additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🇶🇦 DOHA

Ministry of Endowments Sets 183 Mosques for I’tikaf During Ramadan

وزارة الأوقاف تحدد 183 مسجدا للاعتكاف في رمضان 1443 هـ

QNA

Doha: The Ministry of Endowments and Islamic Affairs has designated 183 mosques for Itikaf throughout Qatar.

Itikaf is an Islamic practice about staying last ten days in Mosques during Holy month of Ramadan, devoting oneself to (worship of Allah) during these days and staying away from worldly affairs.

Itikaf will be performed only designated mosques, said a statement. The age of Mutakif (individual performing Itikaf) should not be less than 15 years.

Those below 15 years should be accompanied with their guardians. Children below eight years are not allowed to perform Itikaf.

The ministry added that itikaaf in a mosque should be one of the mosques that were identified by the mosques administration, which took into account the location, the mosques being inclusive, and the readiness of its facilities to serve the guests.

The Ministry asked those planning to perform Itakaf should maintain personal hygienic, protect the belongings of mosques and avoid disturbing other worshipers.

They were also asked not to hang clothes on walls and pillars of mosques and sleep and eat only at designated places.

قنا

الدوحة: حددت وزارة الأوقاف والشؤون الإسلامية 183 مسجدا في مختلف مناطق الدولة لإحياء سنة الاعتكاف في العشر الأواخر من شهر رمضان المبارك لعام 1443هـ.

وناشدت الوزارة في بيان لها الراغبين في الاعتكاف الحرص على تعلم فقه الاعتكاف الشرعي والنافع الموافق للهدي النبوي الشريف والالتزام بالاعتكاف في المساجد المحددة والتي روعي في تحديدها الموقع الجغرافي وكون المسجد جامعا، إلى جانب جاهزية مرافقه لخدمة المعتكفين.

كما اشترطت وزارة الأوقاف ألا يقل سن المعتكف عن 15 عاما، أو بمرافقة ولي الأمر إن كان عمر المعتكف أقل من ذلك، على أن لا يقل عن 8 أعوام في حال اعتكافه مع ولي أمره.

وشددت على أهمية المحافظة على النظافة الشخصية ونظافة مكان الاعتكاف، والمحافظة على ممتلكات المسجد كونها موقوفة على المسلمين جميعا، مع الحرص على عدم إزعاج المصلين بالأحاديث الجانبية، وإيذاء أهل المسجد عامة.

ونبهت المعتكفين إلى عدم تعليق الملابس على الجدران أو الأعمدة وغيرها من أثاث المسجد، حفاظا على المنظر العام لبيوت الله تعالى، وعدم النوم أو الأكل في غير الأماكن المخصصة لذلك والتي تم تحديدها من قبل إدارة المساجد.

نموذج لكشوف صلاة الاعتكاف١٤٤٣
Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button