additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

Qatari adventurer to ride from ‘pole to pole’

الجابر يستعد لرحلة بالدراجة النارية بين القطبين

Qatari traveller Khalid al-Jaber is embarking on a motorcycle adventure ride which will begin at the highest point in North America and end at the far south of South America.

He will travel some 43,000km from Alaska to Argentina, passing through 15 countries in the Americas.

The adventure is called “Between the Poles” because it begins near the Arctic and ends near the South Pole.

The route which al-Jaber will be travelling is considered the longest land track on Earth, where he will pass through nine time zones during the trip.

Beginning from Alaska on July 19, the journey will take five months and it will pass through Canada, Mexico, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Colombia, Ecuador, Peru, Chile, Argentina and Uruguay.

“I am pleased to announce today my next adventure #transamericas #between_the_poles at @batabitqtr which will start on the 19th July from top north America (Alaska) and will finish in Argentina, bottom of South America.

“Many thanks for all supporters contributors and partners for this trip,” al-Jaber said in a tweet, announcing the trip.

يقوم الرحالة والمغامر القطري خالد محمد الجابر برحلة جديدة على دراجة نارية (بين القطبين) تبدأ يوم 19 يوليو الحالي، من أعلى نقطة في شمال أميركا الشمالية، ليصل إلى أقصى جنوب أميركا الجنوبية.

وقال الرحالة القطري، خلال مؤتمر صحافي عقده مركز قطر للدراجات النارية (بطابط) التابع لوزارة الثقافة والرياضة، أمس الأول: إن الرحلة تستغرق خمسة شهور، وسوف يقطع خلالها بحول الله تعالي مسافة 43 ألف كيلومتر من ألاسكا حتى الأرجنتين، مروراً بــ 15 دولة بين الأميركتين، لافتاً إلى أنه أطلق عليها اسم «بين القطبين» لقرب بدايتها من القطب الشمالي ونهايتها للقطب الجنوبي، ويعتبر هذا المسار أطول مسار متصل على اليابسة في كوكب الأرض، حيث سيعبر 9 تواقيت زمنية في نفس الرحلة التي تبدأ من ولاية ألاسكا الأميركية، مروراً بكندا، والمكسيك، وجواتيمالا، وهندوراس، ونيكاراجوا، وكوستاريكا، وبنما، وكولومبيا، والإكوادور، وبيرو، وتشيلي، والأرجنتين، والأوروجواي.

وأوضح أن هدفه من هذه الرحلة حب المغامرة، وحثّ الشباب على الترحال بطريقة آمنة في رحلة مشوقة، يتعرف خلالها على العديد من الثقافات، مؤكداً أنه يهدف أيضاً إلى تغيير الثقافة السائدة عن سائقي الدراجات النارية، حيث يراها البعض للترفيه، وأنها مصدر للإزعاج، في حين أن هناك شريحة كبيرة من سائقي الدراجات النارية على وعي كامل بأهميتها، ومنهم المهندس، والطبيب، ومدير البنك، ولذا نسعى لإبراز هذا الجانب المشرق، منوهاً بأنه سوف يتوقف خلال رحلته أمام كل بلدة، ليتحدث عنها على وسائل التواصل الاجتماعي.

وأعرب الرحالة القطري عن شكره لوزارة الثقافة والرياضة، ممثلة في مركز «بطابط» و»بيوت الشباب القطرية» لدعمه في رحلته، وتسهيل كثير من الإجراءات الخاصة بهذه الرحلة.

يذكر أن الرحالة والمغامر خالد الجابر قام سابقاً بعبور طريق الحرير بمساره الأصلي من العاصمة البريطانية لندن إلى العاصمة الصينية بكين بالدراجة النارية سنة 2017، ويعتبر أول عربي يقطع طريق الحرير بالدراجة النارية، مروراً بهضبة التبت، وجبل إيفرست.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button