😎 LifeStyle

Cultural Diversity Festival brings in Czech Republic and Iran to Katara

التنوع الثقافي يقدّم فلكلور التشيك

Doha: Visitors at the Cultural Village Foundation— Katara witnessed a marvelous folk show from Czech Republic on Friday and Saturday within the Cultural Diversity festival held in Katara at the Amphitheatre. The festival that includes 18 participating countries aims to link cultures and nations together and strengthening bonds between them through intercultural dialogues and exposure.

The Czech band Danag performed a folkloric show including some traditional music and dance from the Czech Republic which impressed the audience.

Meanwhile, the Iranian folkloric band (Ile Ehsas) from Kohgelouyeh and Bourahmad provinces in Iran will perform a traditional dance and music show before the audience at the Katara Amphitheatre next weekend on January 11 and 12.

تابع جمهور الحي الثقافي «كتارا» يومي الجمعة والسبت الماضيين، على المسرح المكشوف عرضاً فلكلورياً متميزاً من دولة التشيك، وذلك ضمن فعاليات مهرجان التنوع الثقافي في نسخته الثالثة، والذي تقيمه المؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا»، بمشاركة 18 دولة من مختلف دول العالم، في إطار التقريب بين الشعوب ومدّ جسور التواصل بين الثقافات.

وقد قدمت «مجموعة داناج الموسيقية» من مدينة ستراز نتشيك التشيكية عرضاً مستوحى من الفلكلور التشيكي، وتتألف فرقة «داناج» من 7 موسيقيين، وعدد من المطربين والراقصين، قدموا جميعهم لوحات استعراضية جميلة تناغم معها الحضور، كما نالت الإيقاعات الغنائية الراقصة والأزياء التقليدية للفرقة إعجاب الجمهور، حيث تشتهر الفرقة بتقديم الأنشطة الغنائية التقليدية والشعبية.

ومن جهة أخرى، سيكون جمهور الحي الثقافي على موعد يومي 11 و12 يناير الحالي، مع عرض فلكلوري من الجمهورية الإيرانية، والذي ستحييه فرقة «إيلي إحساس»، حيث تنحدر هذه الفرقة الموسيقية المحلية الإيرانية من مقاطعتي كوجلويه وبوراهماد في إيران، وسيقودها المطرب المحلي الشهير والعازف والباحث الموسيقي سيد كوريش رازفانيفار، الذي يحرص دوماً على ارتداء الملابس التقليدية، ليتماشى ذلك مع نوع الموسيقى التي يعزفها.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X