💰 Business

Vodafone Qatar gives visitors to coffee festival a feel for power of 5G

«فودافون» تتيح لزوار «Kaffeinated» تجربة الجيل الخامس

Vodafone Qatar, for the second year in a row, is backing the popular coffee festival – Kaffeinated – as the event’s official strategic telecommunications partner.

This comes as part of its commitment to support local businesses in the country, the company has said in a statement.

In addition to several on-the-ground activations, Vodafone is giving thousands of the festival’s visitors a feel for the power of superfast 5G connectivity and download speeds, by allowing them to connect to Vodafone’s 5G powered Wi-Fi network delivered through a 5G router.

Just last month, Vodafone deployed its 5G network at Katara – the Cultural Village, where Kaffeinated is taking place.

Kaffeinated 3.0 has its doors open to the public until January 13 from 12noon until midnight. More than 60 local cafes, most of which are startups, are featured at the festival along with competitions and specialty coffee classes.

في إطار التزامها بدعم الشركات المحلية في البلاد، ترعى «فودافون قطر» للسنة الثانية على التوالي مهرجان القهوة «Kaffeinated» ذا الشعبية الواسعة، وذلك بصفتها شريك الاتصالات الاستراتيجي الرسمي للفعالية.

وإلى جانب العديد من النشاطات خلال المهرجان، تمنح «فودافون» الآلاف من زواره فرصة اختبار المزايا الفائقة لتقنية الجيل الخامس «5G»، بما في ذلك سرعة الاتصال والتحميل، وذلك عبر السماح لهم بالاتصال بشبكة الـ «Wi-Fi» المدعومة بتقنية «5G» من «فودافون»، باستخدام جهاز توجيه داعم لشبكة الجيل الخامس، ويُذكر أن «فودافون» قامت الشهر الماضي ببثّ شبكتها من الجيل الخامس في المؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا»، حيث يُقام مهرجان «Kaffeinated» حالياً.

ويفتح مهرجان «Kaffeinated» بنسخته الثالثة أبوابه للعامة حتى 13 يناير الحالي، من الساعة 12 ظهراً وحتى منتصف الليل، ويشارك في المهرجان أكثر من 60 مقهى محلياً معظمها من المقاهي الجديدة، كما يشهد العديد من المسابقات والدروس المتخصصة في القهوة.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X