🐎Various

Milaha organises a week of activities to promote a healthy lifestyle

ملاحة تنظم أسبوع من الأنشطة الرامية إلى تعزيز نمط حياة صحي

Milaha is hosting a week of indoor and outdoor sporting activities and challenges to celebrate Qatar National Sport Day, and has transformed its headquarters into a large fitness and health centre. Employees from various departments will compete and collaborate for numerous prizes as part of a program featuring four days of yoga, daily healthy live cooking shows, a block building challenge, and a treasure hunt competition.

A week-long “Challenge Accepted” series, which tests employees’ endurance levels, will see Milaha staff competing. Throughout each health and fitness zone, employees will have the opportunity to collect coins as part of the Power Quest competition.

Another competition, the “8 weeks BMI challenge” through which the employees are directed towards a healthy plan for the upcoming 8 weeks to lose weight and adjust their body mass index and blood pressure. The winners; a male and a female employee will earn a round flight home.

On the national sport day, Milaha hosted an event for the employees and their families in “Al-Arabi” sports club; enjoying various sports activities including cricket, volleyball, football as well as kids’ activities.

Mai Mohammed AlMalki Al-Jehani, Corporate Communications Manager, said: “Through these interactive and competitive activities, Milaha is seeking to instil healthy habits among its employees and engage them in potentially life-changing experiences.”

“By promoting a healthy lifestyle among its employees, Milaha is making a direct contribution to the human development pillar of the National Vision 2030, ultimately advancing Qatar’s sustainable development,” he added.

Through these activities, Milaha aims to encourage its employees to exercise and embrace healthy diets, thus promoting staff welfare across all departments. The week-long events will be sponsored by Fitness First, Yoga In Doha and Diet Delights.

فعاليات الشركة تمتد لأسبوع كامل لتعزيز نمط الحياة الصحي لدى الموظفين

ملاحة تحول مقرها إلى مركز للياقة البدنية احتفالاً باليوم الرياضي للدولة

الدوحة، قطر –12 فبراير 2019 تستضيف ملاحة، الشركة الرائدة في مجال الخدمات البحرية واللوجستية في قطر، أسبوعاً من الأنشطة والمسابقات الرياضية داخل وخارج مقرها الرئيسي للاحتفال باليوم الرياضي للدولة، ليتمكن الموظفون من جميع الأقسام من المشاركة والمنافسة للحصول على العديد من الجوائز.

ويتضمن البرنامج أربعة أيام من اليوغا، وعروض الطهي الصحي ، إضافة إلى تحدي بناء المكعبات ومسابقة البحث عن الكنز، و أسبوع كامل من سلسلة “قبلت التحدي”؛ التي يتم ضمنها اختبار قدرة التحدي لدى الموظفين.

وفي هذا السياق قالت السيدة مي محمد المالكي الجهني، مديره الاتصال الخارجي: “تساهم ملاحة من خلال الترويج لاتباع نمط حياة صحي بين موظفيها مساهمة مباشرة في دعم ركيزة التنمية البشرية في رؤية قطر الوطنية 2030، مما سيؤدي إلى تعزيز التنمية المستدامة في قطر”.

وأضافت: “تسعى ملاحة من خلال هذه الأنشطة التفاعلية والتنافسية إلى غرس العادات الصحية بين موظفيها وتشاركهم في تجارب قد تساهم في تغيير حياتهم”.

وسيخضع المشاركون في تحدي فقدان الوزن لمراقبة منتظمة لمؤشر كتلة الجسم وضغط الدم على مدى 8 أسابيع، وسيمنح الفائز والفائزة في هذا التحدي تذكرة ذهاب وعودة إلى بلده.

ومن ناحية أخرى، أقامت شركة ملاحة إحتفالاً باليوم الرياضي في 12 فبراير بتنظيم فعالية لموظفيها وعائلاتهم في النادي العربي؛ حيث استمتعوا بالعديد من الأنشطة الرياضية التي تضمنت كرة القدم، و الكرة الطائرة والكريكيت بالإضافة إلى ألعاب و أنشطة للأطفال.

وتهدف ملاحة من خلال هذه الأنشطة إلى تشجيع موظفيها على ممارسة التمارين الرياضية واتباع نظام غذائي صحي، مما سيعزز من أهداف الشركة لرعاية الموظفين في جميع الأقسام.و يشار إلى أن أسبوع الفعاليات الرياضية في ملاحة يقام برعاية نادي فيتنيس فيرست الصحي، والدوحة لتعليم اليوغا، ودايت ديلايتس.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X