additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👩🏽‍💻 Projects

Qatar preparing strategy to combat desertification

قطر تمتلك استراتيجية مميزة لحماية أراضيها من الجفاف

DOHA: Qatar is committed to allocate adequate resources to combat desertification and to mitigate the effects of drought, said Eng. Ahmed Mohammed Al Sada, Assistant Undersecretary for Environment Affairs at the Ministry of Municipality and Environment.

Qatar is also committed to develop strategies and priorities within the framework of sustainable development policies in this context, said Al Sada.

He was speaking at the opening ceremony of a three-day workshop on preparing a national strategy to combat desertification in Qatar, organized by the Ministry of Municipality and Environment in cooperation with United Nations Convention to Combat Desertification (UNCCD) yesterday at W Hotel.

Qatar has undertaken several projects, programs and activities to contribute to the fight against desertification and the conservation of plant and land genetic resources, Including the project of listing, describing wild plants in the State, the project of protection of Al Ghaf tree, the project of establishing the field genetic bank and the project of rehabilitation of the Qatari desert.

The development of a national program to combat desertification in Qatar is going on and it is based on sustainable development, said Omar Salem Al Nuaimi, Director of Environmental Protection, Nature Reserves and Wildlife Department at the Ministry.

He said that the program will include measures to protect the land that has not yet been degraded or partially exposed to it, setting plans to combat drought at the local, regional and international levels and developing sustainable irrigation programs.

He said that the workshop will help upgrade standards to make the national strategy to combat desertification, as well as training to develop and prepare the seventh national report of Qatar to combat desertification. The workshop will also touch on formulating the measures and procedures to reduce the potential risk of land degradation, soil erosion and drought in addition to opening the way for sustainable land management practices and options, he added.

Associate Program Officer at UNCCD, Sabine Sakr said this is the first workshop organized by the ministry to discuss the means of combating desertification in the State of Qatar and finding solutions for a more sustainable with less desertification.

She added that desertification and land degradation is a real threat around the world and especially in the Arab world. She said the numbers show the degradation of nearly 70 percent of the agricultural land in the Arab region adding that degradation and desertification are linked to other problems facing the region such as drought, sand and dust storms, climate change and other environmental problems.

Sabine Sakr, said that the key objectives of the workshop include preparing Qatar’s National Strategy to Combat Desertification and preparing the national report in this regard for Qatar to present it to the United Nations.

Sabine Sakr praised the State of Qatar’s initiative of establishing the Global Alliance for Drylands and hosting its headquarters, describing this step as important in combating desertification “not only at the national level but also globally, especially with the aggravation and spread of the problem of desertification.

She pointed out that there are projects for the State of Qatar in this area as well as in other areas aiming at sustainability through the use of land, pasture and water to stop desertification and realize sustainable use of resources.

كشفت السيدة سابين صقر -مسؤول برامج باتفاقية الأمم المتحدة لمكافحة التصحر- عن تدهور 70 % من الأراضي الزراعية بالمنطقة العربية، نتيجة التصحر وانتشار الجفاف، ما يحتم ضرورة إيجاد الحلول من أجل مستقبل أكثر استدامة وأقل تصحراً.

جاء ذلك على هامش ورشة العمل الأولى التي تنظمها وزارة البلدية والبيئة على مدار ثلاثة أيام، حول إعداد الاستراتيجية الوطنية لمكافحة التصحر في قطر، بمشاركة الأمم المتحدة، حيث كشفت سابين -في تصريحات خاصة لـ «العرب»- عن امتلاك دولة قطر استراتيجية مميزة لمكافحة التصحر، والتقليل من آثار الجفاف.

من جانبه، أكد سعادة المهندس أحمد محمد السادة وكيل وزارة البلدية والبيئة المساعد لشؤون البيئة أن دولة قطر طرف في اتفاقية الأمم المتحدة لمكافحة التصحر، وتسعى لتخصيص موارد كافية لمكافحة التصحر، وتخفيف آثار الجفاف، وفقاً لظروفها وقدراتها، ووضع استراتيجيات وأولويات في إطار سياسات التنمية المستدامة لمكافحة التصحر، وتخفيف آثار الجفاف.

كما أشار السيد عمر سالم النعيمي -مدير إدارة الحماية والحياة الفطرية- إلى أن دولة قطر تعمل على اتخاذ التدابير اللازمة لحماية أراضيها التي لم تتعرض للتدهور، كما تضع الخطط اللازمة لمكافحة الجفاف على المستوى المحلي والدولي والإقليمي.

أحمد السادة:

نسعى لتخفيف آثار الجفاف بالتعاون مع الأمم المتحدة

أكد سعادة المهندس أحمد محمد السادة وكيل وزارة البلدية والبيئة المساعد لشؤون البيئة، أن دولة قطر تسعى بشكل كبير لمحاربة التصحر والتخفيف من آثار الجفاف.

