💰 Business

Qatar Airways touches down for the first time in Da Nang

«القطرية» تدشّن رحلاتها إلى دا نانغ في فيتنام

Doha: The first Qatar Airways flight from Doha to Da Nang, Vietnam, touched down yesterday at Da Nang International Airport, where it was welcomed with a celebratory water cannon salute. Qatar Airways flight QR0994 departed Hamad International Airport (HIA) on Wednesday 19 December at 02:30 and landed in Da Nang at 13:20 local time.

On board the inaugural Qatar Airways flight to Da Nang, Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, was joined by the Vietnamese Ambassador to the State of Qatar, Nguyen Dinh Thao. The VIP delegation was greeted upon arrival by the Qatari Ambassador to Vietnam, Mohamed Ismail Al-Emadi; Standing Deputy Secretary for the Danang Municipal Party Committee, Vo Cong Tri; Deputy Director General for the Civil Aviation Administration of Vietnam, Vo Huy Cuong; Deputy General Director of Airport Corporation Vietnam and Acting Director for Da Nang International Airport, Le Xuan Tung; Director, Da Nang Tourism Department, Ngo Quang Vinh; and Director, Department of Finance of Da Nang City, Nguyen Van Phung.

Al Baker said: “Qatar Airways is very pleased to extend its reach into Vietnam by launching our third gateway into this beautiful country. The addition of Da Nang to our global network further demonstrates our commitment to the Far East region, a highly important market for Qatar Airways. And we are excited for passengers travelling to and from central Vietnam to experience our award-winning service and product for themselves. With 56 weekly passenger flights to and from Vietnam, we take great pride in our role in bringing passengers to and from this beautiful county and also being a trade enabler and connector for Vietnamese and international businesses.”

The Vietnamese Ambassador to the State of Qatar, Nguyen Dinh Thao, said: “This year marks the 25th anniversary of diplomatic relations between Vietnam and Qatar, and we are delighted to welcome Qatar Airways to Da Nang, its third Vietnamese destination. The direct flight to Doha will play a crucial role in connecting central Vietnam passengers and freight to the rest of the world.”

Deputy General Director of Airport Corporation Vietnam and Acting Director for Da Nang International Airport Managing Director, Le Xuan Tung, said: “Da Nang International Airport is the third busiest airport in Vietnam and is an important transportation hub in the central region. Being only two kilometres from the city centre, the launch of this direct flight will further boost Da Nang’s position as the commercial and educational centre of Central Vietnam.”

Qatar Airways will operate its service four-times weekly with a Boeing B787-8 aircraft, featuring 22 seats in Business Class and 232 seats in Economy Class.

وصلت الرحلة الافتتاحية للخطوط الجوية القطرية من الدوحة إلى مدينة دا نانغ في فيتنام، أمس، في مطار دا نانغ الدولي؛ حيث استُقبلت بأقواس المياه الترحيبية. وغادرت الرحلة رقم (QR0994) من مطار حمد الدولي أمس الأربعاء عند الساعة 02:30 صباحاً، ووصلت إلى مدينة دا نانغ في اليوم نفسه عند الساعة 13:20 بالتوقيت المحلي.

كان على متن الرحلة الافتتاحية سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية؛ وسعادة السيد نغوين دينه ثاو، السفير الفيتنامي لدى دولة قطر. وكان في استقبالهما لدى وصولهما مدينة دا نانغ كلّ من سعادة السيد محمد إسماعيل العمادي، سفير قطر لدى فيتنام؛ والسيد فو كونغ تري، نائب رئيس لجنة الحزب البلدي الفيتنامي؛ والسيد فو هوي كونغ، نائب المدير العام لإدارة الطيران المدني في فيتنام؛ والسيد لي شوان تونغ، نائب المدير العام لشركة المطارات الفيتنامية والمدير بالإنابة لمطار دا نانغ الدولي؛ والسيد نغو كوانغ فين، مدير قسم سياحة دا نانغ؛ والسيد نغوين فان فونغ، مدير القسم المالي لمدينة دا نانغ.

