😎 LifeStyle

20 countries to attend Katara’s African Festival

«كتارا» تستعد لمهرجان إفريقي سنوي يضم 20 دولة إفريقية

Doha: Twenty African countries will take part in the annual African Festival organised by the Cultural Village Foundation – Katara in cooperation with the Moroccan Embassy which heads the African diplomatic missions in Qatar.

The festival, which comes within Katara’s efforts to bridge nations and cultures, will present several activities and folkloric shows to introduce African culture to the visitors of Katara.

Katara General Manager Dr Khalid bin Ibrahim Al Sulaiti said that after discussions with Morroccan Ambassador Nabil Zniber, the festival will be launched in the first quarter of next year.

“Through our mission to introduce more cultures and link nations around the world, we think this festival will be very effective to introduce the rich African culture which had a great impact on the human civilization,” said Dr Sulaiti.

It is worth mentioning that Katara organised the first African festival in 2013 where 15 African countries participated in with a great success.

تستعد المؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا» لتنظيم مهرجان ثقافي إفريقي ضخم، وذلك في إطار تعاونها مع سفارة المملكة المغربية لدى الدولة التي تترأس مجموعة السفراء الأفارقة المعتمدين في دولة قطر، في شخص سعادة السيد نبيل زنيبر سفير المغرب بالدوحة.

ويأتي تنيظم هذا المهرجا، ضمن مساعي «كتارا» الدائمة إلى مدّ جسور التواصل بين الشعوب والثقافات.

وسيضم المهرجان 20 دولة إفريقية، ستقدم من خلال مشاركتها عدداً من العروض والأنشطة التي ستمكن الجمهور من التعرف على ثقافتها، من خلال ما ستعرضه من فلكلور، وحرف، وموسيقى، ومأكولات شعبية.

وبهذه المناسبة، قال سعادة الدكتور خالد بن إبراهيم السليطي المدير العام للمؤسسة العامة للحي الثقافي (كتارا): لقد تباحثنا في مقترح هذا المشروع مع سعادة السيد نبيل زنيبر سفير المملكة المغربية بالدوحة، ونحن نعمل الآن على دراسته، ليرى النور في الربع الأول من العام 2019.

وأضاف أن «كتارا» تعمل على التعاون مع مختلف الجهات في الدولة، بما في ذلك السفارات، والبعثات الدبلوماسية، على تنظيم فعاليات ثقافية مشتركة، من شأنها أن تعرف الجمهور على ثقافات متنوعة ومختلفة. وأكد مدير عام «كتارا» أن هذا المهرجان سيكون فرصة قيمة يتعرف من خلالها الجمهور على عراقة الثقافة الإفريقية التي كان لها الأثر الكبير على الثقافة الإنسانية عموماً.

تجدر الإشارة الى أن المؤسسة العامة للحي الثقافي «كتارا» سبق لها أن نظمت المهرجان الإفريقي الأول في عام 2013، والذي كان قد استضاف 15 دولة، من بينها 5 دول عربية، وشهد إقبالاً جماهيرياً غفيراً.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X