additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured🏆2022

FIFA: Host Teams of World Cup are Undefeated at Home in Opening Matches

الـ فيفا: المنتخبات المضيفة للمونديال لم تهزم على أرضها في المباريات الافتتاحية

QNA

Doha: As became the traditional from 2006, the host nation will get to play the official opening match of the FIFA World Cup. The showdown with Ecuador will also be Qatars debut in the global finals. FIFA looks back through history to see how hosts have fared in the past opening matches.

At the 1934 World Cup, the eight opening-round matches were all played simultaneously. Hosts Italy faced USA in Rome and certainly enjoyed playing in front of their own crowd, their 7-1 win laying the foundations for their maiden world title. Angelo Schiavio was the standout player on the day, notching a hat-trick.

Brazil, Sweden and Chile all victorious

In 1950, Brazil beat Mexico 4-0 in the curtain-raiser at the Maracana. Eight years later and El Tri were also on the receiving end of a defeat at the hands of the home team, with Sweden winning 3-0 in Solna. In 1962, four matches were played at once to get the tournament up and running, and again the hosts the successful, Chile defeating Switzerland 3-1.

The opening matches for the host nations at the World Cups in 1966 and 1970 were a lot less spectacular than what had gone before. In the first-ever official opening match of a World Cup in 1966, eventual winners England drew 0-0 with Uruguay at Wembley Stadium. Then at the World Cup in Mexico in 1970, the host nation began the tournament against Soviet Union, with over 100,000 fans in the Azteca Stadium witnessed a goalless draw.

From 1974 to 2002, it was always the defending champions who played the opening match, and only in 2006 did the honour go back to the hosts. Germany (4-2 against Costa Rica in 2006), Brazil (3-1 against Croatia in 2014) and Russia (5-0 against Saudi Arabia in 2018) all recorded a win to kick off World Cups they staged. South Africa, meanwhile, were held to a 1-1 draw by Mexico in 2010. To date, no hosts have lost the opening match of a World Cup a good sign for Qatar ahead of their meeting with Ecuador on Nov.21st.

قنا

الدوحة: يخوض المنتخب القطري الأول لكرة القدم نهائيات كأس العالم FIFA قطر 2022 المقامة على أرضه، بطموحات كبيرة في أول ظهور له في المنافسة من خلال المباراة الافتتاحية الرسمية بمواجهة منتخب الإكوادور.

وذكر الموقع الرسمي للاتحاد الدولي لكرة القدم /فيفا/ في تقرير له حول افتتاحيات بطولات كأس العالم أن المنتخب القطري سيخوض مباراة الافتتاح متسلحا بتاريخ البطولة الذي يوثق أن المنتخبات المضيفة لم تهزم أبداً في المباريات الافتتاحية على أرضها.

وأشار التقرير إلى أنه بالعودة الى تاريخ البطولة في العام 1934 في إيطاليا، فقد واجهت الدولة المضيفة إيطاليا الولايات المتحدة الأمريكية في روما واحتفت باللعب أمام جمهورها، وأرسى فوزها بنتيجة (7- 1 ) الأسس في وقت مبكر من البطولة للفوز بأول لقب لها على الإطلاق في كأس العالم. وكان أنجيلو سكيافيو أفضل لاعب مع منتخب إيطاليا في ذلك اليوم، حيث سجل ثلاثية.

وفي عام 1950، فازت البرازيل على المكسيك ( 4 – صفر ) في المباراة الافتتاحية على ملعب ماراكانا. وبعد ذلك بثماني سنوات، ذاقت المكسيك أيضاً طعم الهزيمة على يد الفريق المضيف، حيث فازت السويد بالمباراة الافتتاحية (3 – صفر ) في سولنا، وفي كأس العالم 1962 في تشيلي، أقيمت أربع مباريات في وقت واحد عند بدء البطولة، ومرة أخرى سجلت الدولة المضيفة فوزاً، حيث تغلبت تشيلي على سويسرا (3 – 1).

وكانت المباريات الافتتاحية للدول المضيفة في نهائيات كأس العالم عامي 1966 و1970 أقل إثارة. في أول مباراة افتتاحية رسمية لكأس العالم عام 1966، تعادلت إنجلترا، التي فازت في نهاية الأمر باللقب، بنتيجة ( صفر – صفر ) مع أوروجواي على ملعب ويمبلي. وفي نهائيات كأس العالم في المكسيك عام 1970، بدأت الدولة المضيفة البطولة في مباراة ضد الاتحاد السوفيتي حضرها نحو 100 الف مشجع في ملعب أزتيكا وانتهت بالتعادل السلبي.

ومن عام 1974 إلى عام 2002، كان حامل اللقب دائماً هو من خاض المباراة الافتتاحية، وفقط في نهائيات كأس العالم عام 2006 عاد هذا الشرف إلى الدولة المضيفة. وفي بداية مشوارها في كأس العالم على أرضها فازت ألمانيا في 2006 بنتيجة /4 – 2/ على كوستاريكا، والبرازيل في بطولة 2014 بنتيجة 3 – 1 على كرواتيا ، وفي وروسيا ببطولة 2018 فازت بنتيجة /5 – صفر/ على المملكة العربية السعودية، بينما تعادلت جنوب إفريقيا 1-1 مع المكسيك في 2010. وحتى الآن، لم يخسر أي بلد مضيف المباراة الافتتاحية لكأس العالم.

واعتبر تقرير الفيفا أن فوز البلد المضيف في الافتتاحيات بمثابة ” بشارة جيدة ” للمنتخب القطري قبل مباراته ضد الإكوادور في 21 نوفمبر.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button