additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

US-Qatar Business Council reviews economic, trade & investment ties

وزير الاقتصاد يلتقي أعضاء من مجلس الأعمال الأمريكي – القطري

DOHA: Minister of Economy and Commerce, H E Sheikh Ahmed bin Jassim Al Thani, met yesterday with members of the US-Qatar Business Council to review the latest developments in economic, trade and investment ties between the two countries and means of boosting them.

Held in the presence of US-Qatar Business Council Chairman Ambassador Anne Patterson and a number of board chairpersons of major US firms operating in Qatar, the Minister of Economy and Commerce reviewed during the meeting the latest state measures to stimulate and attract investments such as the law on foreign investment regulation, which was recently approved by the Cabinet and would open the way for foreign investors to own 100 percent in all sectors and support the entry of foreign investors to the Qatari market.

The meeting also touched on the positive outcomes of the first stage of Qatar’s economic roadshow, which had started in April in the United States. It also discussed preparations for the second stage of the tour, reported QNA.

The first stage saw the Ministry of Economy and Commerce organise four economic forums between Qatar and the United States in Miami, Washington DC, Charleston and Raleigh. It was organised in cooperation with Qatar Chamber, US Chamber of Commerce, Qatari Businessmen Association, US-Qatar Business Council and a number of official entities in the United States.

The economic roadshow in the four US cities featured economic forums and bilateral meetings between the two countries; bilateral meetings between Qatari businessmen and their US counterparts; exhibitions in conjunction with the economic roadshow initiative; and roundtables in real estate investment, hospitality, tourism, technology, health and medicine, banking, legal practice, public-private partnerships and infrastructure projects.

Qatar and the United States have close economic and trade relations, reflecting positively on the volume of trade exchange between them, which amounted approximately to QR21bn in 2017. At 6 percent, the United States is Qatar’s seventh trade partner. US companies that operate in Qatar and have Qatari partners amounted to 541, while the number of companies with 100 percent US ownership stood at 117.

Moreover, there are 20 US companies operating in the oil and gas industry in the State of Qatar, and more than 50 US firms are licensed under the umbrella of Qatar Financial Center.

التقى سعادة الشيخ أحمد بن جاسم بن محمد آل ثاني وزير الاقتصاد والتجارة اليوم، بأعضاء من مجلس الأعمال الأمريكي — القطري، حيث تم استعراض أحدث التطورات في العلاقات الاقتصادية والتجارية والاستثمارية بين البلدين والسبل الكفيلة بتطويرها.

كما استعرض سعادة وزير الاقتصاد والتجارة، خلال اللقاء الذي عقد بحضور سعادة السفيرة آن باترسون، رئيسة مجلس الأعمال الأمريكي — القطري، وعدد من رؤساء مجلس إدارة كبرى الشركات الأمريكية العاملة في قطر، آخر الإجراءات التي اتخذتها الدولة لتشجيع وجذب الاستثمارات ومن ضمنها قانون تنظيم الاستثمار الأجنبي الذي وافق عليه مجلس الوزراء مؤخرا والذي من شأنه أن يفتح المجال للاستثمار الأجنبي بنسبة تملك 100 بالمائة في جميع القطاعات، ودعم دخول المستثمرين الأجانب إلى السوق القطري.

كما تناول اللقاء النتائج الإيجابية التي أسفرت عنها المرحلة الأولى من جولة الحراك الاقتصادي لدولة قطر التي انطلقت في الولايات المتحدة الأمريكية في شهر أبريل الماضي، إلى جانب مناقشة التحضيرات المقررة للمرحلة الثانية من الجولة.

وفي تصريح صحفي منشور على صفحة تويتر لوزارة المالية، قال السيد محمد بركات المدير التنفيذي لمجلس الأعمال القطري الأمريكي إن قطر شريك تجاري قوي لأمريكا وأن الدوحة بدأت رحلة مثيرة للاعجاب لتنويع اقتصادها، مضيفا أن المجلس يعمل على تعزيز التعاون وتسهيل المبادرات التجارية واستكشاف فرص الاستثمار الممكنة وتقوية الروابط الاقتصادية بين البلدين، مضيفا أن المجلس يتوقع أن يتضاعف حجم التبادل التجاري بين قطر وأمريكا البالغ حاليا 125 مليار دولار في المرحلة المقبلة.

مشيرا إلى أن سياسات قطر الاقتصادية أزالت القيود أمام الاستثمار الأجنبي وستفتح المزيد من الفرص المالية والاستثمارية وتتيح المزيد من الوظائف ما يجعل قطر الوجهة المفضلة لرجال الأعمال والشركات الأمريكية التي تبحث عن شركاء في المنطقة، وقال إن الاستثمار في القطاع العقاري من بين القطاعات الاستثمارية المهمة، مضيفا أن المجلس سيجري لقاءات مع قطر للبترول والخطوط القطرية وبورصة قطر ومركز قطر للمال وغرفة تجارة قطر.

جدير بالذكر أن الجولة الأولى من الحراك الاقتصادي كانت قد انطلقت في الولايات المتحدة الأمريكية خلال شهر أبريل الماضي، حيث نظمت وزارة الاقتصاد والتجارة في إطار جولة الحراك الاقتصادي 4 منتديات اقتصادية بين دولة قطر والولايات المتحدة الأمريكية بمدينة ميامي، وواشنطن دي سي، وتشارلستون بكارولاينا الجنوبية، ورالي بكارولاينا الشمالية، وذلك بالتعاون مع غرفة قطر، وغرفة التجارة الأمريكية، ورابطة رجال الأعمال القطريين، ومجلس الأعمال القطري الأمريكي، وعدد من الجهات الرسمية في الولايات المتحدة.

وشمل برنامج جولة الحراك الاقتصادي في المدن الأمريكية الأربع التي تمت زيارتها، عقد منتديات اقتصادية ولقاءات ثنائية بين البلدين إضافة إلى تنظيم اجتماعات ثنائية بين رجال الأعمال القطريين ونظرائهم الأمريكيين وتنظيم معارض مصاحبة لمبادرة الحراك الاقتصادي إلى جانب عقد موائد مستديرة قطاعية في مجال الاستثمار العقاري، والضيافة، والسياحة، والفندقة، والتكنولوجيا، والصحة والأدوية، والبنوك، والمحاماة، ومجال الشراكة بين القطاعين العام والخاص، ومشاريع البنى التحتية.

وترتبط دولة قطر والولايات المتحدة الأمريكية، بعلاقات اقتصادية وتجارية وثيقة انعكست إيجابا على حجم التبادل التجاري بين البلدين والذي بلغ في عام 2017 ما يقرب من 21 مليار ريال، وتعتبر الولايات المتحدة الأمريكية الشريك التجاري السابع لدولة قطر بنسبة بلغت 6 بالمائة من إجمالي حركة التبادل التجاري لدولة قطر. كما بلغ عدد الشركات الأمريكية العاملة في دولة قطر والتي بها شركاء قطريون حوالي 541 شركة، بينما بلغ عدد الشركات المملوكة بنسبة 100 بالمائة للجانب الأمريكي حوالي 117 شركة، بالإضافة إلى أنه توجد في دولة قطر حوالي 20 شركة تعمل في مجال النفط والغاز، ونحو أكثر من 50 شركة أمريكية مرخصة تحت مظلة مركز قطر للمال.

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button