💰 Business

Ooredoo digital eSIM available for customers

«ooredoo» تطلق شرائح «eSIM» الإلكترونية

DOHA: Ooredoo announced yesterday that customers can now enjoy eSIM technology on Qatar’s biggest mobile network with compatible devices available to purchase via the eShop and Ooredoo Shops.

eSIM is a revolutionary technology that allows a mobile phone to work without a physical SIM card and enables users to use both their private and business numbers at the same time and switch between them seamlessly without needing to physically swap SIM cards. This technology will provide a whole new digital experience for customers in Qatar and the region.

Thanks to the launch, customers can request an eSIM in any Ooredoo Shop or on the eShop, and start using the technology on available compatible devices as soon as the manufacturer has updated their software. This is the only self-service digital eSIM feature available in Qatar and the region. At the time of purchase, customer will get a QR code, which can be requested over digital channels like SMS or email.

Ooredoo is also the only operator in the country offering eSIM for both post-paid and pre-paid customers via digital channels.

To enjoy the benefits of eSIM, post–paid customers will pay a onetime activation fee of QR50 and prepaid customers will pay a onetime activation fee of QR35.

Talking about the launch, Waleed Al Sayed, Ooredoo’s Chief Executive Officer, commented: “Ooredoo is delighted to be the first to offer eSIM technology to our customers with a compatible device. eSIMs will help everyone seamlessly switch between their mobile accounts and connect faster than ever before.

“This technology has just launched and we look forward to investing further in it to help transform our customers’ digital experience at home or in the workplace with devices such as smart watches and other next-generation technology in the near future.”

أعلنت «ooredoo»، أمس، أن بإمكان عملائها الآن الاستفادة من تكنولوجيا شرائح «eSIM» الإلكترونية عبر أكبر شبكة اتصالات جوالة في قطر.

ويمكن للعملاء الذين يستخدمون أجهزة متوافقة مع هذه التقنية المتطورة الاستفادة منها بالحصول على شريحة «eSIM» الإلكترونية عبر المتجر الإلكتروني للشركة، أو أي من مراكز «ooredoo».

وتعدّ شريحة الاتصال الإلكترونية أو «eSIM» تقنية متطورة جداً؛ إذ تتيح للهواتف الجوالة العمل دون وجود شريحة «SIM» التقليدية، وتمكّن المستخدم من التحويل بين عدة خطوط بكل سهولة دون الحاجة إلى تغيير شريحة اتصال.

ومن المتوقع أن توفر شرائح «eSIM» الإلكترونية تجربة رقمية جديدة كلياً، سواء في قطر أو المنطقة.

فمعها سيتمكن العملاء من طلب هذه الشرائح عبر أي من مراكز «ooredoo» أو عبر المتجر الإلكتروني للشركة، والبدء باستخدامها مباشرة شرط استخدام أجهزة تدعم هذه التقنية. وعند شراء الشريحة الإلكترونية، سيحصل العملاء على رمز «QR» الذي يمكن الحصول عليه عبر القنوات الرقمية للشركة، مثل الرسائل النصية أو البريد الإلكتروني.

وتجدر الإشارة إلى أن «ooredoo» هي أيضاً المشغل الوحيد في قطر الذي يوفر خدمة شرائح «eSIM» الإلكترونية لعملاء خدمة الاتصالات الجوالة مسبقة الدفع وآجلة الدفع على حدّ سواء، وعبر القنوات الرقمية للشركة.

ويمكن لعملاء الخدمات آجلة الدفع الحصول على الخدمة مقابل 50 ريالاً تُدفع مرة واحدة، فيما سيحصل عملاء الخدمات مسبقة الدفع عليها مقابل 35 ريالاً، تُدفع مرة واحدة أيضاً.

وعن هذا الإنجاز، قال وليد السيد، الرئيس التنفيذي لـ «ooredoo قطر»: «يسر (ooredoo) أن توفر شرائح (eSIM) الإلكترونية لعملائنا من مستخدمي الأجهزة المتوافقة مع هذه التقنية. وستساعد شرائح (eSIM) الإلكترونية جميع العملاء على التبديل بين حسابات اتصالاتهم الجوالة، والاتصال بالشبكة بوقت أسرع من ذي قبل.

تعدّ تقنية شرائح (eSIM) الإلكترونية هذه جديدة تماماً؛ لذا فنحن نتطلع إلى استثمار المزيد فيها للارتقاء بالتجربة الرقمية للعملاء في المنزل أو المكتب في المستقبل عند استخدام مختلف الأجهزة مثل الساعات الذكية وغيرها من الأجهزة الشخصية».;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
1
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format