ثالث وجهة

وبهذه المناسبة، قال الباكر: «يسرّ الخطوط الجوية القطرية تعزيز حضورها في فيتنام مع افتتاح ثالث وجهاتنا في هذه الدولة الجميلة. وتؤكد إضافة دا نانغ إلى شبكة وجهاتنا العالمية التزامنا بإتاحة خيارات سفر متعددة للمسافرين إلى منطقة الشرق الأقصى التي تضم مجموعة من الوجهات المهمة بالنسبة لنا. كما يسعدنا تمكين المسافرين من وإلى مدينة دا نانغ من تجربة خدماتنا الحائزة على عدة جوائز عالمية بأنفسهم. ومع 56 رحلة أسبوعياً إلى فيتنام، نفتخر بأن نحلّق بالمزيد من المسافرين إلى هذه الدولة الجميلة والمساهمة في دعم القطاع التجاري وقطاع الأعمال في فيتنام».

المزيد من الخيارات

وفي معرض تعليقه على إطلاق الرحلات الجديدة، قال سعادة السيد نغوين دينه ثاو، السفير الفيتنامي لدى دولة قطر: «نحتفل هذا العام بمرور 25 عاماً على تدشين العلاقات الدبلوماسية بين دولة قطر والجمهورية الفيتنامية، ويسعدنا الترحيب بتدشين الخطوط الجوية القطرية لرحلاتها المباشرة إلى دا نانغ. وسوف تساهم الرحلات المباشرة من فيتنام إلى الدوحة بدور مهم في إتاحة المزيد من خيارات السفر أمام المسافرين من فيتنام إلى مختلف أنحاء العالم، ناهيك عن إيجاد وجهات جديدة للبضائع من فيتنام. كما نتطلع قدماً إلى الترحيب بالزوّار إلى دا نانغ التي تعدّ عاصمة السياحة لمنطقة وسط وجنوب فيتنام».

وقال لي شوان تونغ: «يعدّ مطار دا نانغ الدولي ثالث أكثر المطارات استقبالاً للمسافرين في فيتنام، بالإضافة إلى كونه أحد المطارات المهمة في المنطقة الوسطى. وفيما يبعد المطار مسافة كيلومترين فقط عن وسط المدينة، يساهم تدشين الرحلات الجديدة بتعزيز مكانة فيتنام كمركز تجاري وتعليمي في وسط فيتنام. ويسرّنا الترحيب بالرحلات الجديدة إلى دا نانغ التي ستنضم إلى هانوي وهو تشي منه على شبكة وجهات الخطوط الجوية القطرية في فيتنام، ونشكر القطرية على دعمها القوي لدولتنا».

رحلات أسبوعية

وسوف تسيّر الخطوط الجوية القطرية أربع رحلات أسبوعياً إلى دا نانغ على طائرة من طراز «بوينغ 787 دريملاينر»، التي تضم 22 مقعداً على درجة رجال الأعمال و232 مقعداً على الدرجة السياحية.

وتتمتع «القطرية» للشحن الجوي بحضور قوي في فيتنام مع ست رحلات شحن جوي أسبوعياً إلى هانوي وسبع رحلات أسبوعياً إلى هو تشي منه، بالإضافة إلى نقل البضائع عبر المساحة المخصصة للشحن في طائرات الركاب على متن 28 رحلة أسبوعياً إلى هانوي وهو تشي منه ودا نانغ. وتنقل «القطرية» للشحن الجوي ما مجموعه 1400 طن من البضائع جواً أسبوعياً من فيتنام إلى الشرق الأوسط وأوروبا والأميركتين. وتشكّل الملابس والمواد سريعة التلف والإلكترونيات الجزء الأكبر من البضائع التي يتم تصديرها من فيتنام.

وأصبحت مدينة دا نانغ الوجهة الرابعة عشرة التي تضيفها الخطوط الجوية القطرية إلى شبكة وجهاتها في عام 2018. وسوف تسيّر الناقلة القطرية رحلاتها في عام 2019 إلى العديد من الوجهات الجديدة، بما في ذلك فاليتا في مالطا وأصفهان في إيران وغيرها الكثير.;

Qatar Airways touches down for the first time in Da Nang

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X