additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

💰 Business

QDB Investments in Small and Medium-Sized Companies Exceed QR 100 Million

استثمارات بنك قطر للتنمية في الشركات الصغيرة والمتوسطة تتخطى 100 مليون ريال

QNA

Doha: The direct investments supervised by Qatar Development Bank (QDB) in small and medium-sized companies exceeded QR 100 million for the first time, bringing the total amount of direct and indirect investments in its portfolio to QR 220 million, supporting nearly 100 companies operating and providing highly skilled jobs and innovative services for various entities and companies in Qatar.

The Acting CEO of Qatar Development Bank Abdulrahman Hesham Al Sowaidi said that the bank will continue to advance the level of progress in the venture capital sector in Qatar, and intensify its efforts in this aspect through investment products to develop and support a larger number of innovative companies in order to enhance their ability to expand regionally and globally.

He added that the bank is aware of the importance of this type of investment for its role in achieving economic growth and providing high-skilled jobs in the private sector that support the goals of Qatar National Vision 2030 in building a knowledge-based economy.

The year 2021 witnessed a growth of 11% over the previous year in the capital invested by Qatar Development Bank in small and medium-sized companies where the Bank held the 4th edition of the Investment Forum (in which it launched the first investment platform of its kind in the State of Qatar), during which 10 start-up companies presented their projects to investors, bringing the total initial deals during the forum to QR 8 million.

The Bank is also keen on providing information to investors and small and medium-sized companies, as the second edition of the bold investment report was issued in partnership with the MAGNiTT research platform, after the success of the first edition of the report in 2021, which stated that the growth of investment in small and medium-sized companies in 2021 is as much as 92% for the year 2020.

QDB also provides support in preparing for the conclusion of investment deals between companies and investors, as it plays a role in opening opportunities for cooperation with investment funds around the world through holding investment sessions, special forums and advisory services, after it concluded a number of investment deals to support a number of companies in expanding their business regionally.

As part of its efforts to enhance its integrated project to support the financial services sector, the bank was keen to provide a specialized investment portfolio emanating from the main portfolio to support financial technology projects amounting to QR 12 million.

Fintech ranks third among the most invested sectors with a score of 18%, after sports technology is ranked first with 24%, Internet of things projects are in second place with 21% of the total investments of Qatar Development Bank.

قنا

الدوحة: تخطت الاستثمارات المباشرة التي يشرف عليها بنك قطر للتنمية في الشركات الصغيرة والمتوسطة 100 مليون ريال قطري لأول مرة ليرتفع بذلك حجم الاستثمارات الاجمالية المباشرة وغير المباشرة في محفظته إلى 220 مليون ريال قطري تدعم ما يقارب 100 شركة تعمل وتوفر وظائف عالية المهارات وخدمات ابتكارية لمختلف الجهات والشركات في دولة قطر.

وقال السيد عبد الرحمن بن هشام السويدي، الرئيس التنفيذي بالإنابة لبنك قطر للتنمية إن البنك سيستمر في دفع مستوى التقدم في قطاع الاستثمار الجريء في قطر، و تكثيف جهوده في هذا الجانب من خلال المنتجات الاستثمارية لتطوير ودعم عدد أكبر من الشركات الابتكارية بهدف تعزيز قدرتها على التوسع إقليميا وعالمياً.

وأضاف أن البنك يدرك أهمية هذا النوع من الاستثمار لدوره في تحقيق النمو الاقتصادي، وتوفير الوظائف عالية المهارة في القطاع الخاص التي تدعم أهداف الرؤية الوطنية 2030 في بناء اقتصاد قائم على المعرفة.

وشهد عام 2021 نموًا بنسبة 11% عن العام الذي سبقه في رأس المال المستثمر من قبل بنك قطر للتنمية في الشركات الصغيرة والمتوسطة حيث أقام البنك النسخة الرابعة من منتدى الاستثمار (أطلق فيها منصة الاستثمار الأولى من نوعها في دولة قطر) وحضره نحو 350 مشاركا، و عقد فيه المستثمرون وأصحاب الشركات 30 اجتماعًا ثنائيًا، وعرضت خلاله 10 شركات ناشئة مشاريعها أمام المستثمرين ليبلغ إجمالي الصفقات المبدئية خلال المنتدى 8 ملايين ريال قطري.

ويعمل البنك من خلال ذراعه الاستثماري على توفير عدد من البرامج الاستثمارية للشركات تتقدمها ثلاثة منتجات رئيسية: برنامج اثمار، وبرنامج استثمار، وصندوق الصناديق الاستثمارية حيث يوفر كل برنامج الدعم في مرحلة معينة من مراحل رحلة الشركة لتكون الخدمات التي يقدمها البنك بذلك متكاملة.

ويحرص البنك على جمع الوصول إلى التمويل بالوصول إلى المعلومات والخبرات، حيث أقام العام الماضي البرنامج المكثف الأول في الاستثمار الملائكي بالتعاون مع الرابطة الأوروبية للاستثمار الملائكي و ذلك تماشيًا مع ركيزة تنمية القدرات لديه.

كما شهد منذ إطلاقه ثلاث نسخ ناجحة تعرف فيها المشاركون على أفضل الممارسات الاستثمارية من اختيار الصفقات المناسبة وصولًا لآليات التخارج الاستثماري، وتخرج من البرنامج 38 مستثمرًا حتى الآن حيث تهدف مثل هذه البرامج على توفير المهارات اللازمة للمستثمرين الأفراد والقطاع الخاص لتمكينهم من الاستثمار في الشركات الابتكارية.

ويحرص البنك أيضا على توفير المعلومات للمستثمرين والشركات الصغيرة والمتوسطة حيث تم إصدار النسخة الثانية من تقرير الاستثمار الجريء بالشراكة مع منصة الأبحاث ماجنت MAGNiTT و ذلك بعد النجاح الذي شهدته النسخة الأولى من التقرير عام 2021 الذي أفاد أن نمو الاستثمار في الشركات الصغيرة والمتوسطة في عام 2021 بقدر %92 عن عام 2020.

كما يوفر البنك دعمًا في التمهيد لعقد الصفقات الاستثمارية بين الشركات والمستثمرين حيث يؤدي دورًا في فتح فرص التعاون مع صناديق الاستثمار حول العالم من خلال عقد الجلسات الاستثمارية والمنتديات الخاصة والخدمات الاستشارية بعدما عقد عددًا من الصفقات الاستثمارية لدعم عدد من الشركات في توسيع نطاق أعمالها إقليميا.

وحرص البنك ضمن خطوات معززة لمشروعه المتكامل في دعم قطاع الخدمات المالية على توفير محفظة استثمارية متخصصة منبثقة من المحفظة الرئيسية لدعم مشاريع التكنولوجيا المالية التي يبلغ حجمها 12 مليون ريال قطري حيث شهدت محفظة البنك أول صفقة تخارج استثمارية ناجحة لشركة في مجال التكنولوجيا المالية في الربع الأول من هذا العام عن طريق الاستحواذ.

وتحتل التكنولوجيا المالية المرتبة الثالثة من القطاعات الأكثر استثمارًا برصيد 18%، بعد كلٌ من التكنولوجيا الرياضية في المرتبة الأولى بنسبة 24%، ومشاريع إنترنت الأشياء في المرتبة الثانية بنسبة 21% من مجموع الاستثمارات لدى بنك قطر للتنمية.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button