additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

👮‍♂️ Government

QC provides drinking water to drought-affected people in Somalia

قطر الخيرية توفر مياه الشرب لمتضرري الجفاف بالصومال

QC

Doha: As part of its efforts to confront drought and within its relief campaign “Stop Somalia’s Famine”, Qatar Charity, was able to provide 11.2 million liters of potable water to the displaced in the outskirts of the capital Mogadishu and Bartiri in Jubbaland state, with 90 liters of clean water for each family daily.

The project benefits about 10,000 displaced people on the capital’s outskirts and provides potable water to the residents of 10 camps in Jubaland, southern Somalia.

water collection point

The water collection point was built through a network of pipes that transported water from the well to alleviate the suffering of the displaced in the capital’s outskirts, Mogadishu, to obtain safe drinking water.

In the city of Bartiri, Gedo Governorate, in the state of Jubbaland in southern Somalia, Qatar Charity has embarked on a project to supply potable water daily to the residents of the tent camps around the city, by securing tanks dedicated to transporting water.

Thanks, and gratitude

Mr. Sahni Mahmoud, Coordinator of Hadda Directorate in Banader Region for the Affairs of the Displaced, praised Qatar Charity’s efforts and its immediate response to the humanitarian appeal.

He added: “Many displaced families depended on buying water from paid wells, where the price of a liter of water is 50 Somali shillings, and the average small family consumes more than 20 liters of water per day, and the need for this project was urgent, especially in the camps with the population density, which suffers from a severe shortage of sources of potable water.

Several beneficiaries expressed their happiness with the project, which contributed to alleviating their suffering related to the lack of potable water. Ms. Fatima Hassan Aliw said: “We face many challenges in the camp, including the water problem, as I travel long distances daily to find water, and I return with 20 Liters of water, which is not enough for me and my family.

She added: “Qatar Charity has provided us with safe drinking water, which we use for all our purposes.

The suffering of camp residents

For her part, Mrs. Maryam Ishaq said: “Since our displacement from the city of Hudur after the drought in the region, we have sought refuge in this camp and live without shelter.

Life here is very difficult and harsh, especially the difficulty of obtaining water, and if it were not for Qatar Charity’s provision of a water tanker project, it would have been one of the We’ll probably look in the unknown for another place.”

It is worth noting that Qatar Charity recently signed a memorandum of understanding with the Somali Ministry of Energy and Water, to cooperate in digging water wells, constructing water storage stations, maintaining old wells, and installing modern solar-powered pumps on them, to contribute to the ministry’s efforts to help those affected by drought and frequent floods.

قطر الخيرية

الدوحة: في إطار جهودها لمواجهة الجفاف وضمن حملتها الإغاثية “أوقفوا مجاعة الصومال” تمكنت قطر الخيرية وبدعم من أهل الخير في قطر، من توفير 11.2 مليون لتر من المياه الصالحة للشرب للنازحين في ضواحي العاصمة مقديشو ومدينة بارطيري في ولاية جوبالاند، بواقع 90 لترا من المياه النقية لكل أسرة يوميا.

ويستفيد من المشروع نحو 10 آلاف نازح في ضواحي العاصمة، ويوفر المياه الصالحة للشرب لسكان 10 مخيمات في ولاية جوبا لاند جنوب الصومال، وهم من المتضررين من الجفاف الذي ضرب معظم مناطق الصومال، وقد نزحوا مع من بقي من مواشيهم بحثا عن المياه.

نقطة تجميع مياه

وقد تم بناء نقطة تجميع المياه بواسطة شبكة الأنابيب التي تنقل المياه من البئر لتخفيف معاناة النازحين في ضواحي العاصمة مقديشو للحصول على المياه الصالحة للشرب.

أما في مدينة بارطيري بمحافظة جدو في ولاية جوبالاند جنوب الصومال فقد شرعت قطر الخيرية في تنفيذ مشروع توريد المياه الصالحة للشرب بشكل يومي لسكان المخيمات العشر حول المدينة، عن طريق تأمين صهاريج مخصصة لنقل المياه.

إشادات

وأشاد السيد سحني محمود، منسق مديرية كحدا بإقليم بنادر لشؤون النازحين بجهود قطر الخيرية وامتدح استجابتها الفورية للنداء الإنساني وثمّن دعم أهل الخير في قطر.

وأضاف: “إن الكثير من الأسر النازحة كانت تعتمد على شراء المياه من الآبار مدفوعة الأجر، والحاجة كانت ماسة لهذا المشروع لاسيما في المخيمات ذات الكثافة السكانية التي تعاني نقصا حادا في مصادر المياه الصالحة للشرب”.

وأعرب عدد من المستفيدين عن سعادتهم بالمشروع الذي أسهم في تخفيف معاناتهم المتصلة بنقص المياه الصالحة للشرب حيث قالت السيدة فاطمة حسن عليو: “نواجه في المخيم الكثير من التحديات، بما في ذلك مشكلة المياه، حيث إنني أقطع يوميا مسافات طويلة لجلب الماء، وأرجع بـ 20 لترا من الماء، والتي لا تكفيني وأفراد أسرتي المكونة من 13 شخصا”.

وأضافت: “لقد وفرت لنا قطر الخيرية مياه صالحة للشرب، نستخدمها لجميع أغراضنا، فلهم ولكل من ساهم في هذا المشروع من المتبرعين الكرام الشكر والتقدير”.

معاناة سكان المخيمات

ومن جهتها قالت السيدة مريم إسحاق: “منذ نزوحنا من مدينة حدر بعد موجة الجفاف الذي شهدته المنطقة، لجأنا إلى هذا المخيم ونعيش بدون مأوى في العراء، فالحياة هنا صعبة وقاسية للغاية، لاسيما صعوبة الحصول على المياه، ولولا توفير قطر الخيرية لمشروع صهاريج المياه كان من المحتمل أن نبحث في المجهول عن مكان آخر”.

الجدير بالذكر أن قطر الخيرية وقعت مؤخرا مذكرة تفاهم مع وزارة الطاقة والمياه الصومالية، من أجل التعاون في حفر آبار المياه وتشييد محطات لتخزين المياه وصيانة الآبار القديمة وتركيب مضخات حديثة عليها تعمل بالطاقة الشمسية، للمساهمة في جهود الوزارة لمساعدة المتضررين من الجفاف والفيضانات المتكررة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button