💰 Business

Katara Hospitality acquires Grosvenor House London

كتارا للضيافة تستحوذ على فندق “جروفنر هاوس” في لندن

DOHA: Katara Hospitality, Qatar Investment Authority’s hotel unit, a leading global hotel owner, developer and operator, announced the expansion of its global portfolio with the acquisition of JW Marriott Grosvenor House, a historic hotel on the famed Park Lane in London’s Mayfair district, reflecting trust in the United Kingdom’s market as part of State of Qatar £5bn investment plan.

The acquisition brings Katara Hospitality’s portfolio of properties in operation or under development to 40 and marks the company’s third acquisition in London after The Savoy, A Fairmont Managed Hotel and the Adria Boutique Hotel.

The announcement further builds on Katara Hospitality’s vision for iconic properties in strategic markets to commit significant investment over the long term. Opened in 1929 and frequented by royalty and celebrities, Grosvenor House was the first hotel in London at that time to have a separate bathroom and entrance lobby for each bedroom and running chilled water in every bathroom.

When the hotel first opened, it was also the headquarters of the International Sportsmen’s Club. Its facilities included Turkish baths, a swimming pool, squash courts and a gymnasium.

The hotel is now one of the world’s truly great hotels, providing travelers with an unrivalled blend of historical significance and elegant accommodation. Operated by Marriott International under the JW Marriott brand, Grosvenor House is a five-star hotel that offers 496 luxurious guest rooms, extensive facilities including 5-star amenities, a fitness centre and 31 meeting rooms. Each room offers space, privacy and many modern comforts.

The Great Room at the JW Marriott Grosvenor House is the venue of many prominent awards evenings, charity balls and the like, and it is often seen on British television.

Since the 1930s, the Great Room has hosted the world’s oldest charitable ball, the Royal Caledonian Ball, and it is one of the largest ballrooms in Europe.

Katara Hospitality’s vision is to build a portfolio of leading hotels in key destinations around the world. Grosvenor House is the ideal opportunity to expand the company’s footprint into the vibrant and exciting London market.

أعلنت كتارا للضيافة ذراع الضيافة التابع لجهاز قطر للاستثمار، والشركة التي تملك وتدير وتطًّور مجموعة من الفنادق والمنتجعات الفاخرة عالمياً والتي تتخذ من قطر مقراً لها، عن توسيع محفظتها العالمية بالاستحواذ على فندق جروفنر هاوس، بإدارة ماريوت العالمية، وهو فندق تاريخي في بارك لين الشهير في شارع ماي فير في لندن.حيث يعكس هذا الإستحواذ الثقة في الإقتصاد الإنجليزي ويشكل هذا الإستثمار جزء من 5 مليار جنيه.

وبهذا الإستثمار يصل عدد فنادق كتارا للضيافة حاليا إلى 40 فندقاً محليا وعالميا، وتُعد هذه ثالث عملية استحواذ للشركة في المملكة المتحدة بعد فندق ذا سافوي بإدارة فيرمونت وفندق أدريا بوتيك. حيث يعزز هذا الإستثمار رؤية كتارا للضيافة في مجال العقارات المميزة في الأسواق الإستراتيجية من أجل جذب استثمارات كبيرة على المدى الطويل.

ووفقاً لبيان نشرته كتارا للضيافة على موقعها الإلكتروني، فإن فندق جروفنر هاوس الذي افتتح في عام 1929، يعد من أشهر الفنادق اللندنية وأيقونة الفنادق البريطانية حيث كان أول فندق في لندن في ذلك الوقت الذي يوفر خدمات حصرية وشاملة من حيث تصميم الغرف وردهة الفندق. وعندما افتتح الفندق لأول مرة، كان المقر الرئيسي لنادي الرياضيين الدولي. وتشمل مرافقه حمامات تركية وحمام سباحة وملاعب اسكواش وصالة ألعاب رياضية.

ويشير البيان إلى أن “الفندق الآن يعد واحدًا من أفضل الفنادق المميزة في العالم، حيث يوفر للضيوف مزيجًا لا يضاهى من تجربة تاريخية وفاخرة. وهو من فئة خمس نجوم، ويوفر 496 غرفة فاخرة ومرافق واسعة تشمل وسائل راحة ومركز للياقة البدنية و31 غرفة اجتماعات. كما توفر كل غرفة مساحة وخصوصية والعديد من وسائل الراحة الحديثة.

ولفت البيان إلى أن رؤية كتارا للضيافة تتمثل في بناء محفظة ناجحة من أبرز الفنادق في الوجهات الرئيسية في مختلف أنحاء العالم. ويعد جروفنر هاوس فرصة مثالية لتوسيع تواجد الشركة في سوق لندن النابض بالحياة والأناقة.

Katara Hospitality acquires Grosvenor House London

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X