additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

😎 LifeStyle👩‍🎨 Art🇶🇦 DOHA

Qatar is in an advanced position as an International Hub for Art Auctions

قطر في موقع متقدم كمركز دولي للمزادات الفنية

QNA

Doha: Art investors, collectors, and founders of auction houses and art galleries in the State of Qatar affirmed the Doha’s distinguished role as a hub for auctions for precious collectibles, in parallel with its role as a global capital for major cultural, sports and economic conferences and events.

They described to Qatar News Agency (QNA) how that role serves the country’s cultural renaissance, as well as Doha’s ability to attract international auctions and art collectors from the region. They also stressed that artwork was a solid investment thanks to its ability to maintain its value regardless of the economic climate.

Tariq Al Jaidah, founder of Katara Art Center and Eiwan Al Gassar Gallery, told QNA that Doha is one of the world’s most important capitals in terms of hosting regional and international events. He highlighted hosting the FIFA World Cup Qatar 2022 as the biggest evidence of that. He stressed that arts and culture in the country are part of that wider movement in the state, which led to the establishment of a strong cultural base and growing momentum in the local art scene. He said that all these factors combined attracted international auction houses and galleries to take part in that growing movement. He added that all these factors contributed to attracting Doha to the role of global auctions and international galleries, and to a large number of artists and creators from different countries of the world, to be part of this accumulated cultural and artistic movement. He highlighted that this culminated in the Katara Art Center hosting some of Sotheby’s auctions in 2014 and 2015.

For his part Ashraf Abu Issa, who is an art investor and founder of AlBahie Auction House, said that Doha was a big hub for the Arab and international art market thanks to the many events and activities the city hosts. He added that AlBahie Auction House plays a role in raising awareness about modern and Islamic art.

For her part, the founder and owner of Anima Gallery Ghada Al Sholy, confirmed in an exclusive statement to Qatar News Agency (QNA), the vitality of the art market in Doha, and how it is keeping up with global developments in economy and technology. Al Sholy added that Anima Gallery is keen on enriching this experience through programs, exhibitions and projects, as well as meeting the aspirations of art collectors in Qatar, to get in touch with art icons from around the world and acquire their work, in addition to promoting its own collection with major works of fine art artists and visual arts creators.

Al Sholy explained that large sectors in the field of investment and the economy were negatively impacted by the repercussions of the Coronavirus (COVID-19) pandemic, which led to an economic stagnation. However, investment in arts was able to overcome that with artworks preserving their material value, and remaining a successful investment, due to the revival of art markets on the Internet, which satisfied health and safety requirements whilst keeping the interaction and investment between collectors and artists running. For that reason Anima Gallery like other art galleries had to adapt and extend their scope through holding virtual and distance programs and events on their website. This included the artistic and cultural program “Stone Craftsmanship” which was broadcasted weekly during the COVID-19 pandemic.

Al Sholy confirmed the Anima Gallerys success in getting in touch with senior artists from around the world, and building bridges of communication with them via social media platforms, giving those interested in fine and visual arts the opportunity to follow and listen to the experiences of artists with social distancing and quarantine. In addition it enabled those interested in staying up to date with artists latest ideas, projects, and works. It also managed to gain collectors confidence in investing in art, after the success of artwork acquisition over the Internet.

As for Anima Gallerys cultural vision, it has contributed to society by being keen on using environmental friendly, recyclable and reusable materials in the art it presents, as well as the projects that it implements in cooperation with other institutions in the country, such as: Qatar Energy and Qatar Airways. Similarly, the gallery also hosts artists experimenting with environmental friendly materials, such as palm leaf and tree leaves. This includes Qatari artist Yousef Ahmad and Lebanese artist Charbel Samuel Aoun.

At the conclusion of her statement, Ghada Al Sholy stressed that the main message of all of the exhibitions her gallery holds are inspired by Qatar’s vision for the environment, culture and a knowledge-based society, stemming from Anima Gallerys belief in the humanity of art and its social and cultural contents.

