additional reading tokyo hot busty aubrey kate on massage table. european babe gets licked. phim heo angelina valentine tattooed vixen. http://desigirlsfuckvidz.com

📌 Featured💉 Health😎 LifeStyle

5 easy, possible steps to quit smoking in Ramadan

الإقلاع عن التدخين في رمضان.. 5 خطوات سهلة وممكنة

Al-Sharq – WGOQatar Translations 

The holy month of Ramadan is an opportunity to quit many bad habits, especially those that cause serious health damage, notably smoking

A previous British Public Health report revealed that quitting smoking for a full month would increase a person’s chances of quitting 5 times. As staying clean for four weeks, the chances of the body getting used to quitting smoking increase.

In this sense, the month of Ramadan is considered a way to increase the chances of “finally quitting smoking”.

As these are Tips to quit smoking in Ramadan:

1- Direct stop: At a time when some rely on accustoming themselves to gradually quitting cigarettes during the month of Ramadan, by being satisfied with one or two cigarettes in the period between Iftar and Suhoor, health experts recommend a direct rather than gradual stop,

The month of Ramadan prompts smokers to stay away from cigarettes for long hours a day -the period of fasting- and thus the month is an opportunity to quit smoking directly.

2- Avoid smokers: don’t sit with smokers on a regular basis, especially after Iftar in Ramadan, stay away from them so you can quit once and for all.

3- Resorting to good alternatives: To avoid smoking again after quitting, you can resort to some harmless alternatives, including nicotine replacement medical patches, which help prevent smoking withdrawal symptoms, including persistent headaches, tension and stress.

4- Exercising in Ramadan: As you quit smoking in Ramadan, you can practice sports that help increase blood flow in the body, which helps combat stress caused by quitting smoking.

5- Healthy food: Eat foods that soothe the nerves at suhoor, which contain potassium and magnesium, like dates and lettuce, in addition to foods that contain unsaturated fatty acids, such as fish and olive oil, as these foods improve the psychological state and strengthen the immune system against lung and respiratory diseases.

It is also advised for those trying to quit smoking in Ramadan to have orange juice, spinach, red pepper, broccoli, carrots, strawberries and peas, and avoid salty foods and pickles during Suhoor, because they cause high blood pressure.

الشرق

يعد شهر رمضان المبارك فرصة للإقلاع عن الكثير من العادات السيئة، لا سيما تلك التي تسبب أضراراً بالغة بالصحة، وعلى رأسها التدخين.

وكشف تقرير سابق للصحة العامة البريطانية، أن التوقف عن التدخين لمدة شهر كامل من شأنه أن يزيد فرص الشخص في الإقلاع النهائي 5 مرات، فببلوغ الأسابيع الأربعة تزداد فرص تعود الجسم على الإقلاع عن التدخين.

ومن هذا المنطلق يعتبر شهر رمضان وسيلةً لزيادة فرص “الإقلاع النهائي عن التدخين”.

نصائح للإقلاع عن التدخين في رمضان:

1- توقف مباشر: في الوقت الذي يعتمد فيه البعض على تعويد أنفسهم على ترك السيجارة تدريجياً خلال شهر رمضان، من خلال الاكتفاء بسيجارة واحدة أو اثنتين في الفترة بين الإفطار والسحور، فإن خبراء الصحة ينصحون بالتوقف المباشر وليس التدريجي، فشهر رمضان يدفع المدخنين للابتعاد عن السجائر لساعات طويلة يوميا، -فترة الصيام- وبالتالي يشكل الشهر فرصة للابتعاد عن التدخين مباشرة.

2 – الابتعاد عن المدخنين: إذا كنت تجلس مع مدخنين بصفة مستمرة خاصة بعد الإفطار في رمضان، عليك بالابتعاد عنهم لتستطيع الإقلاع عن التدخين بشكل نهائي.

3- اللجوء إلى البدائل الجيدة للتدخين: تجنبا للعودة إلى التدخين مرة أخرى بعد الإقلاع عنه يمكنك اللجوء إلى بعض البدائل غير الضارة للتدخين، ومنها اللصقات الطبية البديلة لمادة النيكوتين والتي تساعد على الوقاية من الأعراض الانسحابية للتدخين، ومنها الشعور بالصداع المستمر والتوتر والإجهاد.

4- ممارسة الرياضة في رمضان: مع إقلاعك عن التدخين في رمضان يمكنك ممارسة الرياضة التي تساعد على زيادة تدفق الدم بالجسم، مما يساعد على مكافحة التوتر الناتج عن التوقف عن التدخين.

5- الغذاء الصحي: ينصح خبراء الصحة والنفس بتناول الأطعمة المهدئة للأعصاب في السحور، وهي التي تحتوي على البوتاسيوم والمغنسيوم، كالتمر والخس على سبيل المثال، إضافة إلى الأغذية التي تحتوي على أحماض دهنية غير مشبعة، مثل السمك وزيت الزيتون، فتلك الأطعمة تعمل على تحسين الحالة النفسية وتقوي جهاز المناعة ضد أمراض الرئة والجهاز التنفسي.

كما يُنصح أيضًا الذين يحاولون الإقلاع عن التدخين في رمضان بتناول عصير البرتقال، والسبانخ والفلفل الأحمر والبروكلي والجزر والفراولة والبازلاء، وتجنب الأطعمة المالحة والمخللات أثناء السحور، لأنها تسبب ارتفاع ضغط الدم.

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
Show More

Related Articles

Leave a Reply

Your email address will not be published.

wild fingering with love tunnel fucking.website
free xxx
sextop yaela vonk and kyla.

Back to top button