additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle

Ramadan Drive-Thru Festival at Katara a big crowd-puller

إقبال كبير من الزوار على (غبقة في السيارة)

DOHA: Hundreds of cars can be seen in queue at Katara Cultural Village every night to sample scrumptious takeaway favourites at the Ramadan Drive-Thru Festival featuring more than 40 food stalls and trucks.

The vast parking are at the back of Katara Beach Club turns into a haven for drive-thru lovers from Iftar till 3am with the wide-ranging food and beverages on offer at the one-of-a-kind month-long festival.

Coffeephiles in search of the perfect cup can sift through to a wide selection of coffee on the menus of 42 Coffee, Coffee-Bike, Addiction Coffee Shop, Sky Coffee, Blond Coffee Boutique, and Cup of Joe, while those who want to munch some delicious burgers can fulfil their cravings at The Rare Burger, Burger Hood, Buns Burger, News Burgers and Burger & Burmait.

The stalls have been arranged in a circular manner making it easy for motorists to visit the stalls, order and have their food delivered right to them without leaving the comfort of their cars.

For those who wish to stay longer at the festival, there are tables available by the beach where they can eat all the food they want.

“It’s a breath of fresh air, something different from other food festivals I’ve attended in the past. So far, the food I’ve tried are delicious so I’m definitely coming back next time,” said Mahmoud, one of the visitors.

Famous restaurants in Katara have also opened their stalls at the festival offering their bestsellers including seafood at L’wazaar Fish Market, Turkish cuisine at Sukar Pasha Ottoman Lounge and chocolate products at Chac’Late.

There are a whole lot more of food and beverages in wide varieties that can be purchased at the festival such as pizzas, sandwiches, shawarmas, cakes, wraps, noodles, pastries, artisanal, burgers, pancakes, cupcakes, muffins, fresh juices and shakes , among others.

Shawrma Time, Pistacolate, Your Choice Noodles, Magnolia Bakery, Soft Loop and Poffertjes are among the other outlets taking part at the festival which runs until the end of the holy month.

At the far end of the venue is a giant screen which acts as a drive-in cinema where football matches are shown to those who wish to park their cars while enjoying their food, while in the middle of the venue is a stage where Arabic music is played by a local Oud artiste further enhancing the joyous ambience of the event.

The bright lights bordering the venue and the designs of the stalls exude Ramadan atmosphere which can be felt by every visitor.

By Raynald C Rivera I The Peninsula

تشهد المؤسسة العامة للحي الثقافي “كتارا” فعاليات رمضانية متعددة مصحوبة بالعديد من النشاطات الثقافية والدينية والتراثية والرياضية، إلى جانب الفقرات الترفيهية التي تجتذب كل أفراد وفئات المجتمع.

يستضيف جامع كتارا طيلة شهر رمضان باقة من المحاضرات الدينية القيمة التي تتميز بتنوع الموضوع وثراء المحتوى يتناوب على إلقائها نخبة من العلماء والدعاة عقب الانتهاء من صلاة التراويح، كما تتواصل مسابقة كتارا لتحفيظ القرآن فعالياتها اليومية بعد صلاة العصر، وذلك بإشراف مدربين مؤهلين، حيث تحقق هذه المسابقة نجاحا لافتا، وتحظى بإشادة أولياء الأمور لتميزها بتطبيق أفضل الأساليب والمخرجات التعليمية، إذ تهدف هذه المسابقة التي يشارك فيها نحو (50) طفلا إلى التمسك بكتاب الله من خلال حفظه وتلاوة آياته وتدبر معانية والعمل بأحكامه، فضلا عن أهميتها في غرس القيم الإسلامية الفاضلة والأخلاق القرآنية الحميدة.

كما تقام فعالية نادي التراويح بالتعاون مع قطر الخيرية، بين الساعة الثامنة والتاسعة والنصف مساء في المسجد الذهبي بكتارا للتوعية بشعائر الشهر الفضيل وصلاة التراويح عبر مجموعة من الورش الحوارية والمهارات وتستهدف الفئة العمرية بين (5 و10) سنوات.

وتشهد الساحة الخلفية لمطعم البيسانة اقبالاً كبيراً من الزوار في (غبقة في السيارة)، حيث تشارك مجموعة كبيرة من المطاعم والمقاهي بأصناف متنوعة من الأطعمة والمشروبات، هذا بالإضافة إلى وجود شاشة عرض ضخمة تجذب اهتمام الجمهور..

هذا بالإضافة إلى فعالية المنتج المحلي في كتارا والتي تشارك فيها أجنحة من الأسر المنتجة ابتداء من يوم 24 مايو وتتواصل حتى 2 يونيو في ساحة مبنى 19.

وتحتضن الجهة الجنوبية لكتارا ميرة رمضان التي تتواصل يوميا من الساعة الثامنة مساء وحتى منتصف الليل وتستمر حتى 20 يونيو القادم، بمشاركة العديد من المزارع القطرية والشركات الوطنية المتخصصة بالانتاج الغذائي، حيث تشهد الأجنحة المشاركة اقبالا لافتا من قبل زوار كتارا، وذلك لشراء حاجاتهم التموينية وكل ما يلزمهم في هذه الأيام المباركة وبأسعار مناسبة، حيث يوفر السوق مجموعة واسعة من أكثر المنتجات الغذائية طلبا من المواد الاستهلاكية، ما يوفر للأسر والعائلات، تجربة تسويقية ممتعة تلائم كل الشرائح والفئات.

وتحتضن قاعة 15 بكتارا منافسات بطولة قطر الرمضانية للشطرنج السريع والخاطف التي تستمر حتى 26 مايو الجاري، بينما تتواصل على شاطئ كتارا بطولة كتارا لكرة الطائرة الشاطئية حتى الثاني من يونيو القادم، فيما تشهد ميرة رمضان بالواجهة الجنوبية انطلاق بطولة كتارا للبلاي ستيشن من 15 رمضان وحتى 20 رمضان.

ورش متنوعة

حرصًا منها على تحقيق التعليم والفائدة بالإضافة إلى التسلية والمتعة، تنظم استديوهات كتارا للفن مجموعة من البرامج والورش الإبداعية التي تتناسب مع مختلف الأعمار والهوايات. نذكر منها ورشة عمل الخط الكوفي المصحفي وفن كتابة النص القرآني وورشة الرسم على سفر الخوص ومبادئ صناعة العطور وفن الديكوباج من الخيط والمسمار ومبادئ الرسم المائي وورشة حصالة من الورق المعجن ورسم على التيشيرت. ويمكن التسجيل في هذه الورش عن طريق موقع كتارا الإلكتروني.

ذكريات الماضي الجميل

ينتظر رواد كتارا بشغف يوميا قبل موعد آذان المغرب مدفع رمضان بالواجهة الجنوبية، ليطلق قذيفته ايذانا بانتهاء فترة الصوم، وسط أجواء مفعمة بالفرح والسرور تغمر الصغار والكبار، بالإضافة إلى المسحر الذي يجوب أرجاء كتارا مذكرا زوارها بذكريات الماضي الجميل .

 

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button