🐎Various

Marmi Championship registration begins today

بدء التسجيل في مهرجان مرمي العاشر اليوم

Doha: Registration for 10th International Falcon Festival ‘Marmi Championship’ 2019 will begin from today and will continue until December 27, the Organising Committee of the event has announced.

The festival will be held on February 1 and 2, 2019 at Sabkhat Marmi, Sealine, said Ali bin Khatam Al Muhshadi, Head of the the Organising Committee of the Festival and Chairman of Qatar Al Qannas Society in a statement.

He said that the registration will take place at Building No. 33 of Katara from 4pm to 8pm.

“As per the registration process the participant should visit in person to the registration office to meet the requirement of the inspection of birds participating in the festival with necessary documents,” said Al Muhshadi.

The registration for Al Mazain championship will continue till last day before the festival. The registration for Marmi Festival for Kuwait and other citizens of GCC will be opened in cooperation with Sheikh Sabab Al Ahmad Cultural Village from December 21 to 22 in Kuwait.

The registration will be for Hudadud Tahadi (International) for Al Shahin Qarnas.

أعلنت اللجنة المنظمة لمهرجان مرمي الدولي عن ابتداء عملية التسجيل لبطولات مهرجان مرمي في نسخته العاشرة للعام 2019 اعتباراً من مساء اليوم (الإثنين)، وحتى مساء يوم 27 من هذا الشهر.

وأعلن السيد علي بن خاتم المحشادي رئيس اللجنة المنظمة لمهرجان مرمي الدولي، ورئيس مجلس إدارة جمعية القناص القطرية، أن المهرجان سيقام خلال الفترة الممتدة ما بين 1 إلى 2 فبراير 2019 في صبخة مرمي بسيلين.

وأوضح السيد المحشادي أن عملية التسجيل تجري في مبنى الجمعية رقم 33 الكائن في الحي الثقافي «كتارا» من الساعة الرابعة وحتى الساعة الثامنة مساء، لافتاً إلى أن التسجيل لبطولات المهرجان يتم من خلال حضور المشاركين إلى موقع لجنة التسجيل لمعاينة الطيور المشاركة، مصطحبين جميع الأوراق الثبوتية التي تم اعتمادها من قبل اللجنة المنظمة للمشاركة في مسابقات المهرجان المختلفة. وفي سياق آخر، أبرز المحشادي أنه تم فتح باب التسجيل في مهرجان مرمي للأشقاء الكويتيين والخليجيين في الكويت، بالتعاون مع قرية الشيخ صباح الأحمد التراثية في دولة الكويت يومي 21 و22 ديسمبر الحالي.

كما أشار إلى أن البطولات الدولية هذا العام بالإضافة إلى هدد التحدي الدولي، هي بطولة الدعو دولي فئة الحر فرخ وقرناس، لافتاً إلى أن التسجيل لا يزال مفتوحاً في هذه البطولات حتى 27 ديسمبر الحالي.

بدوره، أكد السيد محمد بن عبداللطيف المسند نائب رئيس مهرجان مرمي 2019، ونائب رئيس جمعية القناص القطرية، أن بطولات مهرجان مرمي تحظى بإقبال كبير عند الصقارين، وأضاف: «كوننا نسعى إلى تلبية حاجات ورغبات الصقارين في هذا المضمار من تراثنا المهم، فإن الإقبال هذا الموسم سيكون أكبر من حيث عدد المشاركين».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X