قنا

الدوحة: أكد مستثمرون ومقتنون للأعمال الفنية ومؤسسو دور مزادات وصالات عرض فنية في دولة قطر الموقع المتقدم والدور المتميز للدوحة كمركز لمزادات المقتنيات الثمينة وسوق للفن العالمي، بالتوازي مع دورها كعاصمة عالمية للمؤتمرات والمهرجانات الثقافية والرياضية والاقتصادية الكبرى.

وأوضحوا في تصريحات خاصة لوكالة الأنباء القطرية /قنا/ أبعاد هذا الدور الملهم في خدمة النهضة الثقافية، وقدرة الدوحة على استقطاب المزادات العالمية والمقتنين من الخليج والوطن العربي، مؤكدين نجاح الفنون البصرية والأعمال الفنية كوسائط استثمارية، وقدرتها على الاحتفاظ بقيمتها المادية في واقع اقتصادي متغير.

فمن جانبه، قال السيد طارق الجيدة، مؤسس /مركز كتارا للفن/ و/إيوان القصار/، في تصريحات خاصة لوكالة الأنباء القطرية /قنا/: “تعد الدوحة حاليا من أهم العواصم العربية والعالمية في استضافة الأحداث والفعاليات الإقليمية والدولية، لا سيما كأس العالم FIFA قطر 2022، إلى جانب عدد كبير من المؤتمرات والمعارض الدولية خلال العقد الماضي”، مشيرا إلى أن القطاع الفني والثقافي كان ولا يزال جزءا لا يتجزأ من الحراك والجهود الحثيثة على مختلف الأصعدة في الدولة، مما أدى إلى إنشاء قاعده قوية من الثقافة الفنية، تضاعف فيها الزخم الفني المحلي وانتقل إلى مستويات وآفاق جديدة.

وأضاف أن كل هذه العوامل ساهمت في اجتذاب الدوحة لدور المزادات العالمية وصالات العرض الدولية، ولعدد كبير من الفنانين والمبدعين من مختلف دول العالم، ليكونوا جزءا من هذا الحراك الثقافي والفني المتراكم.

وأشار الجيدة إلى أنه من ضمن التجليات العملية لهذه الجهود قمنا خلال عامي 2014 و2015 باستضافة دار المزادات العالمية “سوذبيز” في مركز كتارا للفن، كجزء من خطة المركز لتوسيع علاقاته مع المراكز الدولية في عالم الفن، وتنمية ثقافة اقتناء الأعمال الفنية النادرة من خلال المزادات، وقد كللت التجربة بالنجاح، موضحا أنه من أهم معايير الفنان الناجح وصول أعماله لإحدى دور المزادات المشهورة، حيث تملك كل دار مزادات مجموعة من القيّمين على الأعمال الفنية؛ لفرز كل عمل على حدة ودراسة معمقة لتاريخ الفنان وأسلوبه، مما يوثق القيمة الفنية لكل عمل بطريقة احترافية لكل من الفنان والمقتني في السوق الفني على مدار السنين، ولهذا كانت الدوحة مركزا جاذبا للمبدعين وللمستثمرين في الفن في الوقت نفسه.

وفي تصريح مماثل، قال السيد أشرف عبد السلام أبو عيسى، مستثمر في الفن ومؤسس وصاحب دار الباهي للمزادات لـ /قنا/: “تعتبر الدوحة مركزا للمزادات وسوقا للفن العربي والعالمي بامتياز، بفضل العديد من الأنشطة والفعاليات الفنية التي تنظم على مدار السنة، سواء بالمتاحف أو بالمعارض أو بدور المزادات”، لافتا إلى أن مزاد الباهي يساهم في زيادة المعرفة بالفنون الحديثة والمعاصرة والفنون الإسلامية كذلك، وتعزيز وتقدير الثقافة الفنية على المستوى العالمي، وذلك بتنظيم مزادات عالمية لأعمال رواد الفن وكبار المبدعين من مختلف الأجيال، وإتاحة الفرصة لعشاق الفن والإبداع في قطر والخليج والوطن العربي لاقتناء هذه الأعمال الفنية.

