additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

🌍 World

World Bank: Poorest Countries in Middle East are Vulnerable to Crises

البنك الدولي: الدول الأشد فقرا بالشرق الأوسط معرضة لأزمات

QNA

Washington: The war in Ukraine has “multiplied risks” for the Middle East and North Africa’s poorer countries by raising food and energy prices, the World Bank said today, warning of potential social unrest.

In its latest update to its MENA growth forecast, the development lender said inflationary pressures set off by Covid-19 “are likely to be exacerbated” by Russia’s invasion.

“The threat of Covid-19 variants remains and the war in Ukraine has multiplied risks, particularly for the poor,” the World Bank’s MENA vice president, Ferid Belhaj, said in the report, titled “Reality Check”.

World Bank president David Malpass said this week that the Russian war on Ukraine has started a chain reaction in the global economy, pushing energy and food prices higher, exacerbating debt concerns and potentially worsening poverty and hunger.

“Rising food prices may have far-reaching effects beyond increasing food insecurity,” said the report, adding: “Historically in MENA, increases in bread prices have contributed to increased social unrest and conflict.

قنا

واشنطن: حذر البنك الدولي، اليوم، من أن الحرب في أوكرانيا تزيد من مخاطر حدوث اضطرابات اجتماعية وأزمات في الدول الأشد فقرا في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

وفي آخر تحديث لتوقعاته حيال النمو في المنطقة، قال تقرير للبنك الدولي إن الضغوط التضخمية التي أحدثها وباء كوفيد-19 من المرجح أن تتفاقم بسبب الحرب التي شنتها روسيا ضد أوكرانيا.

وأوضح السيد فريد بلحاج نائب رئيس البنك الدولي لمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا في التقرير أن تهديد متحورات كوفيد-19 لا يزال قائما، لكن الحرب في أوكرانيا قد ضاعفت المخاطر، خاصة بالنسبة للفقراء.

وأضاف التقرير: قد يكون لارتفاع أسعار المواد الغذائية آثار بعيدة المدى تتجاوز زيادة انعدام الأمن الغذائي، مع الأخذ في الاعتبار أن الزيادات في أسعار الخبز ساهمت في حدوث اضطرابات اجتماعية وصراعات في ما سبق بمنطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

وأشار إلى أن الارتباط بين أسعار الغذاء والنزاع وانخفاض النمو، يشكل مصدر قلق خطير حيال حدوث أزمة إنسانية في الدول الهشة والمتأثرة بالصراعات والعنف في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

وكان ديفيد مالباس رئيس البنك الدولي حذر الأسبوع الجاري من أن الحرب الروسية على أوكرانيا تسببت بالفعل بسلسلة من ردود الفعل في الاقتصاد العالمي، مما أدى إلى ارتفاع أسعار الطاقة والغذاء وتفاقم الفقر والجوع.

وتعد أوكرانيا مصدرا رئيسيا للحبوب، بينما تعد روسيا منتجا رئيسيا للطاقة والأسمدة اللازمة للزراعة.

وتعتمد منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا بشكل كبير على إمدادات القمح من كلا البلدين.

وأكد التقرير أنه بالنسبة لبعض مستوردي النفط، سيكون من الصعب الحفاظ على الدعم المقدم للمواد الغذائية بسبب الموارد المحدودة، في حين أن ارتفاع أسعار النفط قد يؤخر الإصلاحات.

ورغم ذلك، يتوقع البنك الدولي أن يبلغ النمو الاقتصادي في المنطقة 5.2 بالمئة عام 2022، وهو أسرع معدل نمو منذ عام 2016.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button