🚘 Cars

Qatar Motor Show returns on October 17 with richer content

“القيادة نحو الابتكار” شعار معرض قطر للسيارات في نسخته الثامنة

DOHA: Under the patronage of Prime Minister and Interior Minister H E Sheikh Abdullah bin Nasser bin Khalifa Al Thani, Qatar Tourism Authority (QTA) and Fira Qatar, organisers of Qatar Motor Show (QMS), have announced the show’s return for an eighth edition from October 17 to 21, 2018, at the Doha Exhibition and Convention Center (DECC).

A number of automotive brands will participate in this year’s edition, which will be held under the theme ‘Driving to Innovation’.

This year’s exhibition is the first to be held under QMS’ new strategy, which aims to provide richer content, with a focus on innovation and sustainability. The show’s strategy is also geared towards raising the profile of the show on the international calendar of automotive events, with the dates of the show changing to make it the first in the region, giving international brands the opportunity to showcase their latest designs to audiences in Qatar before any other market.

Ahmed Al Obaidli, Director of Exhibitions at QTA, commented: “QMS is testament to how a true public-private partnership can raise the profile of a local event on the international level. QMS and other exhibitions form a key part of our strategy to empower important players in the business events industry, while raising Qatar’s profile as a premium destination for business events.”

He added: “QMS’ new strategy is aimed at maximising the exhibition’s value for both exhibitors and visitors, by enhancing content related to innovation. This will help promote the status of the show as a prominent international automotive event.”

Over the past seven year, QMS has evolved to become one of the leading motor shows in the region. The previous edition of QMS welcomed more than 50,000 visitors. Ahmed Almulla, Chief Operating Officer Entertainment at Elan Events, commented: “QMS remains among the biggest consumer events in Qatar, receiving consistently great interest from residents and auto enthusiasts from around the region.”

تحت الرعاية الكريمة لمعالي الشيخ عبد الله بن ناصر بن خليفة آل ثاني، رئيس مجلس الوزراء ووزير الداخلية، أعلنت الجهة المنظمة لمعرض قطر للسيارات، وهي الهيئة العامة للسياحة بالتعاون مع فيرا قطر اليوم عن عودة معرض قطر للسيارات هذا العام، في نسخته الثامنة، والذي سيقام في مركز الدوحة للمعارض والمؤتمرات، في الفترة من 17 إلى 21 أكتوبر 2018.

وسيشارك عدد من العلامات التجارية في المعرض الذي يحمل شعار “القيادة نحو الابتكار” وتعتبر نسخة هذا العام هي النسخة الأولى ضمن الاستراتيجية الجديدة التي تهدف لإثراء محتوى المعرض والتركيز على مفاهيم الابتكار والاستدامة وتعزيز مكانة المعرض في روزنامة معارض السيارات العالمية. وتشمل خطة عمل الاستراتيجية الجديدة، تعديل توقيت المعرض، ليصبح أول معارض السيارات في المنطقة، مما يجعله الوجهة الأمثل للعلامات التجارية العالمية للكشف عن ابتكاراتها وأحدث موديلاتها في المنطقة.

وقال السيد أحمد العبيدلي مدير المعارض في الهيئة العامة للسياحة: “يمثل معرض قطر للسيارات نموذجاً مميزاً عن التعاون بين القطاعين العام والخاص في إقامة فعاليات محلية وتطويرها للوصول بها إلى العالمية، وهو ما يتماشى مع رؤية واستراتيجية الهيئة في تطوير قطاع فعاليات الأعمال، وتعزيز مكانة قطر كوجهة فعاليات أعمال عالمية خاصة مع توافر أحدث الإمكانيات والمرافق”، وأضاف:” يأتي تطوير استراتيجية المعرض الجديدة، لتركز على ما يقدمه المعرض لكلٍّ من العارضين والجمهور على حد سواء، وعلى قيمة المحتوى والابتكار بشكل رئيسي، وهو ما سيساهم في تعزيز مكانة المعرض على روزنامة معارض السيارات العالمية”.

وقد تطور معرض قطر للسيارات على مدار سبع سنوات ليصبح أحد أهم معارض السيارات في المنطقة، واستطاع تعزيز مكانته كمنصة تواصل وتفاعل بين العلامات التجارية العالمية ووكلائها المحليين من جهة، وبين الجمهور والعملاء المحتملين في قطر والمنطقة، وقد شهدت النسخة السابقة من المعرض توافد أكثر من 50 ألف زائر على فعاليات المعرض المختلفة.

وقال السيد أحمد الملا، الرئيس التنفيذي للعمليات الترفيهية في إعلان إيفينتس: “يعتبر معرض قطر للسيارات من أكبر المعارض في قطر، وينتظره الكثير من عشاق السيارات والعاملين في المجال سواء من قطر أو المنطقة. ونحن نعمل عاماً بعد عام على تطوير هذا المعرض لمواصلة مواكبة سوق السيارات المتجدد والسريع واحتياجات المستهلكين المتغيرة. ونحن سعداء بالتعاون مع مختلف العارضين لإثراء تجربتهم وتجربة الجمهور على حد سواء”.

ومن المتوقع أن يقدم المعرض لزواره تجربة تلبي تطلعاتهم وأذواقهم وتمكنهم من استكشاف أحدث الموديلات وأفضل العروض من مختلف العلامات التجارية والوكلاء تحت سقف واحد.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X