وأشار أبو عيسى إلى أنه لدار الباهي -دار المزادات الرائدة في قطر والمنطقة- تجارب ناجحة في مجال المزادات والفن، فلكل فئة طابع خاص، ومن الإضافات المميزة تأسيس فئة جديدة من المزادات الخاصة بالفنانين الصاعدين، وتقديم منصة عالمية لعرض أعمالهم الفنية للمقتنين وعشاق الفن؛ تعبيرا عن دعم الدار للفنانين الشباب، وخلق فرص لإبراز مواهبهم الفنية وعرضها للعالم عبر منصة الباهي.

ونوه إلى أن /مزاد الفن المعاصر والحديث/ في الدار يحظى باهتمام كبير من قبل المقتنين، مما يساهم بدوره في نشر وتعزيز ثقافة الاقتناء في قطر.

من جانبها، أكدت السيدة غادة الشولي، صاحبة ومؤسسة /أنيما جاليري/، في تصريح خاص لوكالة الأنباء القطرية /قنا/، حيوية سوق الفن في الدوحة، ومواكبته للتطورات العالمية في التكنولوجيا والاقتصاد، لافتة إلى أن /أنيما جاليري/ يحرص بدوره على أن يكون شريكا في إثراء هذه التجربة من خلال البرامج والمعارض والمشاريع، وتحقيق طموحات المقتنين في قطر في التواصل مع رموز الفن في العالم، واقتناء أعمالهم، إلى جانب تعزيز مجموعته الخاصة من أعمال كبار الفنانين التشكيليين ومبدعي الفنون البصرية.

وأوضحت الشولي أن قطاعات واسعة في مجال الاستثمار والاقتصاد تأثرت سلبا من تداعيات جائحة كورونا /كوفيد – 19/، التي أدت إلى ركود اقتصادي، إلا أن الاستثمار في مجال الفنون استطاع تجاوز مرحلة الركود، وحافظت الفنون على قيمتها المادية، لتتحول إلى استثمارات ناجحة، بسبب انتعاش أسواق الفنون على شبكة الإنترنت، فتحقق الأمان الصحي مع استمرارية التفاعل والاستثمار في الفن عبر الاقتناء، وقالت: لهذه الأسباب واكب الجاليري وكثير من صالات عرض الفنون هذه التحولات، فأقيمت برامج وفعاليات على موقعنا على الإنترنت، ومنها البرنامج الفني والثقافي /إبداع في الحجر/، الذي تم بثه أسبوعيا خلال جائحة كورونا /كوفيد – 19/.

وأكدت نجاح /أنيما جاليري/ في التواصل مع كبار المبدعين من التشكيليين بمختلف دول العالم، وتمكنه من بناء جسور التواصل معهم عبر منصات التواصل الاجتماعي، مما وفر للمهتمين بالفنون التشكيلية والبصرية فرصة المشاهدة والاستماع إلى تجارب الفنانين في الحجر المنزلي، والاطلاع على إنتاجهم والجديد من أفكارهم ومشاريعهم، كما تعززت ثقة المقتنين في الاستثمار في الفن بعد نجاح تجربة الاقتناء على شبكة الإنترنت، والضمانات الصحية التي توفرها.

وحول الرسالة الثقافية التي يساهم /أنيما جاليري/ في ترسيخها، قالت غادة الشولي: “لقد حرصنا على استخدام مواد صديقة للبيئة وقابلة لإعادة التدوير والاستخدام في الفن الذي نقدمه، والمشاريع التي ننفذها بالتعاون مع مؤسسات في الدولة، مثل: قطر للطاقة، والخطوط الجوية القطرية، كما نستضيف تجارب لفنانين يستخدمون مواد صديقة للبيئة، مثل: جريد النخيل، وأوراق الشجر، ومنهم الفنان القطري يوسف أحمد، والفنان اللبناني شربل صمويل”.

وشددت غادة الشولي، في ختام تصريحها، على أن الرسالة الأساسية في كل معارضنا تستلهم رؤية قطر حول البيئة والثقافة ومجتمع المعرفة، وتنبع من إيماننا بإنسانية الفن ومحتواه الاجتماعي والثقافي.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button