💰 Business

LuLu Group launches Australian Festival

مجموعة اللولو تطلق المهرجان الأسترالي

LuLu Group, in co-operation with the Australian embassy, has organised the Australian Festival at LuLu Hypermarkets.

Australian ambassador Dr Axel Wabenhorst launched the festival at LuLu Hypermarket, Al Messila, at a ceremony on Thursday.

The inaugural ceremony was also attended by other officials from the Australian embassy, namely Yara Elsergany, Azza Basha and Erin Tunks; Mohamed Althaf, director of LuLu Hypermarkets; and many other dignitaries from various sectors.

The festival runs until February 13.

The Group has been conducting the Australian Festival since last year.

In his inaugural speech, Dr Wabenhorst commended the efforts made by LuLu Group to highlight and promote Australian foods and other products in their stores.

He was also impressed with the excellent supply chain that made the import of Australian products a reality, the Group said in a statement.

Further, the ambassador pointed out that there had been a significant increase in the export of livestock, fresh food, manufactured food products and vegetables, including carrots and citrus etc, from Australia to Qatar.

Children from Sherborne Qatar were present at the inaugural ceremony and presented a musical performance.

Live cooking sessions by a culinary chef from Meat & Livestock Australia have also been organised in every LuLu outlet.

One of the major attractions of the ceremony was that LuLu Hypermarkets had arranged for live kangaroos at the venue.

The festival showcases major product lines that have been directly imported from Australia for a long time. The important categories include fresh meat, chilled and dairy products, cheese, frozen foods, olives, free-range eggs, muesli bars, bread, varieties of milk and milk products, organic baby foods, sauce, cake mix, honey, grocery, and fresh and frozen fruits & vegetables etc.

The festival also highlights specialties and delights such as Aussie burgers and other popular Australian dishes at the hot-food counters.

“Although Australian products have had a presence in LuLu stores for a long time, this promotion campaign endeavours to promote a wide range of Australian products and augment sales by increasing the extent of imports,” the statement noted.

نظمت مجموعة اللولو، بالتعاون مع السفارة الأسترالية المهرجان الأسترالي في هايبر ماركت اللولو يوم الخميس الماضي. وقد قامت مجموعة اللولو بإجراء المهرجان الأسترالي منذ السنة الماضية. وقد افتتح المهرجان سعادة الدكتور أكسيل وابنهورست سفير أستراليا لدى قطر في هايبر ماركت اللولو فرع المسيلة، والذي يبدأ من 7 وحتى 13 فبراير.

حضر مراسم الافتتاح أيضاً مسؤولون من السفارة الأسترالية، وهم السيدة يارا السرجاني، والسيدة عزة باشا، والسيد إيرين تونكس، والسيد محمد ألطاف، مدير مجموعة اللولو الدولية، والعديد من كبار الشخصيات من مختلف القطاعات.

إشادة وإعجاب

وأثنى سعادة الدكتور أكسيل وابنهورست في خطابه الافتتاحي على الجهود التي بذلتها مجموعة اللولو، لتسليط الضوء على الأطعمة الأسترالية، وغيرها من المنتجات، والترويج لها في متاجرها. وقد أعجب بسلسلة التوريد الممتازة التي جعلت استيراد المنتجات الأسترالية حقيقة فعالة. وأشار سعادته إلى حدوث زيادة كبيرة في صادرات المنتجات من أستراليا إلى قطر كالثروة الحيوانية، والأغذية الطازجة، والمنتجات الغذائية المصنعة، والخضراوات، بما في ذلك الجزر والحمضيات وغيرها. حضر حفل الافتتاح أطفال من مدرسة شيربورن قطر، حيث قدموا عرضاً غنائياً رائعاً. كما تم تنظيم جلسات الطهي المباشر من قبل شيف من جمعية اللحوم والثروة الحيوانية من أستراليا خلال المهرجان في كل فرع من فروع اللولو. وكان أحد أهم عوامل الجذب في المهرجان هو تنظيم هايبر ماركت اللولو لإحضار حيوان الكنغر إلى هذا الحدث.

قائمة المنتجات

وقد عرض المهرجان خطوط الإنتاج الرئيسية التي يتم استيرادها مباشرة من أستراليا بانتظام ومنذ وقت طويل. وتشمل الفئات المهمة، كاللحوم الطازجة، وقسم المنتجات المبردة، والألبان، والأجبان، والأطعمة المجمدة، والزيتون، ومجموعة البيض الخاصة، وأصابع المويسلي، والخبز، وأصناف الحليب المتنوعة، وأغذية الأطفال العضوية، والصلصات، وخليط الكيك، والعسل، ومنتجات البقالة، والفواكه، والخضراوات الطازجة، والمجمدة، وما إلى ذلك. كما سلط المهرجان الضوء على الأطباق الخاصة مثل البرغر الأسترالي، وغيرها من الأطباق الأسترالية الشعبية، وذلك في قسم المأكولات الساخنة. ويمتد قطاع الأغذية والمشروبات في أستراليا إلى مجموعة متنوعة من الإمكانيات، بدءاً من توريد المكونات الخام، وتجهيز الأغذية إلى مبيعات التجزئة للمستهلكين.

حملة ترويجية

على الرغم من أن المنتجات الأسترالية لها وجود في مخازن اللولو منذ فترة طويلة، إلا أن هذه الحملة الترويجية تسعى إلى تعزيز مجموعة واسعة من المنتجات الأسترالية، وزيادة المبيعات من خلال زيادة حجم الواردات، ووفقاً للتقارير المتوافرة، فإن قطر لديها عدد من المغتربين الأستراليين يبلغ عددهم نحو 5500 مواطن يعملون في مناصب رفيعة المستوى.

كما أن الأغذية الحلال تكتسي أهمية متزايدة في التجارة بين قطر وأستراليا، مما يؤدي إلى إطلاق هيئات متخصصة لإصدار شهادات الأغذية الحلال في أستراليا. وقد أنشئت هذه الهيئات الإدارية المتخصصة لمراقبة جميع المنتجات المستوردة إلى دولة قطر والإشراف والتصديق عليها.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X