😎 LifeStyle

Qatar International Arabian Horse Beauty Foundation Launches Today

انطلاق «قطر الدولية لجمال الخيل العربية» اليوم

Launched today in the western arena of Souq Waqif, the Qatar International Arabian Horse Championships, organized by the Racing and Equestrian Club in cooperation with Souq Waqif. The tournament will last two days, with the participation of 146 heads representing Almoravat, large farms and local owners, such as Al Shaqab, Al Naser, Al Naif, Umm Al Baam, Al Rayem, Al Rah, Al Khor, Al Saree and other.

This is a great victory for Qatari riding, as it takes place every year at the same level as the World Championships of the Arabian Horse Show in France. In order to guarantee the tournament’s success and to encourage the owners to participate, it was decided to award prizes to the first to sixth place winners in each category of horses participating in the tournament, at the level of the best and most skilful.

The first day of the tournament will be devoted to the first and second and third years of competitions competitions in the same age groups, the second day to Afras competitions and qualifying qualifiers before the first day of the tournament. reach the finals for the selection of champions and championships at each level.

The tournament will take place in Souq Waqif as part of the existing cooperation between the club and the club, in the interest of equestrian sport, including the tournament, as well as the Qatar International Championship for the beauty of Arabian horses, organized on Sunday. next Tuesday. Its many daily visitors will have a positive return on both championships.

تنطلق اليوم في الساحة الغربية لسوق واقف، بطولة قطر الدولية لجمال الخيل العربية الأصيلة، التي ينظمها نادي السباق والفروسية بالتعاون مع سوق واقف. وتستمر البطولة لمدة يومين، بمشاركة 146 رأساً تمثّل المرابط والمزارع الكبيرة والملّاك الأهالي، مثل: الشقب، والناصر، والنايف، وكذلك أم العظام، والريم، والريح، والخور، وال سريع، وغيرها، إلى جانب مشاركة من دولة الكويت الشقيقة.

والجديد في هذه البطولة أن تصنيفها أصبح الأعلى عالمياً (تايتل)؛ أي من الفئة (A)، وهذا انتصار كبير للفروسية القطرية؛ لأنها تُقام وفق المستوى نفسه الذي تُقام به بطولة العالم لجمال الخيل العربية الأصيلة في فرنسا كل عام. وحرصاً من إدارة نادي السباق والفروسية على إنجاح البطولة وتحفيز الملاك إلى المشاركة، تقرر منح جوائز مالية للفائزين من الأول إلى السادس في كل فئة من فئات الخيل المشاركة في البطولة، على مستوى الأمهر والمهرات والأفرس والأفحل.

وسيُخصص اليوم الأول من البطولة لإقامة منافسات المهرات في عامها الأول والثاني والثالث، وكذلك الأمهر في الفئات العمرية نفسها، على أن يُخصص اليوم الثاني لمنافسات الأفرس والأفحل التأهيلية قبل الوصول إلى النهائيات لاختيار الأبطال والبطلات على مستوى كل فئة.

وهذه البطولة تُقام في سوق واقف في إطار التعاون القائم حالياً بينه وبين النادي، بما يصب في صالح رياضة الفروسية، لا سيما وأن إقامة البطولة -وكذلك بطولة قطر الدولية لجمال خيل الجزيرة العربية الأصيلة المقررة بداية من يوم الأحد وحتى يوم الثلاثاء المقبلين- في مكان سياحي له كثير من الزوار يومياً، سيكون له مردود إيجابي على البطولتين.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X