🌍 World

1,800-year-old tombs discovered in Hebei

العثور على ثلاث مقابر أثرية عمرها 1800 سنة شمال الصين

SHIJIAZHUANG – Archaeologists have found three ancient tombs in North China’s Hebei province, local cultural heritage department said Monday.

Debris of old bricks was recently found in a construction site in Huanghua city. After excavation, archaeologists found three tombs dating back between the late Han Dynasty (202 BC to 220 AD) and the Three Kingdoms period (220-280).

Those tombs have been robbed several times and were badly damaged, according to archaeologists.

Only a few objects including a bronze mirror, some coins and bronze accessories were excavated from the tombs.

“Burial customs during this period were simplified, which has been proved by the features of these tombs,” said Zheng Zhili, a cultural heritage expert, adding that findings from the tombs can help people understand the burial customs and the development of the economy and society during this period.

source: chinadaily.com.cn

عثر علماء آثار على ثلاث مقابر أثرية يعود عمرها إلى 1800 سنة في مقاطعة خبي شمال الصين.وذكرت إدارة التراث الثقافي الصيني أنه تم العثور مؤخرا على حطام من الطوب القديم في موقع للبناء في مدينة هوانغهوا ، وبعد الحفر، عثر علماء الآثار على ثلاثة قبور تعود إلى أواخر عهد أسرة هان الإمبراطورية (202 ق.م. إلى 220 م)، وفترة الممالك الثلاث 220-280.

كما عثر العلماء على مجموعة من بعض العملات المعدنية والاكسسوارات البرونزية من المقابر بالإضافة إلى مرآة برونزية.

وقال تشنغ تشي لي الخبير في التراث الثقافي “إنه لقد تم تبسيط عادات الدفن خلال هذه الفترة، وثبت ذلك من خلال مميزات هذه المدافن”، مضيفا “أن نتائج استكشاف المقابر يمكن أن تساعد الناس على فهم عادات الدفن وتنمية الاقتصاد والمجتمع خلال هذه الفترة”.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format