additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health😎 LifeStyle🇶🇦 DOHA

8 chronic illnesses that threaten young people

8 أمراض مزمنة تهدد الشباب

Al-Raya

Doha: A number of doctors have confirmed that a range of diseases that have been limited to the elderly in previous periods have spread significantly among young people, adolescents, and children in recent years.

They attributed the phenomenon to lifestyle changes based on unhealthy food, smoking, lack of exercise, and widespread means of well-being.

They told Al-Raya that there are 8 diseases that have begun to spread among young people, including:

  1. diabetes
  2. Hypertension
  3. heart disease
  4. obesity
  5. Anxiety
  6. Stress and anxiety
  7. High cholesterol
  8. Dermatology

Obesity and diabetes are in the top tier, they said. They stressed that changing community habits and lifestyles made diseases that had previously afflicted adults affect young people and adolescents, as people used to move more and fast-food restaurants were not as widespread or available, and they were not in demand as they are today.

They explained that at the present time we see large groups of young people, children, and adolescents suffering from obesity, diabetes, high cholesterol, and high blood pressure, as a result of unregulated food intake and excessive consumption of foods rich in fats and sugars.

They stressed that the solution is to adopt a healthy lifestyle that does not depend on fast and fatty foods, and to practice physical activity, while making sure to conduct periodic check-ups to detect chronic diseases that may only appear through tests, as some diabetes and blood pressure patients do not know that they are ill except by chance.

الراية

الدوحة: أكدَ عددٌ من الأطباء أن هناك مجموعة من الأمراض كانت مقتصرة على كبار السن في فترات سابقة باتت تنتشر بين الشباب واليافعين والأطفال في السنوات الأخيرة بشكل ملحوظ.

وأرجعوا أسباب تلك الظاهرة إلى تغير نمط الحياة الذي يعتمدُ على الغذاء غير الصحي والتدخين وعدم ممارسة الرياضة وانتشار وسائل الرفاهية.

وقالوا لـ الراية إن هناك 8 أمراض بدأت تكثر بين الشباب وصغار السن وتشمل:

  1. السكري
  2. ارتفاع ضغط الدم
  3. أمراض القلب
  4. السمنة
  5. الضغط النفسي
  6. التوتر والقلق
  7. ارتفاع الكوليسترول
  8. الأمراض الجلدية

وأوضحوا أن السمنة والسكري يأتيان في المراتب الأولى. وأكدوا أن تغير العادات المجتمعية وأسلوب الحياة جعل الأمراض التي كانت تصيب الكبار في وقت سابق، تصيب الشباب والصغار، حيث كان الناس في زمن سابق يمارسون الحركة، ولم تكن تنتشر مطاعم الوجبات السريعة أو كانت متوافرة ولكن لم يكن هناك إقبال كبير عليها كما هو في الوقت الحالي.

وأوضحوا أنه في الوقت الحالي أصبحنا نرى فئات كبيرة من الشباب والأطفال واليافعين يصابون بالسمنة أو السكري أو ارتفاع الكوليسترول وارتفاع ضغط الدم، وذلك نتيجة عدم تنظيم الغذاء والإفراط في تناول الأطعمة الغنية بالدهون والسكريات.

وأكدوا أن الحل يتمثلُ في تبني نمط حياة صحي لا يعتمد على الوجبات السريعة والأطعمة الدسمة، وممارسة النشاط البدني مع الحرص على إجراء الفحوصات الدورية للكشف عن الأمراض المزمنة التي ربما لا تظهر إلا بالفحوصات، حيث إن بعض مرضى السكري والضغط لا يعلمون أنهم مصابون إلا بالصدفة.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button