🇶🇦 DOHA

Air Italy’s Boeing B737 Max touches down at Milan-Malpensa Airport

طيران إيطاليا تحتفل بوصول بوينغ 737 ماكس إلى مطار ميلانو

DOHA: Air Italy marked a first in Italian aviation yesterday with the touchdown of its Boeing B737 Max in new livery at Milan-Malpensa Airport.

Air Italy and Qatar Airways VIP dignitaries received the aircraft at the Boeing Everett Delivery Centre in Seattle before flying it back to Italy and upon arriving in Milan, were greeted by a celebratory water cannon salute.

VIPs on board the flight included Qatar Airways Group Chief Executive, Akbar Al Baker; Chairman of Alisarda and AQA Holding, Marco Rigotti; Director of Aga Khan Fund for Economic Development (AKFED) and AQA Holding Board Member, Sultan Allana; and Chairman of Air Italy, Francesco Violante.

They were received by the Qatari Ambassador to Italy, Abdulaziz bin Ahmed Al Malki Al Jehni; the Italian Ambassador to the State of Qatar, Pasquale Salzano; US Consul General to Italy, Elisabeth Martinez; Chairman of Milan-Malpensa Airport, Pietro Modiano; and Chairman of Boeing Italia, Antonio de Palmas.

During a press conference at Milan-Malpensa Airport, the VIP dignitaries discussed the importance of this historical moment, which will set a new era in Italian aviation for the people of Italy and for passengers worldwide.

Qatar Airways, in 2017, had acquired 49 percent of AQA Holding, the new parent company of Air Italy, while the previous sole shareholder Alisarda kept 51 percent.

Guests and media were also treated to an exciting reveal of the new stylish Air Italy cabin crew uniform.

Akbar Al Baker, said: “It is truly a remarkable moment to be witnessing the launch of a new era in Italian aviation. The touchdown of Air Italy’s first Boeing B737 Max in new livery at Milan marks the beginning of a new travel experience for the people of Italy.

“Not only are we pleased to be part of this memorable moment, but we are delighted to be supporting it by leasing Air Italy with five Airbus A330-200 aircraft this year from the Qatar Airways fleet”.

The new Boeing 737 Max aircraft feature modern and spacious cabins, superior operating economics and a greater fuel efficiency. The aircraft type will feature Business Class seating and will replace Air Italy’s existing Boeing 737NGs.

The inaugural aircraft is the first of nearly 50 new aircraft that will be added to the Air Italy fleet by 2022. This is the first of 20 brand new Boeing B737 Max air-craft that will join the airline over the next three years.

Air Italy will also lease five Airbus A330-200 aircraft this year from Qatar Airways’ fleet, prior to these being further replaced by Boeing 787-8 Dreamliner aircraft.

احتفلت شركة طيران إيطاليا اليوم بوصول أولى طائراتها من طراز بوينغ 737 ماكس بالحلّة الجديدة في مطار ميلانو مالبينسا وكان على متن الطائرة لدى مغادرتها مركز بوينغ لتسليم الطائرات في مدينة سياتل الأمريكية عدد من كبار الشخصيات من طيران إيطاليا والخطوط الجوية القطرية، بما في ذلك سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية؛ والسيد ماركو ريغوتي، رئيس مجلس إدارة شركات أليساردا وإيه.كيو.إيه هولدنغ؛ والسيد سلطان ألانا من شركة أليساردا وأكفيد؛ والسيد فرانسيسكو فيولانتي، رئيس مجلس إدارة طيران إيطاليا. وتم الترحيب بالطائرة لدى وصولها مطار ميلانو مالبينسا بأقواس المياه الاحتفالية….

وكان في استقبال الطائرة لدى وصولها إيطاليا سعادة السيد عبد العزيز بن أحمد المالكي الجهني، سفير دولة قطر لدى إيطاليا؛ وسعادة السيد باسكوالي سالزانو، السفير الإيطالي لدى دولة قطر؛ والقنصل الأمريكي في إيطاليا السيدة إليزابيث مارتينيز؛ والسيد بيترو موديانو، رئيس مجلس إدارة مطار ميلانو مالبينسا؛ والسيد أنتونيو دي بالماس، رئيس مجلس إدارة بوينغ إيطاليا.

