additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QFFD, QRCS for $12m funding for Syrians

صندوق قطر للتنمية يدعم الشعب السوري بقيمة 12 مليون دولار

DOHA: Qatar Fund for Development (QFFD) and Qatar Red Crescent Society (QRCS) have signed a $12m funding agreement to support the displaced communities in Syria, as well as the Syrian refugees in neighbouring countries, under the umbrella of the UN.

It was signed by Ali Abdullah Al Dabbagh, Executive Director of Corporate Strategy at QFFD, and Rashid Saad Al Mohannadi, Director of Relief and International Development at QRCS.

Targeting a total of 5.6 million beneficiaries in Syria, Lebanon, and Jordan, this contribution comes under the Syria Humanitarian Response Plan adopted by the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs (OCHA) and the United Nations High Commissioner for Refugees (UNHCR).

According to Al Dabbagh, this funding is part of Qatar’s $100m pledge announced during the second Brussels Conference on “Supporting the Future of Syria and the Region”, 24-25 April 2018.

“Qatar is absolutely committed to addressing the impact of the humanitarian tragedy inflicted on the Syrian people over the past seven years. These funds will go for life-saving projects that will meet the basic needs of the Syrians,” said Al Dabbagh.

Al Mohannadi, said, “This agreement is a new episode of Qatar’s track record in helping the Syrian people for years now. A key asset of this support is the strong, coordinated partnership between QFFD as a major donor and QRCS as a leading humanitarian provider in many crises, particularly in Syria”.

He hoped the pact will help alleviate some of the hardships suffered by Syrian refugees and displaced people on a daily basis, particularly the vulnerable groups like children, women, patients, and elderly people.

The plan involves several significant activities to be executed in Syria, including but are not limited to operating health care centres, providing psychological support services, building clay housing units, rehabilitating houses and roads in Idlib, and offering vocational training.

Also, the Syrians in Jordan will receive secondary health care and chronic disease treatment free of charge. The primary health care clinics at the Al Zaatari refugee camp will be given new life, offering dialysis services.

In Lebanon, there will be health care and physiotherapy for injured people, rehabilitation of refugee camps and buildings, operation of water purification plants and water systems, reopening of the urban solid waste management plant.

قام صندوق قطر للتنمية بتوقيع اتفاقية مع الهلال الأحمر القطري لتقديم منحة بقيمة 12 مليون دولار أمريكي (حوالي 44 مليون ريال قطري)، وذلك من أجل دعم الشعب السوري والنازحين في الداخل، بالإضافة إلى اللاجئين السوريين في الدول المجاورة.

ويأتي هذا الدعم استجابة للخطط العاجلة التابعة للأمم المتحدة لدعم الشعب السوري، حيث وقع الاتفاقية من جانب صندوق قطر للتنمية السيد علي عبدالله الدباغ المدير التنفيذي لإدارة التخطيط الاستراتيجي، ومن جانب الهلال الأحمر القطري السيد راشد سعد المهندي المدير العام لقطاع الإغاثة والتنمية الدولية.

يهدف هذا المشروع إلى الوصول لإجمالي 5.6 مليون مستفيد في الداخل السوري ودول الجوار، وذلك ضمن خطة الاستجابة للحاجات الإنسانية التي أعلنها كل من مكتب الأمم المتحدة لتنسيق الشؤون الإنسانية (أوتشا) والمفوضية السامية للأمم المتحدة لشؤون اللاجئين.

وتركز المنحة على تنفيذ مجموعة من المشاريع الإنسانية للنازحين في الداخل السوري واللاجئين السوريين في كل من لبنان والأردن. وهذه المشاريع ستكون داعمة لعدة قطاعات ذات أهمية تلبي احتياجات الأهالي في ظل الظروف الصعبة التي يعانون منها، وهي قطاعات الصحة والمياه والإصحاح والغذاء والمأوى.

وعلى هامش توقيع الاتقافية، صرح السيد علي عبدالله الدباغ: “هذه الاتفاقية تعد جزءا من المنحة التي تعهدت بها دولة قطر بقيمة 100 مليون دولار أمريكي خلال مؤتمر بروكسل الذي انعقد في شهر أبريل 20158، وذلك استمرارا في التزام دولة قطر بتخفيف وطأة الكارثة الإنسانية التي يعيشها الشعب السوري، والتي تخطت سبعة أعوام، حيث ستلعب هذه المشاريع دورا هاما وحيويا في تلبية الاحتياجات الإنسانية الأساسية للشعب السوري”.

وفي ذات السياق، قال السيد راشد المهندي: “هذه الاتفاقية تمثل حلقة جديدة من حلقات الدعم الإنساني المتواصل الذي تقدمه دولة قطر لمساعدة الشعب السوري الشقيق على مدار الأعوام الماضية، ومن أهم مقومات نجاح ذلك الدعم علاقة التعاون والتنسيق والتكامل التي تجمع بين صندوق قطر للتنمية كجهة مانحة رئيسية في مجال العمل الإنساني الدولي والهلال الأحمر القطري، باعتباره من أكثر المنظمات الإنسانية حضورا وفاعلية على صعيد الاستجابة للأزمات الإنسانية، وبالأخص الأزمة السورية المتفاقمة”.

وأعرب المهندي عن أمله في أن تسهم هذه الاتفاقية في تخفيف بعض أشكال المعاناة التي يتعرض لها النازحون واللاجئون السوريون يوميا، وخاصة الفئات الأولى بالرعاية مثل الأطفال والنساء والمرضى وكبار السن، متمنيا استمرار الشراكة الإنسانية الناجحة بين صندوق قطر للتنمية والهلال الأحمر القطري لبلوغ آفاق أرحب من التعاون في خدمة الضعفاء والمنكوبين في كل مكان.

ومن أبرز ملامح هذه الخطة في الداخل السوري تنفيذ عدة مشاريع جوهرية لدعم القطاع الصحي، مثل تشغيل مراكز الرعاية الصحية وتقديم خدمات الصحة النفسية والدعم النفسي، ومنها أيضا جانب الإيواء من خلال بناء بيوت طينية وتأهيل المنازل والطرق الحيوية في إدلب، بالإضافة إلى عدة مشاريع لإثراء التدريب المهني للطاقات البديلة.

وعلى صعيد دول الجوار، تعمل الاتفاقية على دعم اللاجئين من الشعب السوري في الأردن، من خلال تغطية تكلفة إحالات الرعاية الصحية الثانوية لعلاج الأمراض المزمنة، ودعم وتشغيل عيادات الرعاية الصحية الأولية داخل مخيم الزعتري، وتوفير خدمات غسيل الكلى لمرضى الفشل الكلوي.

وفي لبنان، تتضمن الخطة تنفيذ عدة مشاريع للرعاية الصحية والعلاج الطبيعي للمصابين والمرضى، وتأهيل مخيمات اللاجئين وصيانة المباني، وتشغيل محطات تكرير وتوصيل المياه للاجئين السوريين، كما سيتم استكمال مشروع تشغيل محطة جمع وفرز وإعادة تدوير النفايات.

تجدر الإشارة إلى أن هذا ليس التعاون الأول بين صندوق قطر للتنمية والهلال الأحمر القطري لمساعدة الشعب السوري، حيث سبق توقيع اتفاقية منحة أولى في أغسطس 2016 من أجل دعم النازحين السوريين، في إطار تعهد دولة قطر البالغ 100 مليون دولار أمريكي، والذي تم الإعلان عنه في شهر فبراير من ذلك العام بمؤتمر المانحين الذي عقد في المملكة المتحدة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button

Subscribe to our mailing list

* indicates required
Email Format