وأضاف خلال كلمته التي ألقاها بالورشة: «إن دولة قطر هي طرف في اتفاقية الأمم المتحدة لمكافحة التصحر منذ عام 1999، وتقوم في إطار التزامها بتخصيص موارد كافية لمكافحة التصحر وتخفيف آثار الجفاف وفقاً لظروفها وقدراتها، ووضع استراتيجيات وأولويات في إطار سياسات التنمية المستدامة في هذا السياق». يشار إلى أن التزامات قطر بموجب الاتفاقية تشمل تخصيص موارد مالية كافية لمكافحة التصحر وتخفيف آثار الجفاف وفقاً لظروفها وقدراتها، ووضع استراتيجيات وأولويات في إطار سياسات التنمية المستدامة لمكافحة التصحر وتخفيف آثار الجفاف، ومعالجة الأسباب الأساسية للتصحر، وإيلاء اهتمام خاص للعوامل الاقتصادية التي تساهم في عمليات التصحر، وتوفير بيئة عملية عن طريق القيام بتعزيز التشريعات القائمة ذات الصلة، وكذلك سن قوانين جديدة إن لم تكن موجودة، ووضع سياسات وبرامج عمل طويلة الأجل.

عمر النعيمي:

نعمل على وضع برنامج وطني لمكافحة التصحر

أكد السيد عمر سالم النعيمي مدير إدارة الحماية والحياة الفطرية بوزارة البلدية والبيئة، أن العمل يجري لوضع برنامج وطني لمكافحة التصحر في قطر، يقوم على أسس التنمية المستدامة وبناء القدرات في عدة مجالات، بحيث يشمل ذلك اتخاذ التدابير اللازمة لحماية الأراضي التي لم تتعرض للتدهور بعد، أو تعرضت جزئياً له. وأضاف «النعيمى» أن «البلدية والبيئة» تسعى كذلك لوضع الخطط لمكافحة الجفاف على المستوى المحلي والإقليمي والدولي، وتطوير برامج ري مستدامة للأعلاف والماشية باستخدام المياه غير التقليدية، فضلاً عن استخدام التكنولوجيا المناسبة والتدريب في مجال الزراعة ونشاط الرعي، بما يتواكب والظروف الاجتماعية والاقتصادية في العصر الحديث، وتوزيع أشتال لأصناف الأشجار على المزارعين والمواطنين لاستخدامها كمصدات للرياح ولأغراض الزينة. واستكمل: «الورشة تهدف إلى تركيز التدريب على المعايير المحدثة لوضع الاستراتيجيات الوطنية لمكافحة التصحر، وكذلك تدريب خاص بوضع التقرير الوطني لمكافحة التصحر للدولة».

سابين صقر: ندعم قطر في استراتيجية مكافحة تدهور الأراضي

أكدت السيدة سابين صقر مسؤولة برامج في اتفاقية الأمم المتحدة لمكافحة التصحر، أن التصحر وتدهور الأراضي مشكلة حقيقية تواجه العالم، خاصة الدول العربية، لافتة إلى أن مسؤولي اتفاقية الأمم المتحدة لديهم شهر كامل لجمع البيانات المتعلقة بالأراضي القطرية التي تحتاج إلى الحماية من التصحر، حيث تساعد تلك الاتفاقية دولة قطر عبر وضع منهج وأسس لمواجهة الجفاف ووقف التصحر بشكل مبكر.

واستعرضت «سابين» في كلمتها، رسالة السيدة مونيك باربو الأمينة التنفيذية لاتفاقية الأمم المتحدة لمكافحة التصحر في اليوم العالمي لمكافحة التصحر في 17 يونيو الماضي تحت شعار «الأرض، لها قيمة حقيقية، استثمرها»، والتي تناولت فيها القيمة الحقيقية للأراضي والتي تتعدى الجانب الاقتصادي إلى تحديد حياة وثقافة البشرية، كما نبهت فيها من بين أمور أخرى إلى أن النمو السكاني وأنماط الاستهلاك المتغيرة، قد ولدت ضغطاً مفرطاً على موارد الأرض المحدودة، ما أدى إلى تدهور الأراضي في جميع أنحاء العالم، والتي فقدت 30 % من قيمتها الحقيقية بسبب التدهور.

وتابعت: «إن من الأهداف الرئيسية للورشة إعداد الاستراتيجية الوطنية لدولة قطر لمكافحة التصحر، ووضع التقرير الوطني في هذا الصدد لقطر لتقديمه للأمم المتحدة، حيث تهدف مشاركتنا في هذه الفعالية المهمة لدعم ومساعدة دولة قطر في إعداد هذه الاستراتيجية وتحسينها وإعداد التقرير الوطني الذي سيساعد الدولة على معرفة نسبة الأراضي المتدهورة لديها، وبالتالي معرفة ما هي المشاريع والبرامج التي يجب اعتمادها من خلال وزارة البلدية والبيئة وغيرها من الوزارات والجهات المعنية للحد من تدهور الأراضي وفقدان الغطاء النباتي بالدولة».

وأشادت بمبادرة دولة قطر لتأسيس التحالف العالمي للأراضي الجافة واستضافة مقره، واصفة هذه الخطوة بالكبيرة والمهمة في سبيل مكافحة التصحر، ليس فقط على المستوى الوطني وإنما على الصعيد العالمي، خاصة أن مشكلة التصحر في ازدياد وتوسع، موضحة وجود مشاريع لدولة قطر في هذا المجال وغيره تهدف إلى الاستدامة من خلال استخدام الأراضي والمراعي والمياه لوقف التصحر واستدامة استخدام الموارد.;

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button