📚Education

Results of secondary school certificate to be announced after Eid Al Fitr: Official

إعلان نتائج الثانوية العامة عقب إجازة عيد الفطر المبارك

DOHA: The results of the secondary school certificate for the academic year 2018/2017 will be announced after the Eid Al Fitr holidays, an official source at the Ministry of Education and Higher Education said.

The number of secondary school students who completed the final exams this year reached ten thousand and 240 students, divided into 59 committees, of which 32 were for boys and 27 for girls.

The end of the second semester of the secondary school certificate was launched on May 21 and ended on Wednesday. Undersecretary of the Ministry of Education and Higher Education H E Dr. Ibrahim bin Saleh Al Nuaimi praised the steps that have been taken so far in terms of marking the exams and evaluating the grades. He praised the performance of the examiners and their role and professionalism. He pointed out that the exams were conducted in an atmosphere of comfort and reassurance among the students.

Al Nuaimi said in a statement after his visit to control headquarters that the ministry is counting on students’ results this year so that they could compete in the world’s top universities as they represent Qatar’s human capital and knowledge, stressing that Qatar needs more than ever for its people to contribute to its sustainable development.

قال مصدر مسؤول بوزارة التعليم والتعليم العالي إنه سيتم إعلان نتائج الشهادة الثانوية العامة للعام الدراسي 2018/2017، عقب إجازة عيد الفطر المبارك.

وقد بلغت أعداد طلاب الشهادة الثانوية الذين أدوا الاختبارات النهائية هذا العام عشرة آلاف و240 طالبا وطالبة، تم تقسيمهم على 59 لجنة، منها 32 لجنة للبنين و27 للبنات.

وكانت اختبارات نهاية الفصل الدراسي الثاني للشهادة الثانوية العامة، قد بدأت في 21 مايو الماضي وانتهت اليوم الأربعاء.

على ذات الصعيد، أشاد سعادة الدكتور إبراهيم بن صالح النعيمي وكيل وزارة التعليم والتعليم العالي بالخطوات التي أُنجزت حتى الآن فيما يتعلق بتصحيح الاختبارات وتقدير الدرجات، مثمناً أداء المصححين ودورهم ومهنيتهم، مشيرا إلى أن الاختبارات تمت في أجواء من الراحة والاطمئنان بين الطلاب مما كان له الأثر الكبير في إنجازها في شهر رمضان المبارك بتميز ملحوظ، كما أن إجراءات التصحيح تتم وتجري على قدم وساق.

وأكد النعيمي، في تصريح له عقب زيارته لمقر كونترول امتحانات الشهادة الثانوية العامة، أن الوزارة تعول كثيرا على نتائج الطلبة هذا العام حتى يتمكنوا من المنافسة في أرقى الجامعات العالمية، لأنهم يمثلون رأس مال قطر البشري والمعرفي، مشيراً في هذا السياق إلى أن قطر بحاجة أكثر من أي وقت مضي لأبنائها حتى يسهموا في تنميتها المستدامة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags

Related Articles

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format
Close
Close
X