity (Category 1) as defined by the Qatar Council for Healthcare Practitioners – Accreditation Department. It is approved for a maximum of 3.25 credits.

يهدف مركز سدرة للطب التابع لمؤسسة قطر إلى إتاحة العلاج بالخلايا المناعية المهندسة لجميع مرضى السرطان في قطر

الدوحة، قطر، 4 فبراير 2019: تستضيف سدرة للطب أول ورشة عمل في قطر حول “الخلايا المناعية المهندسة ودورها في العلاج المناعي للسرطان (EICCI) “في الفترة من 15 فبراير إلى 16 فبراير 2019.

تُقام ورشة العمل تحت شعار “من الاكتشاف حتى توافر العلاج” وتهدف إلى تسليط الضوء علي آخر المستجدات في مجال علاجات السرطان المعتمدة على الخلايا المناعية، الذي يشهد تطورًا سريعًا، وتهدف الورشة إلي توفير هذه العلاجات و جعلها في متناول مرضى السرطان من الأطفال والكبار في قطر.

من جهتها قالت د. كرستينا مكالي، إحدى خبراء البحوث المعملية في سدرة للطب والمسؤولة عن ورشة العمل: “نحن نتطلع إلى استقبال نخبة من أبرز الخبراء في هذا المجال والترحيب بهم في قطر وفي سدرة للطب. فهذه الورشة هي منصتنا المناسبة للمشاركة في دراسات الحالات، والمنهجيات البحثية والمعرفة حول أفضل الممارسات، وهو ما يصب في نهاية المطاف في مصلحة التعاون ورعاية المرضى في مجال العلاج المناعي للسرطان المعتمد على الخلايا”.

ومن الجدير بالذكر أن هذه الورشة ستستضيف نخبة من الخبراء على الصعيدين المحلي والعالمي على حد سواء في علم المناعة والأورام وأمراض الدم والجينات والعلاج بالخلايا، في حين ستكشف النقاب عن النجاحات والتقنيات السريرية المتطورة للمساعدة في تصنيع العلاجات المعتمدة على الخلايا وتحقيق فعاليتها.

وأكدت د. مكالي قائلة: “يعطي مركز سدرة للطب، باعتباره مركزًا طبيًا أكاديميًا، الأولوية لعدة برامج بحثية من شأنها أن تساعدنا على الشروع في مسار الطب الشخصي الدقيق. و كأولوية بحثية نحن نعكف حاليًا على تطوير علاجات للسرطان معتمدة على الخلايا المناعية لمرضى سرطان الأطفال، و سنتطلع من خلالها إلى إعادة برمجة الخلايا المناعية لدى المرضى لمكافحة الخلايا السرطانية في أجسامهم. كما أننا نأمل أن يساهم ذلك أيضًا في تغطية الحاجة لتوفير علاجات مبتكرة وعالية الفعالية للمرضى المصابين بأمراض الأورام المتقدمة في قطر وفي منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.”

وتأتي هذه الورشة في إطار التعاون بين سدرة للطب، والمركز الوطني لعلاج وأبحاث السرطان التابع لمؤسسة حمد الطبية، والجمعية القطرية للسرطان. وتُقام هذه الفعالية برعاية برنامج رعاية المؤتمرات وورش العمل التابع للصندوق القطري لرعاية البحث العلمي، حيث حصلت الفعالية على دعم و رعاية الصندوق في دورته الخامسة عشرة.

ستستمر ورشة عمل “الخلايا المناعية المهندسة ودورها في العلاج المناعي للسرطان: من الاكتشاف حتى توافر العلاج” لمدة يومين من 15 إلى 16 فبراير 2019 في قاعة المؤتمرات في مركز سدرة للطب. للتسجيل والحصول على المزيد من التفاصيل، يُرجى زيارة الموقع .www.sidra.org/EICCI

وتستضيف سدرة للطب أيضًا ورشة عمل تحضيرية تعليمية معتمدة يوم الجمعة الموافق 15 فبراير 2019 وهي تصنف كنشاط تعليمي جماعي معتمد (من الفئة 1) حسب ما تم تحديده من قبل قسم الاعتماد بالمجلس القطري للتخصصات الصحية. ويُعد هذا النشاط معتمدًا بما يوازي 3.25 ساعة معتمدة بحد أقصى.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X