💰 Business

QA celebrates Bayern München’s win as Official Matchday Presenter

«القطرية» مقدّم المباراة الرسمي بين بايرن ميونيخ ولايبزيج

Doha: Qatar Airways celebrated as Official Matchday Presenter (MDP) during FC Bayern München’s exciting 1-0 victory over Bundesliga rivals, RB Liepzig, at the Allianz Arena, Munich, on December 19.

As part of its role as MDP and Official Airline Partner to the German Bundesliga Champions, the award-winning airline ran a ‘Dribble like a Pro’ Instagram competition where users could sketch the dribble path of a football to score a goal. The winner, from Germany, was invited to watch the match at the Allianz Arena from the Qatar Airways lounge and was given the opportunity to test their dribbling skills at half-time alongside FC Bayern legend, Ivica Olić. The winner also won a pair of return travel tickets from our German gateway cities to any Qatar Airways destination worldwide.

Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker, said: “As Official Airline Partner to Bundesliga champions FC Bayern München, we are delighted have had the opportunity to act as Matchday Presenter during the match in Munich.

“Our ongoing sponsorship of FC Bayern München and other global sporting events, such as the 2022 FIFA World Cup, is also further evidence of our commitment to supporting events that not only showcase excellence in sport, but which champion sport as a means of bringing people together. We are now looking forward to welcoming the FC Bayern squad during their winter training camp in Doha in January, as well as continuing the count-down to the highly-anticipated 2022 FIFA World Cup Qatar.”

Qatar Airways is one of the world’s fastest-growing airlines, with a modern fleet of more than 200 aircraft flying to business and leisure destinations across six continents. Qatar Airways was named ‘World’s Best Business Class’ by the 2018 World Airline Awards, managed by Skytrax. It was also named ‘Best Business Class Seat’, ‘Best Airline in the Middle East’ and ‘World’s Best First Class Airline Lounge’

أعلنت الخطوط الجوية القطرية عن مشاركتها في مباراة فريق بايرن ميونيخ أمام منافسه فريق لايبزيج كـ «مقدّم المباراة الرسمي» على ملعب أليانز أرينا في مدينة ميونيخ يوم الأربعاء الماضي. وانتهت المباراة بانتصار أصحاب الأرض بنتيجة 1-0.

وضمن مشاركتها في الفعالية، ورعايتها لبطل الدوري الألماني، فريق بايرن ميونيخ كشريك الطيران الرسمي، نظّمت الخطوط الجوية القطرية مسابقة «تلاعب بالكرة كالمحترفين» على إنستجرام، حيث تعيّن على المشاركين رسم مسار للمشي بالكرة على صورة وصولاً إلى المرمى وتسجيل هدف. وقامت الناقلة القطرية بدعوة الفائز، وهو من الجنسية الألمانية، لمشاهدة المباراة من صالة الخطوط الجوية القطرية في الملعب، مع تمكينه من التلاعب بالكرة خلال فترة الاستراحة بين الشوطين بمشاركة أسطورة فريق بايرن ميونيخ اللاعب إيفيكا أوليتش. كما حصل الفائز على تذكرتي ذهاب وعودة من ألمانيا إلى أية وجهة للخطوط الجوية القطرية في مختلف أنحاء العالم.

رعاية

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: «بصفتنا شريك الطيران الرسمي لفريق بايرن ميونيخ الألماني لكرة القدم، يسعدنا انتهاز هذه الفرصة للمشاركة في المباراة التي أقيمت في مدينة ميونيخ كمقدّم المباراة الرسمي».

وأضاف سعادة السيد الباكر: «إن رعايتنا الحالية لفريق بايرن ميونيخ، بالإضافة إلى رعاياتنا الأخرى للعديد من الفعاليات والأندية والكيانات الرياضية، بما في ذلك رعاية بطولة كأس العالم قطر 2022 FIFA، ما هي إلا دليل على التزامنا بدعم مختلف الفعاليات التي تستعرض الامتياز الرياضي، والتي تساهم في التقريب بين الشعوب».

واختتم سعادة السيد الباكر: «نتطلع قدماً الآن إلى الترحيب بفريق بايرن ميونيخ في مدينة الدوحة حيث سيُقيمون معسكرهم الشتوي في شهر يناير. كما نتطلع إلى بذل المزيد من الجهود والاستمرار في إنجاز جميع التحضيرات على الوجه الأمثل لبطولة كأس العالم قطر 2022 FIFA».

وتشغّل «القطرية» -إحدى أسرع شركات الطيران نمواً في العالم- أسطول طائرات حديثاً يضم أكثر من 200 طائرة تتجه إلى أكثر من 150 وجهة رئيسية للعمل والسياحة في القارات الست، عبر مقر عملياتها مطار حمد الدولي.

وحازت «القطرية» على جائزة أفضل درجة رجال أعمال في العالم، ضمن جوائز «سكاي تراكس العالمية 2018». كما حصدت الناقلة جائزة أفضل مقعد على درجة رجال الأعمال في العالم، وجائزة أفضل شركة طيران في الشرق الأوسط، وجائزة أفضل صالة انتظار لمسافري الدرجة الأولى في العالم.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X