وخلال مؤتمر صحفي أقيم في مطار ميلانو مالبينسا، تحدث عدد من كبار الشخصيات عن أهمية هذه اللحظة التاريخية التي ستدشّن عهداً جديداً لقطاع الطيران الإيطالي وللمسافرين من إيطاليا ومن شتى أنحاء العالم. وحظي الضيوف والممثلين عن وسائل الإعلام العالمية بالفرصة لحضور الكشف الرسمي عن لباس طاقم الضيافة الخاص بطيران إيطاليا.

وقال سعادة السيد أكبر الباكر، الرئيس التنفيذي لمجموعة الخطوط الجوية القطرية: “لا شك بأن وصول الطائرة الجديدة اليوم يعدّ حدثاً تاريخياً في قطاع الطيران الإيطالي، حيث يشكّل وصول طائرة بوينغ 737 ماكس التابعة لطيران إيطاليا بالحلّة الجديدة في ميلانو خطوةً أولى لتقديم تجربة سفر مميزة لجميع المسافرين من إيطاليا. ويسعدنا أن نكون جزءاً من هذا الحدث التاريخي، كما يسرّنا أن ندعم طيران إيطاليا بخمس طائرات من طراز إيرباص A330-200 هذا العام من أسطول طائرات الخطوط الجوية القطرية”.

وتوفّر طائرة بوينغ737 ماكس مقصورات واسعة وعصرية، بالإضافة إلى أنظمة متطوّرة للتوفير في استهلاك الوقود وكفاءة التشغيل. وسوف تضم هذه الطائرة مقاعد على درجة رجال الأعمال، وسوف تحل محل طائرة بوينغ 737NG…وتعد الطائرة الجديدة الأولى ضمن 50 طائرة تقريباً ستقوم الشركة بإضافتها إلى أسطولها من الطائرات بحلول عام 2022. كما تعد هذه الطائرة الأولى ضمن 20 طائرة بوينغ737 ماكس جديدة ستنضم للأسطول خلال الثلاثة أعوام القادمة.

وسوف تستلم طيران إيطاليا خمس طائرات من طراز إيرباص A330-200 من أسطول الخطوط الجوية القطرية هذا العام، ثم ستقوم لاحقاً باستبدالها بطائرات بوينغ787-8 دريملاينر. وعززت الخطوط الجوية القطرية في عام 2017 من التزامها تجاه السوق الإيطالي من خلال الاستحواذ على حصة بقيمة 49 بالمائة في إيه.كيو.إيه هولدنغ، الشركة الأم الجديدة لشركة الطيران؛ مع احتفاظ أليساردا، المالك الوحيد السابق للشركة، بنسبة 51 في المائة.

وسوف تعزز طيران إيطاليا من شبكة وجهاتها بشكل مستمر مع الإعلان عن تشغيل رحلات طويلة المدى من ميلانو إلى نيويورك وميامي وبانكوك ومومباي. كما دشّنت طيران إيطاليا هذا الشهر رحلات قصيرة المدى من ميلانو إلى نابولي وباليرمو وأولبيا، وسوف تدشّن رحلات منتظمة من ميلانو إلى المدينة الساحلية كاتانيا اعتباراً من 1 يوليو، وإلى لاميتسيا تيرمي في كالابريا اعتباراً من 1 سبتمبر..

وتشتمل خطط التوسّع أيضاً على تعزيز شبكة الوجهات المحلية، وإطلاق أول رحلة طيران طويلة المدى من مطار روما فيوميتشينو في عام 2019. وتهدف شركة طيران إيطاليا إلى توسعة شبكة الوجهات إلى أكثر من 50 وجهة بحلول عام 2022.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Tags
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

X